Höstföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
September
1 - Emtherlia, första barnet
3 - Bedott, första barnet
3 - Madl, första barnet- Tanum.
14 - queeniida, andra barnet
14 - Blåbär, andra barnet
24 - Nixehen, första barnet - Gotland
24 - Lakritsnapp, första barnet
24 - Lovise, första barnet
28 - Pulkaskurk, första barnet - Falun
29 - Guldaskig, första barnet

Oktober

11 - Turbofling, fjärde barnet (Storasystrar födda 2009, 2010, 2014), Innsbruck, Österrike
17 - Imogen, andra barnet
23 - Ainon, första barnet

November

16 - Jordgubblime, första barnet, Skåne
18 - Hogstorp, första barnet, Alingsås, strax norr om Göteborg
 
Plockar fram listan! Som sagt så har ju nedräkningen verkligen börjat för många av oss:up:

Vi har tagit ett krafttag här nu i helgen och barnrummet är nog nästan i ordning. Har även lyckats fynda en vagn som vi fick till riktigt bra pris. En affär hade utgående årsmodell på lager och hade bra kampanj på Britax go next så det blev en sådan + babyskydd och bas från Britax. Nu står vagn, säng, babyskydd och alla grejer i blivande barnrummet och det känns... Galet!:nailbiting:
 
Plockar fram listan! Som sagt så har ju nedräkningen verkligen börjat för många av oss:up:

Vi har tagit ett krafttag här nu i helgen och barnrummet är nog nästan i ordning. Har även lyckats fynda en vagn som vi fick till riktigt bra pris. En affär hade utgående årsmodell på lager och hade bra kampanj på Britax go next så det blev en sådan + babyskydd och bas från Britax. Nu står vagn, säng, babyskydd och alla grejer i blivande barnrummet och det känns... Galet!:nailbiting:

Kul att ni fixat iordning så mycket, visst känns det overkligt!? Vi klickade hem lite tavlor i helgen, hittade ett par riktigt fina. Tänkte vi skulle få upp en hylla av något slag också.
 
Låter som att ni har koll på läget @Jordgubblime och @Guldaskig! :)

Själv känner jag mig ruskigt oförberedd när det gäller saker och sånt. Men det är nog mest eftersom vi har "typ" allt sen förra gången så är det ju inte så mycket man behöver köpa nytt egentligen. Vi måste komna på hur vi ska göra med skötbordet eftersom vi har flyttat sen sist vi hade bebis, det är väl mest det. Annars är jag mest stressad över att blivande storebror är inne i sin värsta period nånsin när det gäller läggningar. Får väldigt gärna gå över inom de närmaste veckorna :nailbiting:
 
:heartBebis kom tidigt:o. Inatt kl 02:41 valde en flicka att komma och vi har inte riktigt greppat det än. Borde sova men tusen tankar snurrar såklart..

allt gick så fort, vattnet gick vid 1730, inne på kontroll utan värkar 1930. Åkte hem och tänkte att det kommer dröja nu. Började få värkar och rejält ont så åkte in igen runt 24 tror jag och då var jag helt öppen:nailbiting: inte konstigt det kändes som jag höll på att dö ett tag. Sen var det "bara" att krysta med lustgas.

Herregud vilken grej. 10 dagar för tidigt och med racerfart, detta blir spännande:p:heart

Men grattis! Och bra jobbat! :heart
 
Kul att ni fixat iordning så mycket, visst känns det overkligt!? Vi klickade hem lite tavlor i helgen, hittade ett par riktigt fina. Tänkte vi skulle få upp en hylla av något slag också.
Ja väldigt overkligt! Vi ville få klart de stora grejerna nu under semestern, samt att det blir lite terapi att de står här hemma så vi hinner vänja oss :angel:
Var hittade du tavlor? Har letat efter något färgglatt och kul, men tycker det är svårt att hitta. Speciellt om du inte vill ha blå/rosa eller med en massa "carpe diem" - texter...
 
Ja väldigt overkligt! Vi ville få klart de stora grejerna nu under semestern, samt att det blir lite terapi att de står här hemma så vi hinner vänja oss :angel:
Var hittade du tavlor? Har letat efter något färgglatt och kul, men tycker det är svårt att hitta. Speciellt om du inte vill ha blå/rosa eller med en massa "carpe diem" - texter...

Vi köpte från Desenio och Tvinkla.
 
Bebis har hittat en ny hobby som tydligen är skitkul:angel: Det känns som om han tar spjärn mellan min mage och min rygg, får en stor bula vid sidan om naveln där magen höjer sig typ 4-5 cm. Otroligt fascinerande men inte superskönt:D Men går väl an när bebis inte är större än såhär. För övrigt otroligt mycket aktivitet där inne. Det sparkas och snurras och har sig. Min moderkaka sitter i framvägg så jag trodde inte jag skulle känna riktigt såhär mycket... La mig med magen mot sambon igår kväll så han fick känna hur det är att försöka sova med ett helt rugbylag i magen:angel:
Hoppas bebis busar av sig det värsta nu är är lugn och fin när han kommer ut:up::angel:
 
Besök hos BM idag, tog nog typ åtta minuter. Men allt var bra och inga blodprover togs så fanns inte mycket mer att säga! Bebisens huvud ligger neråt som det ska. Sparkas/trycks väldigt mot revbenen den senaste veckan!
"Bokade" babyskydd också som vi ska hyra den första tiden, himla smidigt! Får hem det vid nästa besök om två veckor. Har fått ett från systern också, men det är lite stort för den allra första tiden.

Uppdaterar listan med ort också :)

September

1 - Emtherlia, första barnet
3 - Bedott, första barnet
3 - Madl, första barnet- Tanum.
14 - queeniida, andra barnet
14 - Blåbär, andra barnet
24 - Nixehen, första barnet - Gotland
24 - Lakritsnapp, första barnet
24 - Lovise, första barnet - Vårgårda
28 - Pulkaskurk, första barnet - Falun
29 - Guldaskig, första barnet

Oktober

11 - Turbofling, fjärde barnet (Storasystrar födda 2009, 2010, 2014), Innsbruck, Österrike
17 - Imogen, andra barnet
23 - Ainon, första barnet

November

16 - Jordgubblime, första barnet, Skåne
18 - Hogstorp, första barnet, Alingsås, strax norr om Göteborg
 
Grattis till bebisen, Emtherlia. Har hon fatt ngt namn?
Spännande och lite läskigt att höstbebisarna börjar komma nu.

Jag var hos läkaren i fredags. Allt sag bra ut, bebis är precis sa stor som hon/han ska vara den här veckan, men har langa ben :).

Ihelgen har vi fixat iordning bebishörnan i sovrummet, känns lite overkligt. Ska skriva en lista pa det som saknas men det är inte mkt, mest bindor och sant till mig efter förlossningen. Ska väl börja packa väskan ocksa lite smatt, iaf med sant som jag inte använder nu ända.
 
Har varit hos barnmorskan, nu i v.30+6. Sf mått 28 så strax under medel och järnvärdet har otroligt nog gått upp igen :banana:
Dock kunde inte barnmorskan länna hur bebis låg då magen var för tajt, är det samma vid nästa besök bokas ul för att se. Blir ju nervös, vill inte snittas, tanken på att opereras vaken är ju typ värsta mardrömmen:eek:

Uppdaterar också listan med ort

September

1 - Emtherlia, första barnet
3 - Bedott, första barnet
3 - Madl, första barnet- Tanum.
14 - queeniida, andra barnet
14 - Blåbär, andra barnet
24 - Nixehen, första barnet - Gotland
24 - Lakritsnapp, första barnet
24 - Lovise, första barnet - Vårgårda
28 - Pulkaskurk, första barnet - Falun
29 - Guldaskig, första barnet

Oktober

11 - Turbofling, fjärde barnet (Storasystrar födda 2009, 2010, 2014), Innsbruck, Österrike
17 - Imogen, andra barnet
23 - Ainon, första barnet -Piteå

November

16 - Jordgubblime, första barnet, Skåne
18 - Hogstorp, första barnet, Alingsås, strax norr om Göteborg
 
Har varit hos barnmorskan, nu i v.30+6. Sf mått 28 så strax under medel och järnvärdet har otroligt nog gått upp igen :banana:
Dock kunde inte barnmorskan länna hur bebis låg då magen var för tajt, är det samma vid nästa besök bokas ul för att se. Blir ju nervös, vill inte snittas, tanken på att opereras vaken är ju typ värsta mardrömmen:eek:

Uppdaterar också listan med ort

September

1 - Emtherlia, första barnet
3 - Bedott, första barnet
3 - Madl, första barnet- Tanum.
14 - queeniida, andra barnet
14 - Blåbär, andra barnet
24 - Nixehen, första barnet - Gotland
24 - Lakritsnapp, första barnet
24 - Lovise, första barnet - Vårgårda
28 - Pulkaskurk, första barnet - Falun
29 - Guldaskig, första barnet

Oktober

11 - Turbofling, fjärde barnet (Storasystrar födda 2009, 2010, 2014), Innsbruck, Österrike
17 - Imogen, andra barnet
23 - Ainon, första barnet -Piteå

November

16 - Jordgubblime, första barnet, Skåne
18 - Hogstorp, första barnet, Alingsås, strax norr om Göteborg
Gillar att järnvärden har gått upp, inte tanken på operation vaken :nailbiting::nailbiting:
Fy tusan, mig hade de nog behövt söva, hade sprungit därifrån oavsett hur mycket de bedövat bort min nedre kroppshalva :angel::nailbiting::arghh:
 
Vi hade stora namndiskussionen i förrgår.

Jag är väldigt nöjd med tilltalsnamnet, det är har varit min favorit hela tiden. Tidlöst, internationellt, klassiskt men ovanligt. Maken plockade ut ett mellannamn som jag inte alls var beredd på, men som passar väldigt bra med förnamnet. Sedan föreslog han att lägga till ett namn före förnamnet, och när vi satte ihop det kändes det väldigt rätt. Jag avslöjar det senare, om vi håller oss till planen :)

Plus att vi i sann värmländsk anda lever lite efter "Det är den billigaste lyxen en kan ge sin unge, ett fränt namn" :angel: Båda kidsen skulle kunna ha sina namn som artistnamn om de blir rockstars, om vi säger så. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
506
Senast: Mineur
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 409
Senast: Shixle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 830
Senast: jemeni
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 631

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp