Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
September
14/9 Orion_X
20/9 hvala
24/9 SweetSelene
26/9 thoora
29/9 Nelle

Oktober
10/10 Imnir
5/10 whalan
10/10 Anna_Lillen

November
1/11 Vannille
4/11 Emor
19/11 Carand
22/11 TeamLundVer

Jag uppdaterar listan och tar bort mig själv/lämnar denna tråd. Jag önskar er all lycka till med era små bebisar :)
 
Grattis!

Hör har jag.omvänt problem, jag har fått gravidmage, rejält. Ser ut som om jag är i v 20, minst. Vilket jag inte är. Den är dessutom stenhård... Så det är inte bara fläsk... Får gömma den så gott det går, men det syns tydligt i linne. Fasiken!

Dock har vi inte berättat för blivande storasyster, och tänker dra på det så långe som möjligt, blir lång väntan ändå.

Samma här. Är i vecka 10 nu och det är omöjligt att dölja min mage. Den är inte det minsta plufsig heller utan rund och fast.
 
September
14/9 Orion_X
20/9 hvala
24/9 SweetSelene
26/9 thoora
29/9 Nelle

Oktober
10/10 Imnir
5/10 whalan
10/10 Anna_Lillen

November
1/11 Vannille
4/11 Emor
19/11 Carand
22/11 TeamLundVer

Jag uppdaterar listan och tar bort mig själv/lämnar denna tråd. Jag önskar er all lycka till med era små bebisar :)
Vad har hänt?
 
Idag har vi varit på RUL och sett en till synes frisk och pigg liten krabat som rörde sig hela hela tiden :love: Det var väldigt häftigt att få se allt som gick att se nu, som inte syntes på vårt tidiga UL i v. 11. BF ligger kvar på 20/9.
 
Kan inte alla skriva en liten presentation om er själva?

Jag heter Maria och är 31 år. Vi väntar vårt andra barn. Bor på en liten hästgård några mil utanför Växjö. Det var planerat och tog lite längre tid än beräknat att få till, men det blir nog bra ändå med höstbebis. Jobbar på apotek. å nu hinner jag visst inte skriva mer för sonen vill att jag ska läsa bok;)
 
@heartstring Visst fick du också en höstbebis -12? :) Kul i såna fall!

Jo men visst är det så! Jag tyckte väl att det kändes bekant att ha dig i tråden :P Och när man talar om trollen så vaknade hon precis till, ska bara vagga henne lite.. Så!
Men vad kul att du är här du med! Kommer det att vara mycket tid mellan er 12a och den här?

Jag såg att presentationer efterlystes, så här kommer min!
Jag heter Malin och jag är 25 år. Jag och maken väntar nu vårt andra barn och fick vårt förra barn i Oktober -12, så om denna håller tiden så blir det två Oktoberbarn för oss! Vi bor på landet på Östgötaslätten och jag arbetar som undersköterska inom äldreomsorgen.
För nuvarande har vi inga djur och livet som djurlös är ju ganska tråkigt faktiskt.. Iallafall när man är van att alltid ha haft djur att ta hand om!

Jag mår bra i graviditeten nu men hade problem med illamående och maten i början, något som jag inte hade förra graviditeten (kan bero på att den var okänd fram till v 14), men jag hoppas att denna liknar den förra i slutet då jag inte hade särskilt mkt gravidkrämpor eller så då, det slipper jag gärna nu med! :P
Byxorna är trånga och maken skrattar gott var gång han ser snodden mellan knapp och knapphål, men det är mest mysigt när man ser att magen finns där, tycker jag!
Har redan börjat bli sådär äckligt varm dock, kan svettas som en tok av ingenting ibland. Det är mindre mysigt! Lär väl få mina elefantfötter den här gången med kan jag tro.. Suck.
 
Får väl ta en liten presentation här också.

Emma heter jag, bor med make och dotter född november -11 i ett litet hus under ständig renovering i norrland. Har en hund, några katter och ännu 1 ponny, som dock ska säljas. Tanken var att köpa ridhäst, men så blev jag ju gravid och vill inte provrida så mycket nu, så det ligger på is till nästa år. Jag studerar till fsk lärare och arbetar som personlig assistent vid sidan om.

Trots att vi försökt få syskon sen dottern föddes är jag inte förtjust i att vara gravid, och vill helst att det hela ska vara över. När bebis väl är ute kommer maken ta all ledighet, och jag kommer fortsätta studera (men är mycket hemma, så det kommer förhoppningsvis gå fint).
 
Hej alla höstföräldrar!
Här kommer en till och sällar sig till skaran :)
Det blir mitt andra barn, har en dotter som fyller tre år i juli och som helst ser att det blir en kattunge istället för ett syskon :D

Jag är 29 år, smålandsbo och jobbar inom funktionshinderomsorgen. Jag har nyss passerat halvtid i graviditeten och mår ganska bra. Lite känningar från foglossning, halsbränna och nattlig kramp i vaderna. Mycket sammandragningar, det minns jag inte sedan sist. Den värsta tröttheten har släppt i alla fall och nu grubblar jag mest på hur jag ska få ihop allt framöver, men det ska nog lösa sig.


September
6/9 Nenii
14/9 Orion_X
20/9 hvala
24/9 SweetSelene
26/9 thoora
29/9 Nelle

Oktober
10/10 Imnir
5/10 whalan
10/10 Anna_Lillen
21/10 heartstring

November
1/11 Vannille
4/11 Emor
19/11 Carand
22/11 TeamLundVer
 
September
6/9 Nenii
14/9 Orion_X
20/9 hvala
24/9 SweetSelene
26/9 thoora
29/9 Nelle

Oktober
10/10 Imnir
5/10 whalan
10/10 Anna_Lillen
21/10 heartstring
30/10 Vannille

November
4/11 Emor
19/11 Carand
22/11 TeamLundVer

Var på RUL för ett par dagar sen och blev flyttad ett par dagar, bebis mådde fin fint och det var så härligt att se honom/henne sprattla runt.
Magen syns, och jag måste nog säga att jag är i en lycklig liten bubbla. Trots att jag lyckats få ungefär varenda gravid symptom som finns.
Nu längtar jag tills jag kan känna sparkar!
 
@Vannille - kul att det såg bra ut på UL! Men får jag vara lite petig så kan du inte ha varit på RUL om du har BF i slutet av oktober, för det görs i v. 18-20. Jag gjorde RUL i tisdags och jag är i v. 19.
 
Jag fick för mig att RUL är rutin ultraljud men jag kanske har fel då hehe.
Jag bor inte i sverige så har inte riktigt koll på det där :)
 
Jo det står för rutinultraljud och i Sverige görs det alltid omkring v. 18-20, för att det man tittar efter vid det som kallas RUL inte går att se tidigare. Men det kan ju så klart vara andra rutiner i andra länder :)
 
Jaha, idag på morgonen svimmade jag på jobbet. Jag kände mig lite matt och sen vändes världen upp och ner.. Landade på en mjuk matta och slog mig som tur var inte. Jag har känt mig yr hela dagen, det svartnande för ögonen en gång nu ikväll men det blev inte värre än så. Hoppas det bara är tillfälligt... Tycker ni jag bör kontakta sjukvården/mvc på måndag, eller hur hade ni gjort?
 
Jaha, idag på morgonen svimmade jag på jobbet. Jag kände mig lite matt och sen vändes världen upp och ner.. Landade på en mjuk matta och slog mig som tur var inte. Jag har känt mig yr hela dagen, det svartnande för ögonen en gång nu ikväll men det blev inte värre än så. Hoppas det bara är tillfälligt... Tycker ni jag bör kontakta sjukvården/mvc på måndag, eller hur hade ni gjort?
Det skadar ju inte att ringa mvc och höra vad de säger
 
Jaha, idag på morgonen svimmade jag på jobbet. Jag kände mig lite matt och sen vändes världen upp och ner.. Landade på en mjuk matta och slog mig som tur var inte. Jag har känt mig yr hela dagen, det svartnande för ögonen en gång nu ikväll men det blev inte värre än så. Hoppas det bara är tillfälligt... Tycker ni jag bör kontakta sjukvården/mvc på måndag, eller hur hade ni gjort?
Låter ju sådär. Har du kollat upp ditt blodtryck?
 
@Nenii, vad otäckt det lät. Jag tycker gott du kan ringa din bm i alla fall och se vad hen tror.

Idag har vi tittat på och lagt handpenning på en jättefin volvo (V70 såklart :p) Det ska bli himla skönt med en "riktig" bil med AC och bekväma stolar. Dessutom betydligt mer krocksäker än nuvarande bil. Idag har vi också gått in i v. 20 och jag känner bebisen röra sig mest hela tiden. Det känns så mycket på utsidan att även den blivande fadern kan känna det :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
115 265
Senast: Emtherlia
·
  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande vårföräldrar! Nu är det dags att starta denna tråden! Här kan ni som väntar bebis/bebisar våren 2015 samlas och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
122 197
Senast: Lamborghini
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu startar jag denna tråd även om de är lite tidigt. De måste ju finnas någon/några fler än bara jag som ska ha barn i höst :D...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
151 098
Senast: lillebill
·
Hästvård Jag har haft olika problem med min ponny under en längre tid. Jag har tidigare lagt ut trådar här om vissa av problemen, men inget av...
Svar
15
· Visningar
2 269
Senast: Ajabaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp