Bukefalos 28 år!

Hur gamla är ni egentligen?

Hur gammal är du?

  • Under 15 år

    Röster: 1 0,2%
  • 15-20 år

    Röster: 10 1,9%
  • 20-25 år

    Röster: 44 8,3%
  • 25-30 år

    Röster: 127 23,9%
  • 30-35 år

    Röster: 134 25,2%
  • 35-40 år

    Röster: 72 13,6%
  • 40-45 år

    Röster: 58 10,9%
  • 45-50 år

    Röster: 34 6,4%
  • 50-55 år

    Röster: 29 5,5%
  • Över 55 år

    Röster: 22 4,1%

  • Antal omröstningsdeltagare
    531
Jag uppfattar de flesta runt 30-50. Väldigt sällan jag sett någon 15 åring, som gått ut med det iallafall.
Tycker det är trevligt med så många olika åldersgrupper, det brukar vara väldigt olika hur man ser på saker och ting.
Själv är jag 21 i september.

Tycker de flesta har lite gammalt språk, gammalt och gammalt, inte som tonåringar nu förtiden jag fattar inte vad kusinerna säger på sms ibland och de är bara 3 år yngre än mig :nailbiting: Är jag gammal nu?
Oj! Trodde du var typ det dubbla:o
 
I en annan tråd trodde du att det var helt normalt att bo hemma tills man är 25 och föräldrarna bestämmer över ens pengar och när man ska komma hem. Det är lite märkligt när du dessutom tror att alla bukefalister är under 25? Det är ju inte särskilt många bukefalister numera som verkar bo hemma hos föräldrar liksom.
I vissa länder är det fullt normalt att bo hos mor och far som 25, har en vän som flyttade ut vid 27 för han hade helt enekelt inte råd att flytta ut tills då, nära London och jobbade som manager i ett kök.
 
Jag blir 39 i år.
Jag har rätt svårt för de där som säger "jag är Xår gammal, men känner mig som tjugo".
Jag svårt att förstå hur man känner sig som en viss ålder. Eller tycker att det är en komplimang att någon tror man är tio år yngre. Det är helt obegripligt för mig! Jag känner mig inte som någon ålder alls. Det jag märker är dock ett visst kroppsligt förfall. Det gör ondare att trilla och kroppen fixar helst inte tunna liggunderlag på samma sätt som när jag yngre.
Jag tror att alldeles för många blandar ihop att bli tråkigare med att bli äldre...Vilket inte alls behöver stå i relation till varandra.
 
Jag fyller 44 om mindre än en månad (men ingen tror på mig). Att vara 20 igen skulle vara vidrigt, jag mådde inte bra då. Dock skulle min kropp gärna kunna fått stanna någonstans vid 20-25, det känns att jag är över 40 om vi säger så :meh: Familjeförbannelsen (reumatism) har börjat märkas av :down:
 
Det är lite skrattretande hur alla känner sig yngre än sin ålder. Jag tror faktiskt majoriteten av människor känner sig som de flesta i samma ålder, faktiskt :D Sorry to break your illusion :D
Lite som i nätdejttråden, gnäller över män som beskriver sig som yngre men som är som de allra flesta män i den åldern.
För mig handlar det nog mer om att jag trodde man var vuxen när man blev 27 och jag känner mig inte speciellt vuxen. När blir man vuxen liksom. På min dotters leksaker står det ibland "får endast användas i vuxet sällskap" eller liknande och det känns bara så fel.
 
Härom dagen förklarade en kille att han var inne mer på äldre tjejer. (Han syftade på mig. Det fattade jag inte.) Han är 23 och jag 29.
Det var något av ett uppvaknande. :D

Har hört många av mina föräldrars vänner som sagt att de känner sig som 25, men att utsidan inte matchar insidan. Själv ser jag fram emot att fylla 30. Livet från 15- 25 sög rätt hårt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hur gamla känner ni er? Och hur gamla tror folk att ni är? Jag är dryga 40, och jag kände mig länge mycket äldre än jag egentligen var...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
6 456
Senast: Lazy Lady
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 321
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 605
Senast: cewe
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 856
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp