Bukefalos 28 år!

Hur gamla är ni egentligen?

Hur gammal är du?

  • Under 15 år

    Röster: 1 0,2%
  • 15-20 år

    Röster: 10 1,9%
  • 20-25 år

    Röster: 44 8,3%
  • 25-30 år

    Röster: 127 23,9%
  • 30-35 år

    Röster: 134 25,2%
  • 35-40 år

    Röster: 72 13,6%
  • 40-45 år

    Röster: 58 10,9%
  • 45-50 år

    Röster: 34 6,4%
  • 50-55 år

    Röster: 29 5,5%
  • Över 55 år

    Röster: 22 4,1%

  • Antal omröstningsdeltagare
    531
För mig handlar det nog mer om att jag trodde man var vuxen när man blev 27 och jag känner mig inte speciellt vuxen. När blir man vuxen liksom. På min dotters leksaker står det ibland "får endast användas i vuxet sällskap" eller liknande och det känns bara så fel.
När man är 18 rimligtvis.
 
Jamen samma här! Känns som att jag blir mer mig själv för var år som går. Om det är begripligt?

Ja absolut! Det är som att bilden av mig själv blir mer klar och tydlig liksom. Det känns också som att jag gör mer aktiva val kring mig själv, jag glider inte bara med relativt min uppväxt utan jag reflekterar mer och funderar kring hur jag vill vara, hur jag vill reagera på saker som händer osv. Flummigt kanske :p
 
Ja absolut! Det är som att bilden av mig själv blir mer klar och tydlig liksom. Det känns också som att jag gör mer aktiva val kring mig själv, jag glider inte bara med relativt min uppväxt utan jag reflekterar mer och funderar kring hur jag vill vara, hur jag vill reagera på saker som händer osv. Flummigt kanske :p
Inte alls flummigt tycker jag! Jag känner samma sak verkligen :).
 
Fyllde 29 häromdagen. Känner mig inte som någon speciell ålder.
 
Härom dagen förklarade en kille att han var inne mer på äldre tjejer. (Han syftade på mig. Det fattade jag inte.) Han är 23 och jag 29.
Det var något av ett uppvaknande. :D
Det där är ju så konstigt. Varken jag själv eller nån av mina tjejkompisar tyckte/tycker att en ~ 5 år äldre kille var nån direkt åldersskillnad, alltså även när vi var runt 20. Inte gick vi och sa att vi var inne på "äldre killar". Men väldigt många killar verkar anse att så fort tjejen är äldre än killen så är det en grej :confused:.
 
Jag tror du har fel. Vi är nog flest medelålders. Det vill säga 30-50 år. Ska bli spännande att se om undersökningen visar det.
Men menar du alltså att du tror att de flesta är så unga?
Du är ju med i ganska många trådar och borde väl märka på "samtalen" att de flesta har jobb, barn, hus och så vidare.
Medelålders 30-50 år... :cautious:
 
Tänker ibland på det här med ålder nu när det blir så trassligt med födelseår för en del nyanlända från länder där man faktiskt inte alltid VET vilket år man är född.
Det är ju jättetokigt att vi ska låta en siffra bestämma när vi ska göra ditt eller datt. Börja skolan, ta körkort, gå i pension.
Jag vet att det är en praktisk fråga men åldersfixeringen är galen och bara ett hinder i det mesta. Tänk om jag inte räknat mina år, bara levt. Jag hade varit färdig med grundskolan lååångt i förväg - men det hade jag inte vetat. Jag hade inte haft chefer som satt en åldersstämpel på mig. Upplevelser och kunskap hade varit mer värt än om jag var 20 eller 40 år när jag sökt jobb.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hur gamla känner ni er? Och hur gamla tror folk att ni är? Jag är dryga 40, och jag kände mig länge mycket äldre än jag egentligen var...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
6 471
Senast: Lazy Lady
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 526
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 634
Senast: cewe
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 959
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp