Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
@BernT

Jag har calma-flaskan och A fattade den ganska snabbt. Den är ju lik hur de suger på bröstet för att det ska komma något så den är bra just därför, att det inte är för enkelt så de hellre väljer flaskan. A fixade båda iaf, att växla.
Prova öl, jag har faktiskt tagit ett glas då och då och här finns det mjölk :) iofs känns det som om jag ammar halva nätterna så det är väl då det sätter igång också..
 
Min mjölk är lite upp och ned och jag fattar aldrig riktigt varför men vi ger ersättning också. Lite de dagar när jag har mycket och mer när jag har mindre. 0,5-2 tetror per dag ungefär.
 
God fortsättning! :)
Här rullar allt på.. Lilleman fick sin första spruta för ett par veckor sedan (3 månaders) gick bra, lite gnäll på kvällen men ingen feber! :up:
Vägde 6,8 sist och har fått plocka undan vissa tajta bodys i 68... :meh: Lindex 68 funkar dock perfekt! :up: Men måste ut å shoppa 74 snart, har ju inget alls i den strl. Går lite för snabbt nu tycker jag! :o
 
Idag har lillan skitit :p
Så 6 dagar sen sist, alldeles lagom :D

Vette tusan vad det varit med henne :(

Hon har varit ledsen sen igår kväll och hon brukar bara få upp lite kräk när hon ska rapa men idag har hon spytt upp det direkt efter hon ätit och maten har inte varit speciellt intressant heller. Sen släppte det för henne framåt kvällen men då (sorry för mysigheterna) blev jag lös i magen akut men sen har det varit bra för min del med.
Ingen i våran närhet har varit sjuk och hon hade ingen feber och jag mår bra annars.
Tänker om hon kan ha reagerat på något jag ätit, som jag uppenbarligen också reagerade på?
Nåja, nu har hon ätit ikväll igen och fått behålla det och sover gott så det är huvudsaken.
 
Börjar få slut på mjölk :/ i förrgår fick vi ge ersättning på kvällen för det var tomt. 30-45 min senare hade det kommit igång igen. Igår som vanligt. Idag slut vid 11 redan. Har tills nu haft massa mjölk så känns snopet...

Min sambo säger att jag äter för lite. Håller inte med, visst jag har gått ner alla gravidkilo (ca 13 tror jag det var) och så några 2-3 kg till men inget alarmerande ju. Äter lunch och middag (ofta inte frukost för går upp typ tio så käkar lunch vid 11 ist. Sen massa godis och sånt så äter lätt 2000+ kalorier. Jag kan inte äta mer mat, kan inte äta om jag inte är hungrig. Äter bara godis och sånt för att fylla ut, behöver ju bara äta lite godis för att det ska bli mkt kalorier. Dricker iaf 2 liter vatten/dag.

Vi har köpt medela calma flaskor, de verkade svåra att äta ur. Bebis fick kämpa och jag testade med, fick suga ordentligt för att få ngt. Dåligt val av flaska?

Är du säker på att det är tomt och inte bara brösten som anpassar produktionen och inte är konstant sprängfulla längre?
 
Tipsar om appen Wonder Weeks där man kan följa utvecklingssprången för de små. Vi har precis gått ur det första och jag trodde inte att det skulle vara så tydligt som det ändå var såhär i efterhand.

Måns är betydligt mer med nu när han är vaken än bara för några dagar sedan. Han verkar även ha fått mer mogen matsmältning då skiten blivit annorlunda jämfört med för någon vecka sedan. Lugnare på kvällen och lite lättare att få ut gaser som det verkar.
 
Jag tror också A har varit i och ur det första språnget, men nu vet jag inte om nästa redan är på gång. Två kvällar i rad har hon fullkomligt illvrålat en stund där typ inget hjälper, hon har dessutom verkat somna precis innan så man tänkt att nu blir det natt - skönt. Sedan får man stå och guppa upp och ner i en timme till...
Funderat på om det varit magen, men jag tror inte det heller. Hon har också börjat amma tätare på nätterna och jag tycker hon även är mer klängig och ska helst ligga PÅ mig och sova...
 
Jag tror också A har varit i och ur det första språnget, men nu vet jag inte om nästa redan är på gång. Två kvällar i rad har hon fullkomligt illvrålat en stund där typ inget hjälper, hon har dessutom verkat somna precis innan så man tänkt att nu blir det natt - skönt. Sedan får man stå och guppa upp och ner i en timme till...
Funderat på om det varit magen, men jag tror inte det heller. Hon har också börjat amma tätare på nätterna och jag tycker hon även är mer klängig och ska helst ligga PÅ mig och sova...

Språng 2 är ju runt 7 veckors ålder och hon är väl lite äldre än min?
 
September
1/9 Californication, Stockholm, 1:a barnet, pojke - Gabriel född med akutsnitt, 29/8 kl 15.22. 3235 g, 50 cm lång.
13/9 - Quickstep, Halland. 2:a barnet, pojke - Född 17/9 kl 05:47. 4600 g, 52 cm lång.
15/9 - Norma - Värmland, 1:a barnet, flicka - Född 14/9 kl 17.26. 3500 g, 51 cm lång.
17/9 - krambanan, Skåne, 1:a barnet, flicka, Född 22/9 kl 20.55, 3300 g, 50 cm lång.
21/9 - westerngirl- Småland 2:a barnet, flicka, Född 6/10 kl 14,54, 3366 g, 50 cm lång.
21/9 - pontevecchio, Sthlm, 1:a barnet, pojke Född 2/10 kl 02,22. 4495 g, 54 cm lång.
26/9 - zewz - Småland, 2:a barnet, flicka - Ebba född med planerat snitt 15/9 08.34 4000 gram 50 cm.

Oktober
4/10 - annoj - Småland, 1:a barnet, pojke Oskar, Född 20/9 kl 11.14, 3410 g, 49 cm lång.
6/10 - Flixon, Skåne, 1:a barnet, flicka - Född 9/10 kl 06:22. 3384 g, 49 cm lång.
10/10 Allevo, Östergötland, 1:a barnet, pojke - Sebastian född 27/10 kl 07:50. 3300g, 51cm lång.
15/10 - Fivi - Gotland, 1:a barnet, pojke Född 9/10 kl 12.19. 3520 g, 52 cm lång.
17/10 EnLitenAnna, Sörmland, 2:a barnet
29/10 Linisen, Uppland 1:a barnet, troligtvis pojke- Casper Född 22/10 planerat snitt 14:04, 3480g, 50cm.

November
6/11 - Sedna , Stockholm 1:a barnet, flicka - Född 31/10 kl 06:07, 3200g, 50cm.
7/11 - Matmissbrukaren, Halland, 3:e barnet, flicka - Född 12/11 kl 11.01, 3950 g, 51 cm lång.
7/11 - Mitrolle, Närke, 1:a barnet, flicka Alva Född 17/11 kl 22:37, 3425 g 49,5 cm.
12/11 - BuenoBull, Uppland, 2:a barnet, flicka Svea Li född efter induktion 26/11 kl 23.02. 4490g, 52 cm lång.
15/11 - Saigon, Skåne, 1:a barnet. Född 24/9, kl 08.32, 49 cm, 2,4 kg, flicka
19/11 - Mulles_matte, Småland, 4:e barnet, flicka. Född 30/11, kl 08:05, 49 cm, 3470 gram.
23/11 - Roxer, Uppland. 1:a barnet. Född med akut snitt 25/11 kl. 04.29, 52 cm, 3760 gram, pojke
30/11 - Bernt, Göteborg, 1:a barnet, flicka, Född 26/11.

Födelsedagslista :heart

29/8
- Californacation - Gabriel
14/9 - Norma - Flicka
15/9 - Zewz - Ebba
17/9 - Quickstep - Lucas
20/9 - Annoj - Oskar
22/9 - Krambanan - Flicka
24/9 - Saigon - Flicka A
2/10 - Pontevecchio - Pojke H
6/10 - -Westerngirl- - Flicka E
9/10 - Flixon - Siri
9/10 - Fivi - Felix
22/10 - Linisen - Casper
27/10 - Allevo - Sebbe
31/10 - Sedna - Flicka V
12/11 - Matmissbrukaren - Flicka
17/11 - Mitrolle - Alva
25/11 - Roxer - Måns
26/11 - BuenoBull - Svea Li
26/11 - BernT - Flicka
30/11 - Mulles_matte - Flicka M

uppdaterad lista. Gossen har fått ett namn...! ;)
 
Jag tyckte också första språnget var jättetydligt i efterhand. Andra språnget har inte varit lika tydligt, men tror det varit. V var lite gnällig och mer närhetssökande ett par dagar och efter det började hon att "prata" mer.
 
Ja, hon har precis passerat 6 v, men tror hon var tidig med första språnget också.

Enligt wonder weeks så ska man räkna ut tiden för språnget genom bf-datumet, alltså 7/11 för er. Då är hon mitt i språnget nu. Jag räknar enligt vårt första bf eftersom jag vet att det stämmer bättre... ;)
 
Enligt wonder weeks så ska man räkna ut tiden för språnget genom bf-datumet, alltså 7/11 för er. Då är hon mitt i språnget nu. Jag räknar enligt vårt första bf eftersom jag vet att det stämmer bättre... ;)

Aha, spännande, ja men då förklarar det ju ett och annat :p
 
Gott Nytt År Alla Mammor Och Bebisar:bump:

Nu hoppas vi på ett fantastiskt roligt och spännande år där vi får se våra små bli stora :love:
 
Vi var på tvåmånaderskontroll igår. V har lagt sig stabilt en kurva över. Det är verkligen sådan mor sådan dotter, hon följer mina kurvor i princip på pricken. Även tid för födsel stämmer väl, v. 39+3 respektive 39+0. Spännande att se om hon fortsätter på samma linje. :)

Gott nytt år nu allihopa! :)
 
1656153_10153844618160948_5791783981578707649_n.jpg


Alva önskar gott nytt :)
 
Vi var på tvåmånaderskontroll igår. V har lagt sig stabilt en kurva över. Det är verkligen sådan mor sådan dotter, hon följer mina kurvor i princip på pricken. Även tid för födsel stämmer väl, v. 39+3 respektive 39+0. Spännande att se om hon fortsätter på samma linje. :)

Gott nytt år nu allihopa! :)
Så är det för mig och H också :)
Han föddes 0,5 kg tyngre än mig och håller precis samma kurva som jag.
Kul att kunna se i mina papper hur stor H troligen kommer vara vid olika punkter framöver.

Gott nytt år! H somnade som en stock i sin vagn vid 2snåret, sov genom taxiresan hem och vaknade för lite mat 10 innan han somnade om igen.
 
Vi är nog mitt i det tredje språnget nu, en rätt så trött tjej de senaste dagarna som plötsligt börjat stoppa tummen i munnen. Hon vägrar ju napp fortfarande, så vi får väl se hur det går :p det är som tur är bara när hon är trött och gnällig, så det är ändå rätt sällan.
Annars har hon nu träffat nästan hela min släkt, och varit snäll och glad så gott som konstant :love:

Förresten är vi snart uppe i strl 68 :eek: hur hände det här?!
 
Vi är nog mitt i det tredje språnget nu, en rätt så trött tjej de senaste dagarna som plötsligt börjat stoppa tummen i munnen. Hon vägrar ju napp fortfarande, så vi får väl se hur det går :p det är som tur är bara när hon är trött och gnällig, så det är ändå rätt sällan.
Annars har hon nu träffat nästan hela min släkt, och varit snäll och glad så gott som konstant :love:

Förresten är vi snart uppe i strl 68 :eek: hur hände det här?!

Hur stor är hon nu? Låter som hon ligger lika med min stora tös, hon var (är) ju bastant och drog iväg i klädstorlekarna snabbt.
Min lilla fick ha på sig klänning och kofta i stl 62 igår men det var alldeles för stort :p
Jag inbillade mig väl när jag köpte kläderna att hon säkert drar iväg i storlek hon med snabbt som sin syster men hon är mer som sin bror, men det är ganska skönt så slipper vi byta garderob en gång i månaden.

Här är hon igår och koftan som är stl 62 är uppvikt 2 ggr. Men den var så fin ihop med klänningen så körde på den ändå :love:

https://www.instagram.com/p/_-k4kJNg57/

Jag kan med andra ord inte se min lilla ha stl 68 om en månad när hon är lika gammal som Siri är nu :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 684
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 633
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 778
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 546
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp