Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2014

Fibrer, russin och katrinplommon. I värsta fall laxermedel på supp, fråga på Apoteket :)
 
Sv: Höstföräldrar 2014

Min mage pajade av järntabletterna, så jag kör på laktulos för hård mage. Finns på apotek. Smakar hemskt sött, men jag blandar ut det i lite apelsinjuice. Väldigt milt och skonsamt, men man kan bli gasig av det
 
Sv: Höstföräldrar 2014

*delvis kl* tack så mycket för tipsen! Får prova mig fram lite då :) drack lite kaffe idag, blev lite bättre iaf. Det har ju inte varit så glamouröst det här med graviditeten än så länge:p..
 
Sv: Höstföräldrar 2014

Du menar du inte bara är vacker, strålar och går runt med en sol över huvudet varje dag och ler lyckligt hela tiden? :nailbiting:
 
Sv: Höstföräldrar 2014

Päron funkar också. Kaffe får för mig motsatt effekt, stoppar upp magen. Jag klarar en kopp om dagen, inte mer.
 
Sv: Höstföräldrar 2014

Du menar du inte bara är vacker, strålar och går runt med en sol över huvudet varje dag och ler lyckligt hela tiden? :nailbiting:

Haha ne precis, men det va väl i ärlighetens namn det man hade en romantiserad tanke om innan ;). Börjar landa lite mer i verkligheten nu, men det känns rätt ok ändå :D
 
Sv: Höstföräldrar 2014

För mig är det precis tvärtom.
Jag hinkar blåbärssoppa för att få stopp på min mage :o

Idag är det förresten inskrivningsdags och i morgon väntar VUL :nailbiting:
 
Sv: Höstföräldrar 2014

Spännande! :) Jag ska också till BM idag. Jag hoppas få lyssna på hjärtat och så ska jag be henne kolla hb och testa för UVI. Jag har jättemycket sammandragningar mest hela tiden och det känns inte helt bra. Tydligen kan det vara tecken på UVI. Jag gick in i v.18 igår. RUL nästa vecka :bump:
 
Sv: Höstföräldrar 2014

Jag var också på inskrivning idag, får dock vänta till rul... Hade inte klagat på ett vul till, hoppas det går bra för dig.
 
Sv: Höstföräldrar 2014

usch då. Ja det är inte mycket bättre det. Med första barnet hade jag inga problem alls med magen, men denna gången började det tidigt. Dessutom hade jag riktigt lågt hb redan vid inskrivningen så fick börja äta järn med en gång.

Gick bra att tävla i helgen förutom en jäkla förkylning. Red på 63,4 i la:3 och första utanför placering. Dock blev förkylningen värre, märks att immunförsvaret är lite sämre så har knappt sovit nu två nätter... så fick bli hemma från jobbet idag.
 
Sv: Höstföräldrar 2014

September
5/9 Arezo
14/9 Orion_X
20/9 hvala
24/9 SweetSelene
26/9 thoora
29/9 Nelle

Oktober
10/10 Imnir
5/10 whalan
10/10 Anna_Lillen

November
1/11 Vannille
4/11 Emor
19/11 Carand
22/11 TeamLundVer

Då har vi varit på inskrivning och VUL. Det såg jättebra ut. Pyrets hjärta fladdrade så fint så ;)
Fick ändrat datum också
 
Sv: Höstföräldrar 2014

Vad skönt att det såg bra ut. Visst blir man glad av att se det där blinkande hjärtat! :)
 
Sv: Höstföräldrar 2014

Här är det också illamående och yrsel. Känns som om jag befinner mig på en båt dygnet runt :(
Jag spyr dock inte men får äta så långsamt att maten hinner kallna och vis mat har jag fått aversion mot. I måndags var jag supersugen på rostat bröd med stekt bacon och ägg samt ugnsgratinerad tomat bara för att konstatera att det enda som gick att äta var brödet.. :crazy:

Och så fryser jag om mina fötter konstant

Har också varit supersugen på vissa saker, men när det väl kommit in i munnen så har det inte alls varit någon höjdare :(

Är också iskall om fötterna konstant. Tror det har med att blodet behövs till magen, har för mig att någon har sagt det.

Härligt att allt såg bra ut på ditt VUL! :)
 
Hahaha måste bara berätta!
Vi köpte helgskinka idag och julgrilljerade den :love: (Jag fick inte alls en kraving i mataffären :angel:)
Jag är sugen på udda och ganska (i vanliga fall) äckliga matkombinationer just nu, det här kom mycket senare för mig under den första graviditeten.

Kan inte alla skriva en liten presentation om er själva? Det gjorde vi i förra gravidtråden jag var med i :)
 
En presentation e väl trevligt :) jag heter Caroline, e 28 år o bor i Linköping med min sambo. Det här blir vårt första barn o var väl inte direkt planerat. Vi har kört oskyddat i 4 år men varit väldigt försiktiga. Var väl lite osäkra på om vi överhuvudtaget kunde få barn så vi sa att äsch nu kör vi o blir det så blir det, o det blev det ;). Vi har precis köpt ett hus så vi kommer ha att göra den närmsta tiden om man säger så..
 
Sv: Höstföräldrar 2014

September
5/9 Arezo
14/9 Orion_X
20/9 hvala
24/9 SweetSelene
26/9 thoora
29/9 Nelle

Oktober
10/10 Imnir
5/10 whalan
10/10 Anna_Lillen
21/10 heartstring

November
1/11 Vannille
4/11 Emor
19/11 Carand
22/11 TeamLundVer

Då kanske det var dags för mig att hoppa in här med.. Jag och maken väntar vårt andra barn som är beräknat till den 21 Oktober (både enl vår uträkning och UL! ;) ) och nu vore det ju bra fräckt om bebis bestämde sig för att titta ut på "rätt" datum också :P
Nu har illamåendet släppt och matlusten är nästan helt tillbaks, det är bara ibland jag inte kan äta men det är ju helt klart bättre än att inte vilja äta alls.
Jag längtar tills det börjar synas lite mer på magen att det är en bebis där inne, då blir det lite lättare för storasyster att förstå att det är ett syskon på gång. Nu förstår hon nog inte mycket av det alls ;)
 
Grattis!

Hör har jag.omvänt problem, jag har fått gravidmage, rejält. Ser ut som om jag är i v 20, minst. Vilket jag inte är. Den är dessutom stenhård... Så det är inte bara fläsk... Får gömma den så gott det går, men det syns tydligt i linne. Fasiken!

Dock har vi inte berättat för blivande storasyster, och tänker dra på det så långe som möjligt, blir lång väntan ändå.
 
Helt nytt och hemligt - är bara i fjärde veckan, tror jag. Så vågar knappt inte tänka på det. Men.. Jag mår så fruktansvärt illa! Svårt att äta, kräks på morgonen/förmiddagen. Har vart tvungen att berätta för mina föräldrar, särskilt då mamma och jag tillbringar så mycket tid tillsammans i stallet..
Börjar bli svårt att dölja på jobbet också, än har ingen sagt något men det är nog bara en tidsfråga.

Just nu lever jag på små små portioner mat, kolsyrat vatten, knäckebröd och frukt. Hur överlever man det ständiga illamåendet och när sjutton går det över? :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
115 190
Senast: Emtherlia
·
  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande vårföräldrar! Nu är det dags att starta denna tråden! Här kan ni som väntar bebis/bebisar våren 2015 samlas och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
122 110
Senast: Lamborghini
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu startar jag denna tråd även om de är lite tidigt. De måste ju finnas någon/några fler än bara jag som ska ha barn i höst :D...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
151 059
Senast: lillebill
·
Hästvård Jag har haft olika problem med min ponny under en längre tid. Jag har tidigare lagt ut trådar här om vissa av problemen, men inget av...
Svar
15
· Visningar
2 254
Senast: Ajabaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp