Höstföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ring och rådfråga? Hellre det än en bebis i hissen liksom. :up:

Fråga från n00b; hur känner man skillnad på smärtsamma sammandragningar och värkar? :confused:

Värkar är "vågor av kraftig mensvärk", sammandragningar är typ "magen blir hård som pansar/ett bältdjur en stund". Värkar kommer, peakar, dalar ner, går över, har paus, kommer, peakar, dalar ner, går över, har paus, kommer....
 
@Blueberry tycker du borde ringa förlossningen, här sa de att man skulle ringa om man hade regelbundna värkar (runt 40-50 sek/värk 3 ggr/10 min och det verkar ju du ha.. Heja!
 
Jag sitter på jobbet och klockar värkar. :o
Muttrade till kollegorna att förvärkar suger och insåg sedan att de faktiskt kom ganska regelbundet.

"Ganska."
Jävligt regelbunda, faktiskt. Just nu håller de på i en minut ungefär, med tre minuters vila mellan dem.

Undrar om jag ska ta det koolt eller om jag ska ringa in snart... Den här bebisen är lurig.

Ooo, spännande! :)
 
Värkar är "vågor av kraftig mensvärk", sammandragningar är typ "magen blir hård som pansar/ett bältdjur en stund". Värkar kommer, peakar, dalar ner, går över, har paus, kommer, peakar, dalar ner, går över, har paus, kommer....

O_o ... Så du menar att de här mensvärlshuggningarna jag förföljts av de senaste dagarna är värkar? :crazy::nailbiting::arghh:O_o Wääääh!
 
Stort grattis @Blueberry!

Men nu tycker jag att ni får lugna er lite i denna tråden. Min var beräknad i förrgår och jag har inte så mycket som en fjuttig förvärk :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
527
Senast: Mineur
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 555
Senast: Shixle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 241
Senast: jemeni
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 322

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp