Höstföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Imorgon är det dags för igångsättning :crazy: Scary :( Lite besviken på min egen kropp just nu som inte klarar av det själv innan tidsramen :banghead:

Nu är det ju vården som har bestämt tidsramen. Ingen har frågat varken din kropp eller bebis ;)

Jag blev igångsatt när min son föddes. Jag upplevde ingenting negativt med att det var just igångsättning. Det som var jobbigt under min förlossning hade inget med igångsättningen att göra. Allt gick bra och gick också ganska fort.

Lycka till och fokusera på att snart är bebis här! :)
 
Imorgon är det dags för igångsättning :crazy: Scary :( Lite besviken på min egen kropp just nu som inte klarar av det själv innan tidsramen :banghead:
Åhh då är ju din bebis snart här! Lycka till idag:up:
Säger som de andra, var inte besviken! Det är så mycket som styr när en förlossning startar och framförallt är det inte din bebis och din kropp som bestämt riktlinjerna för när igångsättning anses indicerat:)
 
Jag har hela sommaren gått med det som kallas klänning i arbetsklädsväg, skönt att slippa tryck på magen. Nu när jag börjat med foglossningsbältet blev det knepigare så har denna veckan invigt jobbets mammabyxor:p
Tog en bild till sambon och eftersom det varit ont om magbilder här delar jag med mig till er också.
efLE1Mh.jpg

Snygga va? :p
 
Snuttan väger nu 3410 gram. :up: Hon följer sin kurva så det känns bra!

Hon har blivit otroligt närhetssökande och igår fick jag bära henne mer eller mindre hela dagen... vaknade inom 10 min så fort jag lade ner henne.
 
Senaste listan vad jag kunde se?
Augusti
20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram

September
3 - Bedott, första barnet
3 - Madl, första barnet- Tanum.
14 - queeniida, andra barnet
14 - Blåbär, andra barnet
24 - Nixehen, första barnet - Gotland
24 - Lakritsnapp, första barnet
24 - Lovise, första barnet - Vårgårda
28 - Pulkaskurk, första barnet - Falun
29 - Guldaskig, första barnet

Oktober

11 - Turbofling, fjärde barnet (Storasystrar födda 2009, 2010, 2014), Innsbruck, Österrike
17 - Imogen, andra barnet
23 - Ainon, första barnet -Piteå

November

1 - Riru, andra barnet
16 - Jordgubblime, första barnet, Skåne
18 - Hogstorp, första barnet, Alingsås, strax norr om Göteborg
 
Jag och sambon har storstädat hela lägenheten idag (storlek STOR lägenhet, helt slut) inför bebis ankomst nästa vecka. :up:
Igår var vi på förlossningen för inskrivningssamtal och då passade de på att göra mätningar, naturligtvis inga förvärkar/sammandragningar att tala om under tiden mackapären satt på. :cautious:
Jättekonstigt upplägg på besöket överlag... fick komma in i ett rum för ctg och blodprover osv, men fick sedan sätta oss i entrén där en barnmorska sedan gav oss information och det var meningen att vi skulle ställa frågor.. liksom sittandes precis innanför ytterdörren i korridoren? Kändes ju inte så himla tryggt och seriöst på nåt vis.. :(:cautious:
 
Kl. 0548 idag kom den vackraste tjejen jag vet om till världen:love: 4100gram, 51 cm lång. Hon lå fel med sin lilla kropp och ville inte ut så det blev ett kejsarsnitt efter att vi försökte i tio timmar.
Kvinnokroppen är helt amazing:D:love: Jag är så nöjd. Hon är fantastisk:heart Lycka till allihopa!!
 
Kl. 0548 idag kom den vackraste tjejen jag vet om till världen:love: 4100gram, 51 cm lång. Hon lå fel med sin lilla kropp och ville inte ut så det blev ett kejsarsnitt efter att vi försökte i tio timmar.
Kvinnokroppen är helt amazing:D:love: Jag är så nöjd. Hon är fantastisk:heart Lycka till allihopa!!

Grattis! :love: Och vad bra att du är nöjd trots att det låter som att det var lite kämpigt! :)
 
Kl. 0548 idag kom den vackraste tjejen jag vet om till världen:love: 4100gram, 51 cm lång. Hon lå fel med sin lilla kropp och ville inte ut så det blev ett kejsarsnitt efter att vi försökte i tio timmar.
Kvinnokroppen är helt amazing:D:love: Jag är så nöjd. Hon är fantastisk:heart Lycka till allihopa!!

Stort grattis!
 
Kl. 0548 idag kom den vackraste tjejen jag vet om till världen:love: 4100gram, 51 cm lång. Hon lå fel med sin lilla kropp och ville inte ut så det blev ett kejsarsnitt efter att vi försökte i tio timmar.
Kvinnokroppen är helt amazing:D:love: Jag är så nöjd. Hon är fantastisk:heart Lycka till allihopa!!
Stort grattis! :heart
 
Kl. 0548 idag kom den vackraste tjejen jag vet om till världen:love: 4100gram, 51 cm lång. Hon lå fel med sin lilla kropp och ville inte ut så det blev ett kejsarsnitt efter att vi försökte i tio timmar.
Kvinnokroppen är helt amazing:D:love: Jag är så nöjd. Hon är fantastisk:heart Lycka till allihopa!!
Vad härligt att det gick bra, om än tog lite tid! Grattis till er!:)
 
God morgon!

Nu har vi varit hemma ett par dagar och igår var vi tillbaka på sjukhuset för kontroll och hon blev godkänd på viktuppgång och på gulsoten.

Amningen fungerar jättebra och hon sover och äter mest, dessutom är hon helt obrydd nät syskonen tjoar och håller på.

När storebror kom så slutade förlossningen i ett katastrofsnitt - för min del är det stor skillnad mot den här gången eftersom jag inte alls var lika påverkad den här gången. Förra gången har jag inget minne av första dygnet på BB.

Dock har storebror, 1.5 år en livskris nu, han har verkat förstå att bebisen inte försvinner och han har gått från att vara en glad, trygg kille som sov i eget rum till att bli det rakt motsatta. Eftersom jag är snittad så kan jag inte lyfta upp och trösta honom heller. Har någon varit/är i samma situation? Tips och förslag mottages gärna :)
 
Morgonen och förmiddagen har varit ovanligt lugna! Mammas ömma revben tackar så mycket och jag tackar för att jag äntligen fått sova lite :D:up:
Annars är det full fart dygnet runt med i princip endast powernaps.. Så har varit omöjligt att ta igen sömnen vid andra tider. :meh:
 
God morgon!

Nu har vi varit hemma ett par dagar och igår var vi tillbaka på sjukhuset för kontroll och hon blev godkänd på viktuppgång och på gulsoten.

Amningen fungerar jättebra och hon sover och äter mest, dessutom är hon helt obrydd nät syskonen tjoar och håller på.

När storebror kom så slutade förlossningen i ett katastrofsnitt - för min del är det stor skillnad mot den här gången eftersom jag inte alls var lika påverkad den här gången. Förra gången har jag inget minne av första dygnet på BB.

Dock har storebror, 1.5 år en livskris nu, han har verkat förstå att bebisen inte försvinner och han har gått från att vara en glad, trygg kille som sov i eget rum till att bli det rakt motsatta. Eftersom jag är snittad så kan jag inte lyfta upp och trösta honom heller. Har någon varit/är i samma situation? Tips och förslag mottages gärna :)

Vår son blir bebis igen om vi har besök utav yngre kusinen. Då ska man dricka ersättning från nappflaska och ha välling istället för gröt. Vill gärna smaka på barnmat på burk dessutom. Vi räknar med att det kommer bli något liknande när vår bebis kommer men några direkta tips utöver att kanske låta honom också vara lite bebis och få liknande behandling så han inte känner sig utanför vet jag inte om jag kan ge. Vet inte ens om det är rätt väg men. Och kan man inte bära så blir det ju också svårare om han inte vill bli tröstad på annat sätt.
 
God morgon!

Nu har vi varit hemma ett par dagar och igår var vi tillbaka på sjukhuset för kontroll och hon blev godkänd på viktuppgång och på gulsoten.

Amningen fungerar jättebra och hon sover och äter mest, dessutom är hon helt obrydd nät syskonen tjoar och håller på.

När storebror kom så slutade förlossningen i ett katastrofsnitt - för min del är det stor skillnad mot den här gången eftersom jag inte alls var lika påverkad den här gången. Förra gången har jag inget minne av första dygnet på BB.

Dock har storebror, 1.5 år en livskris nu, han har verkat förstå att bebisen inte försvinner och han har gått från att vara en glad, trygg kille som sov i eget rum till att bli det rakt motsatta. Eftersom jag är snittad så kan jag inte lyfta upp och trösta honom heller. Har någon varit/är i samma situation? Tips och förslag mottages gärna :)

Vi har ett son född i januari 2015, så han är lite mer pratbar och går att resonera mer med.

Vi har varit noga med att poängtera att det är HAN som har fått en lillasyster snarare än att VI har fått barn. Han är jättestolt över henne, men är arg på oss emellanåt. Vi ser till att han får egentid med oss båda, att han får utrymme att bestämma mer själv, att han får visa och presentera henne om han vill, och att han får "utforska" lillasyster i lagom takt. Hur och vad hon äter, vara med när vi byter blöja, prata om varför hon skriker, vad hon kan, allt hon inte kan, vilka små fötter hon har.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
510
Senast: Mineur
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 423
Senast: Shixle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 947
Senast: jemeni
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 758

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp