Bukefalos 28 år!

Hur blir ert 2014? Mål och planer!

Nu när jag kikade in i 2015-tråden blev jag nyfiken på hur det gångna året summeras utifrån de mål ni hade för 2014. Har ni uppnått de mål ni ville? Blev det som ni hade tänkt? Bättre? Sämre? :D
Det blev såå mycket bättre :love:

Sv: Hur blir ert 2014? Mål och planer!

Kl.
2014 är ett enda stort frågetecken.
Antingen så är Tinna ren på röntgen, då blir det lösdrift till april. Sen igångsättning och känna efter om problemen finns kvar. Gör dom det så blir det vidare utredning och koll av bakknäna. Först får hon en chans att läka själv med vila.
Kanske kommer ha en 2010a inom kort, men det återstår att se då vi ska kolla på honom i veckan.
Isf kommer han ridas in medan Tinna vilar, och sen får vi se vem av dom som får stanna. Om Tinna blir bra är det hon som stannar, men det vet jag ju inte ännu ..
Min fina flicka :love:
Tinna har, som ni andra vet, flyttat till mamma. Hon älskar henne och Tinna får tid på sig att lära om och bli stark. Vi rider ju alla olika, så även jag och mamma. Dom har spenderat året med att lära känna varandra.
2010:an är som ni vet Snappe. Världens bästa Snappe. Som bara dök upp ur det blå och blev det bästa som hänt :love:
 
Sv: Hur blir ert 2014? Mål och planer!

Väntade på en sån här tråd! :D

Jag och Laukur ska fortsätta jobba med formen i alla gångarter, framförallt tölten så den blir stark och stadig! Ut i skogen och styrketräna! Mycket galopp för att hjälpa tölten! Framförallt ska vi ha roligt! Livrädd att tappa grinstan för någon av oss, så viktigast är att vi har kul inte att vi är bäst på tävling :)

Ska tävla till våren, 1 eller 2 tävlingar beroende på hur allt känns och ett lite löst mål är att få runt 5 i alla fyra gångarter i en V5 uttagning. Mer styrka och balans i tölten så tror jag vi kommer fixa det för tölten är hans svagaste gångart, de andra har han fått 5 och 6 på redan :) Blir säkert tävling till hösten också, men då kan målen se annorlunda ut beroende på hur vi utvecklas, så det får jag återkomma med ;)

Ska rida lektioner så ofta det finns tid och ekonomi. Är ju heltidsarbetande småbarnsförälder med en man som också har egna intressen, så vi gör så gott vi kan :)

Ljómi bara går och skrotar och växer ett par år till :)

Det blev nog ungefär som jag tänkt mig faktiskt! :) Vi tävlade sammanlagt 4 tävlingar med dåligt resultat i T8 och riktigt bra i V5 där vi fick rida finaler på i alla fall 3 tävlingar. Tölten har blivit mycket bättre men lång bit kvar såklart. Galopperat mycket har vi gjort och börjat nosa på enkla byten för att stärka båda sidorna. Men viktigast, vi har haft sååå kul! :D Underbara hästen min!

Ljómi har skrotat och växt till sig lite mer, precis som planen var :p
 
Jag får väl säga sämre i så fall, i alla fall på tävlingsfronten. Det blev ingen debut, istället beslutade vi oss att skaffa barn nr 2 när vi ändå lever småbarnsliv med allt vad det innebär. Men det är högst planerat och givetvis kul på en helt annan nivå! Kurser och lektioner hann jag med innan, mycket givande och jag har utvecklat min ridning en hel del under året. Dessutom har jag köpt en ny häst som jag hoppas på. Summa summarum så blev det ett ganska bra år ändå :)
 
Mitt mål 2014 skrev jag såhär: "Mitt sto har gått med föl och ska sättas igång. Blir långsam igångsättning, mycket uteritter och markarbete till en början.

Kommer under våren tävla, ska gå tävlingskurs och kommer då ha en fyr och en femgångshäst att tävla på fram till juni.

Jag tar examen i juni (hippolog islandshäst) och ska försöka komma igång mer med företaget, (ta emot hästar för träning, hålla lektioner ect). Hela hösten kommer gå till att försöka få så mycket jobb som möjligt :) och rida igång min häst såklart. Mer tävlingar & visning kommer komma längre fram.."

Måste väl säga att jag klarade mina mål för 2014. Tyvärr var mitt sto skadad i två omgångar (första vrickning i hagen & andra avsparkat griffelben) men är nu igång och helt återställd. Har också köpt ytterliggare en häst! :D
Företaget rullar på och jag har sedan examen jobbat på heltid med bara islandshästar :)
 
Sv: Hur blir ert 2014? Mål och planer!

Under 2014 har jag tänkt träna på gångarterna, tölt och trav. Traven behöver kortas/samlas och tölten mer tempo. I nuläget tar han tölt när jag kortar och trav vid lite mer driv. De gånger vi tränar i hagen så behöver han lära sig att hålla gångarten på böjda spår.
Galoppen behöver oxå samlas och lära sig fatta rätt galopp, vilket jag inte krävt än.

Jag vill hitta någon islandstränare att rida för ca 1 gång i månaden. Sedan miljötränar vi när vi är på Parelli-kurser.

Om allt går bra har jag en ide om att åka på en inofficiell tävling i vår eller höst som träning för mig som aldrig tränat islandshäst.
Vid sidan av funderar jag på att ta tag i tömmkörningen men svårt i mörkret med endast pannlampa.

Kul att reflektera över hur det gick :)

Våra mål blev ungefär som tänkt. Traven går att korta även om den behöver stärkas ännu mer. Tölten finns nu i kort till medel och kan få stunder med ökat ute om andan faller på.
Vi har tränat för tränare i perioder under året vilket varit givande. Alla gångarter kan nu hållas på böjda spår på banan.:)

En träningstävling blev det med rätt skrala resultat:p
 

Liknande trådar

  • Omröstning
Dressyr Hur ser du på ditt hästeri vad gäller mål? Jag hade en rolig diskussion med en kompis igår om det här med att se saker ”över tid” :D så...
2
Svar
27
· Visningar
3 699
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 335
Senast: Tonto
·
Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
402
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
6 129
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp