Bukefalos 28 år!

Hur gamla är ni egentligen?

Hur gammal är du?

  • Under 15 år

    Röster: 1 0,2%
  • 15-20 år

    Röster: 10 1,9%
  • 20-25 år

    Röster: 44 8,3%
  • 25-30 år

    Röster: 127 23,9%
  • 30-35 år

    Röster: 134 25,2%
  • 35-40 år

    Röster: 72 13,6%
  • 40-45 år

    Röster: 58 10,9%
  • 45-50 år

    Röster: 34 6,4%
  • 50-55 år

    Röster: 29 5,5%
  • Över 55 år

    Röster: 22 4,1%

  • Antal omröstningsdeltagare
    531
Fyller 28 i år. På ett sätt har jag alltid känt mig äldre än mina jämngamla, på ett annat sätt enormt mycket yngre. Jag var aldrig en klassisk tonåring, och umgicks mycket hellre med vuxna. Min livssituation har väl bidragit till att jag känner mig yngre än vad jag är på pappret, har först nu fått riktigt jobb och i brist på pengar har vuxenlivet fått vänta. Lider inte precis av min barnslighet, våga vägra bli vuxen.
 
Jamen samma här! Känns som att jag blir mer mig själv för var år som går. Om det är begripligt?
Jag känner likadant! Jag har aldrig mått så bra som nu, varit lika entusiastisk och haft så roligt! Jag är alltså 60. Känner mig inte ett DUGG gammal. MEN - när jag fyllde 60 slog en slags insikt ner som en bomb - om 20 år är jag 80. DET är gammalt, om jag ens får leva så länge. Går jag 20 år tillbaka i tiden, pja, det var ju typ häromdagen. Så fort FÅR DET INTE GÅ!!! Jag har ju tiotusen roliga saker jag ska hinna med!!! Hallå, bromsa tiden litegrann så jag hinner!

En positiv biverkning är väl i och för sig att jag inte slösar med min dyrbara tid lika mycket nu som jag tyvärr gjorde när jag var 20 - 30. Nu känns varje år väldigt dyrbart.
 
Senast ändrad:
Nyligen fyllda 33. Känns helt ok, jag utvecklas som individ år för år och den jag var för 14 år sedan när jag började hänga på Buke saknar jag inte alltför mycket. Samtidigt var det skönt att vara ung och känna sig omhändertagen på ett annat sätt, inte lika mycket krav i vardagen, det kan jag sakna.
 
MEN - när jag fyllde 60 slog en slags insikt ner som en bomb - om 20 år är jag 80. DET är gammalt, om jag ens får leva så länge. Går jag 20 år tillbaka i tiden, pja, det var ju typ häromdagen. Så fort FÅR DET INTE GÅ!!! Jag har ju tiotusen roliga saker jag ska hinna med!!! Hallå, bromsa tiden litegrann så jag hinner!
Jag förstår det! Jag tror jag kommer känna likadant framöver.

Redan nu känns min tid extremt värdefull. Jag hatar att räkna ner till saker till exempel eftersom tiden känns för dyrbar för det.
 
Jag känner likadant! Jag har aldrig mått så bra som nu, varit lika entusiastisk och haft så roligt! Jag är alltså 60. Känner mig inte ett DUGG gammal. MEN - när jag fyllde 60 slog en slags insikt ner som en bomb - om 20 år är jag 80. DET är gammalt, om jag ens får leva så länge. Går jag 20 år tillbaka i tiden, pja, det var ju typ häromdagen. Så fort FÅR DET INTE GÅ!!! Jag har ju tiotusen roliga saker jag ska hinna med!!! Hallå, bromsa tiden litegrann så jag hinner!

En positiv biverkning är väl i och för sig att jag inte slösar med min dyrbara tid lika mycket nu som jag tyvärr gjorde när jag var 20 - 30. Nu känns varje år väldigt dyrbart.

Nu kanske du inte är "den" Lena Furberg iof (Mulles mamma alltså). Men iaf "den" Lena trodde jag var typ 50 år gammal :eek:
Vad är det med mig och att tro att alla är yngre egentligen?!

Men kul att du trivs så bra med din ålder iaf! :up:
 
Glömde du bort din ålder? Det gör jag med jämt :up: när nån frågar måste jag alltid tänka till en hel sekund först.
Så jag är inte den enda? :rofl::p
Mina problem med att komma ihåg började redan när jag var 21-22 år :o Nu är jag 25. Kom ihåg det lättare nu bara för att jag tänkte på det häromdagen. Men jag får verkligen tänka efter i flera sekunder.
 
Nu kanske du inte är "den" Lena Furberg iof (Mulles mamma alltså). Men iaf "den" Lena trodde jag var typ 50 år gammal :eek:
Vad är det med mig och att tro att alla är yngre egentligen?!

Men kul att du trivs så bra med din ålder iaf! :up:
Haha! Men jo, med tanke på att jag var 15 år när jag började rita Mulle, och det var 1972, så...... Så stämmer det nog. Men jag hade gärna varit 50 och haft 10 år till på kontot! :D
 
Jag känner mig som när jag var runt 20 i sinnet .Lite tröttare kanske .Men kroppen känns som det vore runt 70 men i passet står det 52 år
 
Jag är 28 och har inga problem med min ålder på så sätt. Men jag funderar liksom fortfarande på vad jag ska bli "när jag blir stor", har fortfarande inte tagit körkort och lärt mig hantera pengar som en vuxen människa. Så på det sättet känner jag mig yngre än vad jag är, om det är begripligt.
 
Som "blott ett barn" tycker jag det är intressant att läsa om hur alla (i olika åldrar) ser på åldrande. Själv känner jag mig som Bambi på hal is med mina 19 år. Jag står i startgroparna till vuxenlivet och jag känner mig mest bara skör och vilsen. Å ena sidan har jag en hunger och en oerhörd lust att få ta min an världen, men jag känner mig också ganska rädd och vill ibland bara få gråta och gömma mig. Men jag ser fram emot att lära mig mer om mig själv och hitta min plats i världen!
 
Jag är 29. Jag älskar att vara vuxen och bestämma över mig själv även om jag ibland stannar upp och inte riktigt fattar att jag faktiskt är vuxen, har ett fast jobb som jag gått en utbildning för att få, eget hem, bil, barn etc etc. Jag kan verkligen njuta när jag på en måndag står och gräver i lösgodiset när andra går förbi med sina barn och bara "det är inte lördag idag", jag är iaf inte mer vuxen än så :rofl:
 
Jag är 31 och inte särskilt bekväm med det, dels för att det "gått bort" så många år för mig när jag mått dåligt så jag känner mig efter, och delvis på grund av utseendenoja.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hur gamla känner ni er? Och hur gamla tror folk att ni är? Jag är dryga 40, och jag kände mig länge mycket äldre än jag egentligen var...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
6 586
Senast: Lazy Lady
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 515
Senast: Blyger
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 761
Senast: cewe
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
11 202
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Semester.
  • Tvättmaskin luktar surt
  • Vad lyssnar du på? II

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Tråden för spår
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp