Höstföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dock har storebror, 1.5 år en livskris nu, han har verkat förstå att bebisen inte försvinner och han har gått från att vara en glad, trygg kille som sov i eget rum till att bli det rakt motsatta. Eftersom jag är snittad så kan jag inte lyfta upp och trösta honom heller. Har någon varit/är i samma situation? Tips och förslag mottages gärna :)

Har inga erfarenheter (än) men väldigt intresserad av hur det går. Här kommer storebror vara äldre (född april 2015) men han är en ganska känslig individ så jag tänker mig att det inte kommer bli helst smärtfritt med en så stor förändring i hans liv. Han har alltid haft ett stort närhetsbehov och är det något jag oroar mig för när det gäller att bli flerbarnsförälder är det just det.
 
Bebis har vaknat till lite i magen nu under kvällen men har inte tagit upp sysselsättningen att sparka på revbenen ännu, hoppas på att det håller sig på denna nivån under natten så kanske jag kan få en natts sömn också :D

Har däremot haft sammandragningar hela dagen och något nytt jag inte haft förut, nämligen tryck/smärta/träningsvärk eller något i svanken. Antar att det är foglossningen som utökat sitt område :cautious:
 
Idag kom lille Alfred till världen, en alldeles helt perfekt liten människa :love::heart
Kl. 10.52 kom han ut med ett planerat snitt som gick helt prickfritt, han är 53cm lång och vägde in på 4205g. :heart

Otroligt vaken och stark kille som redan inne i operationssalen spanade in alla människor ordentligt och gav pappa och bm ett par rejäla sparkar. :D:love:

Han är helt enkelt fantastisk! :love:
Bild finns för den nyfikne på min instagram: narcuruni :D
 
Idag kom lille Alfred till världen, en alldeles helt perfekt liten människa :love::heart
Kl. 10.52 kom han ut med ett planerat snitt som gick helt prickfritt, han är 53cm lång och vägde in på 4205g. :heart

Otroligt vaken och stark kille som redan inne i operationssalen spanade in alla människor ordentligt och gav pappa och bm ett par rejäla sparkar. :D:love:

Han är helt enkelt fantastisk! :love:
Bild finns för den nyfikne på min instagram: narcuruni :D

Grattis! :heart Och vad skönt att allt har gått så bra med snittet :)

Liiite avis på er som får första barnet är jag nog. Den där bebisbubblan blir nog inte riktigt samma sak när det finns ett syskon som antagligen vill leva i verkligheten :p Å andra sidan ser jag verkligen fram emot när syskonen ska få träffas :)
 
Grattis! :heart Och vad skönt att allt har gått så bra med snittet :)

Liiite avis på er som får första barnet är jag nog. Den där bebisbubblan blir nog inte riktigt samma sak när det finns ett syskon som antagligen vill leva i verkligheten :p Å andra sidan ser jag verkligen fram emot när syskonen ska få träffas :)
För mig var bebisbubblan mycket bättre nu med andra barnet. Jag återhämtade mig så mycket snabbare efter förlossningen och hade så mycket bättre koll på läget, var lugnare. Fast man kan ju inte mysa med bebisen på heltid eftersom storasyskonet också kräver sitt, men med två närvarande föräldrar löser man det :)
 
Idag kom lille Alfred till världen, en alldeles helt perfekt liten människa :love::heart
Kl. 10.52 kom han ut med ett planerat snitt som gick helt prickfritt, han är 53cm lång och vägde in på 4205g. :heart

Otroligt vaken och stark kille som redan inne i operationssalen spanade in alla människor ordentligt och gav pappa och bm ett par rejäla sparkar. :D:love:

Han är helt enkelt fantastisk! :love:
Bild finns för den nyfikne på min instagram: narcuruni :D

Vilken liten fjunis! :love:
Skönt att det gick så bra. Mys nu!
 
För mig var bebisbubblan mycket bättre nu med andra barnet. Jag återhämtade mig så mycket snabbare efter förlossningen och hade så mycket bättre koll på läget, var lugnare. Fast man kan ju inte mysa med bebisen på heltid eftersom storasyskonet också kräver sitt, men med två närvarande föräldrar löser man det :)

Jag är beredd att hålla med.
När jag och Bonnie får egentid är det verkligen intensiv bebisbubbla, men vi är inte inne i den helt och hållet, hela tiden. Jag tillåter mig nog själv att vara i bubblan mer nu än med första barnet, njuter mer av den.
 
För mig var bebisbubblan mycket bättre nu med andra barnet. Jag återhämtade mig så mycket snabbare efter förlossningen och hade så mycket bättre koll på läget, var lugnare. Fast man kan ju inte mysa med bebisen på heltid eftersom storasyskonet också kräver sitt, men med två närvarande föräldrar löser man det :)

Jag är beredd att hålla med.
När jag och Bonnie får egentid är det verkligen intensiv bebisbubbla, men vi är inte inne i den helt och hållet, hela tiden. Jag tillåter mig nog själv att vara i bubblan mer nu än med första barnet, njuter mer av den.

Låter lovande :D
 
Idag kom lille Alfred till världen, en alldeles helt perfekt liten människa :love::heart
Kl. 10.52 kom han ut med ett planerat snitt som gick helt prickfritt, han är 53cm lång och vägde in på 4205g. :heart

Otroligt vaken och stark kille som redan inne i operationssalen spanade in alla människor ordentligt och gav pappa och bm ett par rejäla sparkar. :D:love:

Han är helt enkelt fantastisk! :love:
Bild finns för den nyfikne på min instagram: narcuruni :D
Grattis! Så härligt att höra att allt gått bra!:up::love:
 
Riktigt härlig natt då Agnes varit vaken större delen, så nu är jag lagom trött. Hur gör man för att sova på dagen när bebis sover? Det är ju apsvårt att somna mitt på dagen!:banghead:
 
Riktigt härlig natt då Agnes varit vaken större delen, så nu är jag lagom trött. Hur gör man för att sova på dagen när bebis sover? Det är ju apsvårt att somna mitt på dagen!:banghead:

No pressure!
Du måste inte sova, det räcker med att vila. Lägg dig i sängen, kryp ihop och skeda med bebisen, pussa lite på huvudet ibland och bara ligg där. Jag slumrar till varje gång :D
 
Jag är beredd att hålla med.
När jag och Bonnie får egentid är det verkligen intensiv bebisbubbla, men vi är inte inne i den helt och hållet, hela tiden. Jag tillåter mig nog själv att vara i bubblan mer nu än med första barnet, njuter mer av den.

Så var det för mig också när vi fick andra barnet. Jag njöt av matstunderna och att ligga och mysa i soffan eller sängen. Jag visste att det var sista gången jag skulle uppleva en liten bäbis så jag njöt av bäbis och vår då 3 åriga dotter.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
509
Senast: Mineur
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 417
Senast: Shixle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 870
Senast: jemeni
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 665

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Bra hörlurar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp