Bukefalos 28 år!

Högskoleprovet

Nu har jag loggat in och ut hur många gånger som helst men ser fortfarande inte mitt resultat, gud så enerverande!  
 
Jag ska absolut ta mig i kragen tidigare och öva inför vårens prov! Jag gjorde tyvärr det klassiska misstaget "tar det sen" - fram till 1 vecka innan provet.
 
Jag har inte plugga något innan och gissade mig igenom matten så jag är definitivt nöjd med mitt provsvar. Blir en gång till i vår och plugga matte innan dess för att se om man kan höja sig lite.
 
Skrev också provet 25/10. Hade inte pluggat innan då jag ville se vad jag skulle få "helt av mig själv", aldrig gjort provet tidigare, aldrig ens kollat strukturen på proven genom övningsprov eller liknande och går i typ 2:an på gymnasiet, juridikprogrammet.
Resultat blev 0,9.

Känns sådär, hade hoppats på mer, men samtidigt ska jag väl kanske inte gråta blod över det...
 
Jag är nöjd, fick 1.10 och jag pluggade verkligen ingenting. Ska satsa till våren och försöka komma upp på 1.3-1.4 :)
 
Hade verkligen tänkt plugga till detta provet, men så blev det ju inte... Fick ändå 1.55 så jag är nöjd. :) Ska ta tag i mig själv och plugga till vårens prov för att se om jag kan förbättra mig. :)
 
Fick 1.3, andra gången jag skriver. Helt okej nöjd med hade hoppats på lite högre. Får ladda om till i vår!
 
Hejhej! Är ny i tråden. Mitt mål är att komma upp i 1.55 på provet, känns helt omöjligt just nu, men skam den som ger sig!

Har gjort provet vid fyra tillfällen redan men har aldrig pluggat på det (förräns nu). Första resultatet var 0.7 på det gamla provet. Sedan har jag skrivit 0.8, 1.05 och nu sist 1.0. Den stora prövningen är mattedelen där jag ligger på ca 0.6-0.8 :nailbiting: Jag gissar alltid på svaren och kan ingenting , klarade precis Matte A i skolan.
 
Nytt år nya tag :D Har dragit fram övningshäften & matteboken idag och startat igång med HP-guiden nu igen för kommande prov. Fler som satt igång ännu ? :)
 
Jag har också startat igång och taggar inför provet:D
Läser matte 2b på komvux vilket jag hoppas ska hjälpa lite då jag suger ganska rejält på mattedelen på högskoleprovet. ! Och så har jag tänkt mig att skaffa HP-guiden inför detta provet, gjort det 2 gånger tidigare men aldrig pluggat inför det så hoppas på bättre resultat när jag lägger ner lite mer tid!
 
Jag har också startat igång och taggar inför provet:D
Läser matte 2b på komvux vilket jag hoppas ska hjälpa lite då jag suger ganska rejält på mattedelen på högskoleprovet. ! Och så har jag tänkt mig att skaffa HP-guiden inför detta provet, gjort det 2 gånger tidigare men aldrig pluggat inför det så hoppas på bättre resultat när jag lägger ner lite mer tid!

Det låter som en bra idé att läsa på komvux, även om det inte är enbart för provet så lär det ju göra stor nytta :) jag har gått den redan men skulle nog egentligen behöva läsa om den för att friska upp minnet ;)

Har suttit några få timmar med HP-guiden idag med resultatet dåligt. Kunde inte koncentrera mig och motivationen var inte den bästa idag. Men nu får det räcka för idag kommer ingen mer vart tar lördagsmys ist :up::p
 
Vad duktiga ni är! borde verkligen komma igång nu! Finns det några böcker ni som är lite mer "in the game" rekommenderar?
 
Vad duktiga ni är! borde verkligen komma igång nu! Finns det några böcker ni som är lite mer "in the game" rekommenderar?

Hehe man försöker iaf men med blandat resultat ;) Det finns ju "Kompletta guiden till högskoleprovet" som är den vanligaste men jag tycker den är lite halvbra. Jag skaffade "Övningsboken" också i somras och tycker den var bättre, många många uppgifter att öva på med tillhörande förklaring på lösning, lite som HP guiden fast i bokform. En Matte 1 bok kan ju vara bra också om man behöver repetera matte :up:
 
Hehe man försöker iaf men med blandat resultat ;) Det finns ju "Kompletta guiden till högskoleprovet" som är den vanligaste men jag tycker den är lite halvbra. Jag skaffade "Övningsboken" också i somras och tycker den var bättre, många många uppgifter att öva på med tillhörande förklaring på lösning, lite som HP guiden fast i bokform. En Matte 1 bok kan ju vara bra också om man behöver repetera matte :up:
Tusen tack! Har en matte A bok för komvux så den får duga :p Ska också skaffa övningsboken! :up:
 
Jag har börjat plugga! Faktiskt riktigt taggad och vill höja mitt resultat från i höstas (1,3), nu blir det tredje gången jag skriver. Jag pluggar med HP-guiden på telefonen eller paddan. Jag har en fråga bara, vet inte om någon här inne kan besvara den. Jag skulle vilja söka in till ett program i höst men då blir det ju med resultatet från hösten14's högskoleprov. Finns det någon möjlighet att man kan kompletera med vårens resultat (hoppas skriva högre nu i vår)? Någon som vet?
 
Jag har börjat plugga! Faktiskt riktigt taggad och vill höja mitt resultat från i höstas (1,3), nu blir det tredje gången jag skriver. Jag pluggar med HP-guiden på telefonen eller paddan. Jag har en fråga bara, vet inte om någon här inne kan besvara den. Jag skulle vilja söka in till ett program i höst men då blir det ju med resultatet från hösten14's högskoleprov. Finns det någon möjlighet att man kan kompletera med vårens resultat (hoppas skriva högre nu i vår)? Någon som vet?

Vårens resultat gäller till höstens antagning. :)
 
Åååh vad glad jag blir för det :D Men hur funkar det egentligen? Vårens resultat blir ju klart efter att anmälan för hösten stänger, uppdateras högskoleprovsresultatet automatiskt?

Ja, det uppdateras automatiskt. Tänk på att de som går gymnasiet inte ens är klara med alla kurser förrän i juni men kan ändå söka in till hösten, det finns alltså en kompletteringsperiod. :)
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 208
Senast: zassoo
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 631
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Inspirerad av tråden om karriärbyte slänger jag ut frågan till allvetande buke; Vilket jobb skulle passa mig? Lite "kort" info om min...
Svar
2
· Visningar
487
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 574
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp