Bukefalos 28 år!

Hundsnack och uppdatering del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har en tjej som hjälpt till, och jag älskar henne. Så sjukt gullig och bra. Hon tar med sin hund, men det är ok för mig. Och de härjar och busar, men det är ju i mitt fall avsikten eftersom hon hjälpt till när jag inte kunnat själv.
 
Vi har varit vid sjön nästan 3 timmar i eftermiddag och Gripa sprang runt i vattnet och simmade så gott som konstant. Mot slutet var hon så trött att ögonen nästan gick i kors på henne :laugh: längesen jag såg henne så slut.

Hon slocknade som ett ljus när vi kom hem :D

33361235_1708810699204885_735785858388459520_n.jpg


33035650_1708810709204884_2200617276829335552_n.jpg


33308221_1708810715871550_6596132703576260608_n.jpg
 
Vad sa hon när hon ringde @RedChili ?

Vi har en supergullig hundrastare, hon har med sin ibland, men det bara efter att jag kände att jag kände HENNE. Så när hon tagit mina nästan dagligen i två månader tyckte jag det var okej med att hon tog alla, eftersom jag litar på hennes omdöme. Hon gör det hon är betald för och ibland mer (och säger alltid till, även smågrejer). :)
 
Stå på dig @RedChili ! Jag har också hundrastare och är dessutom kontrollfreak när det gäller min hund men om hon gjort såhär hade jag gått bananas. Det är ingen billig tjänst direkt (jag betalar 2800 full månad) och det minsta man kan begära är att de följer direktiv...
 
Visst är det här på buke som det är en tjej(?) som skriver om sin västgötaspets som gått igenom en stor operation? Det är länge sedan jag såg tråden och jag funderar över hur det går för dem.
 
Stå på dig @RedChili ! Jag har också hundrastare och är dessutom kontrollfreak när det gäller min hund men om hon gjort såhär hade jag gått bananas. Det är ingen billig tjänst direkt (jag betalar 2800 full månad) och det minsta man kan begära är att de följer direktiv...
Jag skulle vara otroligt glad om det kostade så lite som 2800kr :grin: Då hade jag kunnat ha liiite mer överseende med missförstånd och tokigheter.

(kan tillägga att vi fortfarande inte pratat. Hon ringde sent igår när jag var upptagen med annat och idag har ingen ringt den andra. Ska ringa henne imorgon någon gång tänker jag)
 
Jag skulle vara otroligt glad om det kostade så lite som 2800kr :grin: Då hade jag kunnat ha liiite mer överseende med missförstånd och tokigheter.

(kan tillägga att vi fortfarande inte pratat. Hon ringde sent igår när jag var upptagen med annat och idag har ingen ringt den andra. Ska ringa henne imorgon någon gång tänker jag)

Ursäkta va, betalar du mer än så för en rastare? :eek:

(Så sjukt glad i det här fallet över att jag inte bor i en storstad)
 
Jag skulle vara otroligt glad om det kostade så lite som 2800kr :grin: Då hade jag kunnat ha liiite mer överseende med missförstånd och tokigheter.

(kan tillägga att vi fortfarande inte pratat. Hon ringde sent igår när jag var upptagen med annat och idag har ingen ringt den andra. Ska ringa henne imorgon någon gång tänker jag)

Holy crap! Tycker min är dyr! Och jag bor ändå i en så kallad storstad (nåja, Malmö :D)
 
Yep. Det är samma priser på det som för hunddagis, och så har jag ju två hundar och då blir det en liten extrakostnad för hund nummer två.

Åhherrejävlarimig. Hade ju aldrig haft råd att ha hund i storstad utan hjälp från familj eller vänner. :nailbiting:
 
Helt sjuka priser för en kort rastning O_o Då är det ju ännu mer konstigt att hon inte kan hålla sig till de krav du har. Hade också tappat förtroende för en sådan människa.

En hundrastare tar över ansvaret för hunden inte bara gentemot ägaren utan även gentemot samhället (det strikta ansvaret faller på hundrastaren under den tiden hen har hand om hunden) vilket betyder en rätt saftig företagsförsäkring, så jag förstår priserna för tjänsten. Sen finns det säkert gott om utförare som lägger sig på matchande prisnivå utan att bry sig om att lägga pengarna på försäkringen - vilket funkar bra tills den dag de behöver ansvarsdelen...

I Stockholm kräver dessutom Länsstyrelsen att hundrastare ska ha tillstånd, vilket många inte verkar ha koll på. (Gör inget för företagets nödvändiga utgifter förstås, men apropå att inte alla lägger sig på samma nivå trots samma priser.)

Edit, tillägg: Och oavsett priserna hade jag sparkat henne på fläcken. Vafan sysslar hon med som försöker "förklara" sitt misstag med att hon har så fantastisk utbildning!? Vad det betyder för mig är att hon tänker fortsätta fatta egna beslut oavsett vad hon kommit överens med kunden om, för att hon dels tycker att kunder inte är värda att lyssna på och dels att hon kan allt hon behöver kunna... Skitfarligt ju!
 
Senast ändrad:
Edit, tillägg: Och oavsett priserna hade jag sparkat henne på fläcken. Vafan sysslar hon med som försöker "förklara" sitt misstag med att hon har så fantastisk utbildning!? Vad det betyder för mig är att hon tänker fortsätta fatta egna beslut oavsett vad hon kommit överens med kunden om, för att hon dels tycker att kunder inte är värda att lyssna på och dels att hon kan allt hon behöver kunna... Skitfarligt ju!
Ja, hade jag haft något lämpligt alternativ så hade jag också gjort så... Funderar på att kolla med något dagis och fråga chefen om det möjligen går att ändra mitt schema så att jag börjar jobba 15-20 minuter senare. Skulle det gå, då hade det kunnat finnas några dagis som jag faktiskt hinner lämna på.
 
Ja, hade jag haft något lämpligt alternativ så hade jag också gjort så... Funderar på att kolla med något dagis och fråga chefen om det möjligen går att ändra mitt schema så att jag börjar jobba 15-20 minuter senare. Skulle det gå, då hade det kunnat finnas några dagis som jag faktiskt hinner lämna på.
Ush vad trist för dig att det strular så :(
 
Ush vad trist för dig att det strular så :(
Ja... :( Tidigare har jag haft jobb där jag inte trivts, men där det fungerat utmärkt med hundarna (de har kunnat vara med). Nu har jag ett jobb där jag trivs jättebra, men då ska det vara skitjobbigt att ordna med hundarna istället... Är inte sådär jättepepp på att byta jobb heller (och det är ju inte det lättaste ens om jag vill). Funderar dock på om jag till hösten skulle kunna jobba deltid och plugga lite. Då blir det åtminstone färre dagar som det behöver lösa sig med hundrastning...
 
Ja... :( Tidigare har jag haft jobb där jag inte trivts, men där det fungerat utmärkt med hundarna (de har kunnat vara med). Nu har jag ett jobb där jag trivs jättebra, men då ska det vara skitjobbigt att ordna med hundarna istället... Är inte sådär jättepepp på att byta jobb heller (och det är ju inte det lättaste ens om jag vill). Funderar dock på om jag till hösten skulle kunna jobba deltid och plugga lite. Då blir det åtminstone färre dagar som det behöver lösa sig med hundrastning...
Synd att du bor långt bort, annars hade jag gärna hjälpt till. Har inte bukenätverket några tips på rastare/dagis i trakterna?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
14
· Visningar
650
Senast: em76
·
Svar
1 318
· Visningar
71 306
Senast: sthu
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 250
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp