Bukefalos 28 år!

Högskoleprovet

Ja, det uppdateras automatiskt. Tänk på att de som går gymnasiet inte ens är klara med alla kurser förrän i juni men kan ändå söka in till hösten, det finns alltså en kompletteringsperiod. :)

Justee ... :D Åh tack så mycket för det svaret, det gjorde mig väldigt glad! :D
 
Hmm... Förra hösten krävdes 1.20 för att komma in i andra uttagningen (1.25 i första) jag hade då 1.10 på hp. Skrev 1.40 nu i höstas, funderar på om jag vågar chansa på att det räcker eller om jag ska försöka igen ändå även om jag inte tror jag kommer kunna höja mig mer när jag har så mycket annat i livet att fokusera på.
Samtidigt är det ett nytt program på ett populärt lärosäte, förra hösten var första året. Så jag har liksom ingen statistik att gå på heller, känns som att lite vad som helst kan hända. :banghead:
 
Hmm... Förra hösten krävdes 1.20 för att komma in i andra uttagningen (1.25 i första) jag hade då 1.10 på hp. Skrev 1.40 nu i höstas, funderar på om jag vågar chansa på att det räcker eller om jag ska försöka igen ändå även om jag inte tror jag kommer kunna höja mig mer när jag har så mycket annat i livet att fokusera på.
Samtidigt är det ett nytt program på ett populärt lärosäte, förra hösten var första året. Så jag har liksom ingen statistik att gå på heller, känns som att lite vad som helst kan hända. :banghead:

Svårt men beror på hur gärna du vill in i höst just, men är ju alltid värt att försöka en gång till eftersom det inte går att sänka sig :)
 
Svårt men beror på hur gärna du vill in i höst just, men är ju alltid värt att försöka en gång till eftersom det inte går att sänka sig :)

Haha, "nu eller aldrig" typ. Det var en ordentlig käftsmäll när jag inte kom in förra hösten. Så ja, det är klart. Är väl lika bra, kanske lyckas höja mig lite igen trots att jag inte kommer ha tid att plugga. :D
 
Anmäld!!!!
Jag måste ha 1,4 minst för att säkra en plats i höst.(förra årets intagningspoäng låg på 1,15 så tänkte att jag ska försöka ha lite marginal ifall de höjts)

Har redan börjat, har boken Högskoleprovet någonting.

Matte känns ju som om man kan plugga in men jag är otroligt dålig på läsförståelse.. Jag tolkar texter helt annorlunda än andra. Hur tränar jag på det? Väldigt frustrerande.
 
Hur tränar ni in matten på bästa sätt?

Jag repeterar mattegrunderna Matte 1, och matar på med matteuppgifter på HP-guiden och även HP övningsboken för att lära mig hur uppgifterna är utformade, vad de frågar efter, fallgropar osv. Många uppgifter är återkommande men med nya siffror så efter ett tag börjar man (förhoppningsvis) känna igen frågorna och vilket svar det kan vara.

@zoller När det gäller verbala har jag tyvärr inget bättre tips än att läsa mycket, "svd's under strecket" tex på hp guiden finns det förklaringar till alla texter där och varför det är ett visst svar och det kanske kan hjälpa lite?
 
Tycker HP-boken har bra förklaringar och beskriver övningar och svar bra!

Min plan nu är att gå igenom gamla hp jag skrivit och se vilka delar jag är sämst på och försöka fokusera på dem först.

@canine tack för tipset! ska kolla upp de imorn :)
 
Nu är det förvisso ett bra tag kvar men.. är det blyerts eller bläck man måste ha på provet!?:nailbiting: Måste veta vad jag ska bunkra upp med i en säkerförvaring så jag slipper leta efter alla borttappade pennor på provdagensmorgon:D
 
Jag repeterar mattegrunderna Matte 1, och matar på med matteuppgifter på HP-guiden och även HP övningsboken för att lära mig hur uppgifterna är utformade, vad de frågar efter, fallgropar osv. Många uppgifter är återkommande men med nya siffror så efter ett tag börjar man (förhoppningsvis) känna igen frågorna och vilket svar det kan vara.
Tack! Innehåller HP-guiden både verbala och matte? Vet du om det finns nån liknande som enbart innehåller matte? :)
 
Tack! Innehåller HP-guiden både verbala och matte? Vet du om det finns nån liknande som enbart innehåller matte? :)

Ja alla provdelar finns med där :) Matteboken.se finns det är ju gratis, de har en flik som heter Högskoleprov men vet inte hur stor den delen är, men bra sida för matte repetition iallafall :up: kanske någon annan som vet fler sidor.
 
Hm, har de höjt anmälningsavgiften med 100 kr? :cautious:
Jag ska anmäla mig nästa vecka! Supertaggad! Fick 1,3 i höstas, siktar på minst 1,5 nu. Tränar med HP-guiden, lite varje dag!
 
Suttit med matten nu hela förmiddagen och märker att jag är så jädra slarvig när jag läser frågorna så måste träna på att läsa frågorna så jag räknar på de som efterfrågas och inget annat. trodde de va matten ja skulle spendera mest tid att träna på men de blir nog läsningen haha
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 446
Senast: zassoo
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 159
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Inspirerad av tråden om karriärbyte slänger jag ut frågan till allvetande buke; Vilket jobb skulle passa mig? Lite "kort" info om min...
Svar
2
· Visningar
493
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
1 527
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp