Hur gamla är ni egentligen?

Hur gammal är du?

  • Under 15 år

    Röster: 1 0,2%
  • 15-20 år

    Röster: 10 1,9%
  • 20-25 år

    Röster: 44 8,3%
  • 25-30 år

    Röster: 127 23,9%
  • 30-35 år

    Röster: 134 25,2%
  • 35-40 år

    Röster: 72 13,6%
  • 40-45 år

    Röster: 58 10,9%
  • 45-50 år

    Röster: 34 6,4%
  • 50-55 år

    Röster: 29 5,5%
  • Över 55 år

    Röster: 22 4,1%

  • Antal omröstningsdeltagare
    531
Hur konstigt det än känns att bara vara några år från 40 hade jag inte velat vara yngre igen. Mina 20-år var en evig vilsenhet kan jag se nu i efterhand. Det är rätt skönt att bli äldre och med det tryggare i sig själv. Sen är det ändå en märklig känsla av att en ändå aldrig lyckas känna sig "vuxen".
 
Det är lite skrattretande hur alla känner sig yngre än sin ålder. Jag tror faktiskt majoriteten av människor känner sig som de flesta i samma ålder, faktiskt :D Sorry to break your illusion :D
Lite som i nätdejttråden, gnäller över män som beskriver sig som yngre men som är som de allra flesta män i den åldern.
 
Jag är 28 år. 89a. Jag har det lite svårt med ålder. Känner att jag inte är redo att vara "nästan 30" än och vill inte lämna stadiet där jag beskrivs som ung. Samtidigt inser jag ju äldre jag blir att de flesta som är 30-40 inte är så himla vuxna och annorlunda, iallafall inte på det där sättet jag tänkte mig "vuxen" när jag var 20. Många är ungefär som jag och endel har barn och hus och Volvo, andra inte.
 
Senast ändrad:
Det är lite skrattretande hur alla känner sig yngre än sin ålder. Jag tror faktiskt majoriteten av människor känner sig som de flesta i samma ålder, faktiskt :D Sorry to break your illusion :D
Lite som i nätdejttråden, gnäller över män som beskriver sig som yngre men som är som de allra flesta män i den åldern.


Jag är nog tvärtom, känner mig ofta mycket äldre än min ålder men har inte riktigt hängt med i barn, hus, bil, utbildning osv som jag skulle önska och därför vill jag stoppa tiden lite. Har även lite issues med att utseendet ska ändras på ett sätt jag inte kan påverka. Men innerst inne tror jag att jag är en liten tant, kommer nog njuta som mest av livet när jag är pensionär. Typ 65-70 år, gud så härligt. Jag har alltid varit lite lillgammal.
 
Det är lite skrattretande hur alla känner sig yngre än sin ålder. Jag tror faktiskt majoriteten av människor känner sig som de flesta i samma ålder, faktiskt :D Sorry to break your illusion :D
Lite som i nätdejttråden, gnäller över män som beskriver sig som yngre men som är som de allra flesta män i den åldern.

Fast jag känner mig inte som någon speciell ålder alls.
Jag är dock mer oseriös och friare som person nu än när jag var 20, det gillar jag.
Då var jag mer mån att ge ett vuxet och ordentligt intryck. Det är jag inte nu, utom när jag jobbar då.

Jag är van att bli tagen som ung av alla jag träffar.
Det är dock inget mål jag har. Jag är bara mig själv, jag gillar att bli äldre och har ingen åldersnoja alls. Ser fram emot att bli en cool tant :D
 
Hur konstigt det än känns att bara vara några år från 40 hade jag inte velat vara yngre igen. Mina 20-år var en evig vilsenhet kan jag se nu i efterhand. Det är rätt skönt att bli äldre och med det tryggare i sig själv. Sen är det ändå en märklig känsla av att en ändå aldrig lyckas känna sig "vuxen".

Helt enig. Dessutom är jag evigt less på "jaja, men du är så ung än, det kommer ändra sig..." Numera kommer folk iallafall av sig när jag säger hur gammal jag är. Det var inte så länge sedan jag i min yrkesutövning(fårklippare) möttes av kommentaren "Vilket gymnasie går du på om du får göra sån här yrkespraktik?". :banghead:
 
Om jag tex tänker på mina arbetskamrater, de är varandra väldigt olika men passar väligt bra i sina åldersspann. Men skulle jag fråga dem så slår jag vad om att majoriteten säger att de känner sig yngre.
 
Helt enig. Dessutom är jag evigt less på "jaja, men du är så ung än, det kommer ändra sig..." Numera kommer folk iallafall av sig när jag säger hur gammal jag är. Det var inte så länge sedan jag i min yrkesutövning(fårklippare) möttes av kommentaren "Vilket gymnasie går du på om du får göra sån här yrkespraktik?". :banghead:

Ja jag får jämt frågan om jag är ny på jobbet. Eh nej, jag har gjort det här i 15 år. De brukar bli tysta då :p.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hur gamla känner ni er? Och hur gamla tror folk att ni är? Jag är dryga 40, och jag kände mig länge mycket äldre än jag egentligen var...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
6 355
Senast: Lazy Lady
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 438
Senast: cewe
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 597
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 500
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp