Bukefalos 28 år!

Hur gamla är ni egentligen?

Hur gammal är du?

  • Under 15 år

    Röster: 1 0,2%
  • 15-20 år

    Röster: 10 1,9%
  • 20-25 år

    Röster: 44 8,3%
  • 25-30 år

    Röster: 127 23,9%
  • 30-35 år

    Röster: 134 25,2%
  • 35-40 år

    Röster: 72 13,6%
  • 40-45 år

    Röster: 58 10,9%
  • 45-50 år

    Röster: 34 6,4%
  • 50-55 år

    Röster: 29 5,5%
  • Över 55 år

    Röster: 22 4,1%

  • Antal omröstningsdeltagare
    531
Det är lite skrattretande hur alla känner sig yngre än sin ålder. Jag tror faktiskt majoriteten av människor känner sig som de flesta i samma ålder, faktiskt :D Sorry to break your illusion :D
Lite som i nätdejttråden, gnäller över män som beskriver sig som yngre men som är som de allra flesta män i den åldern.

För min del är det nog också mest var man är i livet - bor hemma hos föräldrarna, har aldrig haft riktigt jobb, aldrig haft förhållande - känns mer åt 20-hålet än 30 :p
 
Jepp. Jag fick ett brev på posten när jag just fyllt 30. "Du är nu i yngre medelåldern och vi skickar ut detta brev ...bla bla bla ..undersökning."

Fast medelåldern fortsätter nog allt en bit efter 50. För man kan knappast karaktäriseras som "äldre" vid 50. Jag vet inte var gränsen går men någonstans runt pensionsåldern skulle jag gissa.
 
Jag är 31 och inte särskilt bekväm med det, dels för att det "gått bort" så många år för mig när jag mått dåligt så jag känner mig efter, och delvis på grund av utseendenoja.
Nu vet jag inte precis hur du känner men jag har ju också mått(mår) fruktansvärt illa. Och den känns som hela perioden from 15 till 21 är helt bortkastad.
Har inte festat, inte supit, inte gått på klubb. Inte haft ordentliga vänner osv. Som man ''ska''.
Jag har liksom inte varit tonårig :(

Jag vill alltid trycka i 16 när det står ''vad är din ålder'' för där känns det som att jag slutade utvecklas som fungerande människa, om det är förståeligt.
Självklart har ju utvecklats men inte alls som jämnåriga.

(Tror jag såg dig i bildtråden och tyckte du var jättesnygg:love:)
 
Så jag är inte den enda? :rofl::p
Mina problem med att komma ihåg började redan när jag var 21-22 år :o Nu är jag 25. Kom ihåg det lättare nu bara för att jag tänkte på det häromdagen. Men jag får verkligen tänka efter i flera sekunder.
Det började runt 20-21 för mig också! Fattar inte varför det låste sig där? det låter ju inte direkt varken smart eller trovärdigt när nån frågar hur gammal en är och en bara "vem, jag? Öhh... 25!" :D
 
Det började runt 20-21 för mig också! Fattar inte varför det låste sig där? det låter ju inte direkt varken smart eller trovärdigt när nån frågar hur gammal en är och en bara "vem, jag? Öhh... 25!" :D
Vid studentmiddagen så frågade någon mig och jag satt där helt stum och fick nästan typ räkna på fingrarna eller något medan de andra stirrade på mig i förundran :cautious::rofl:
Och då avslutade jag ändå med "... eh tror jag?"
:banghead::rofl:

Edit: Jag skyller på att åldern inte är så viktig för mig :angel:
 
Jag känner likadant! Jag har aldrig mått så bra som nu, varit lika entusiastisk och haft så roligt! Jag är alltså 60. Känner mig inte ett DUGG gammal. MEN - när jag fyllde 60 slog en slags insikt ner som en bomb - om 20 år är jag 80. DET är gammalt, om jag ens får leva så länge. Går jag 20 år tillbaka i tiden, pja, det var ju typ häromdagen. Så fort FÅR DET INTE GÅ!!! Jag har ju tiotusen roliga saker jag ska hinna med!!! Hallå, bromsa tiden litegrann så jag hinner!

En positiv biverkning är väl i och för sig att jag inte slösar med min dyrbara tid lika mycket nu som jag tyvärr gjorde när jag var 20 - 30. Nu känns varje år väldigt dyrbart.

Jo vi är ju årsbarn har vi ju konstaterat :). Grattis i efterskott på 60års dagen.
:)
 
36 sen i våras så nu är man veteran när man tävlar, fast de flesta rekorden är satta av 40-50-åringar inom min disciplin så jag kan inte skylla på åldern.
 
Det är lite skrattretande hur alla känner sig yngre än sin ålder. Jag tror faktiskt majoriteten av människor känner sig som de flesta i samma ålder, faktiskt :D Sorry to break your illusion :D
Lite som i nätdejttråden, gnäller över män som beskriver sig som yngre men som är som de allra flesta män i den åldern.
Jag känner mig nog inte yngre än min ålder, det jag tror att många menar när de säger att de känner sig yngre är att de känner sig likadana som förr. Frågade man mig när jag var 20 trodde jag säkert att livet skulle vara rätt torrt vid 40 men istället är det ju mycket bättre.

Jag har samma intressen som när jag var ung, skillnaden är att nu har jag pengar att ägna mig ordentligt åt dem. I princip allt är mycket bättre nu än för 20 år sedan. Jag fyller alltså 40 i år.
 
För min del är det nog också mest var man är i livet - bor hemma hos föräldrarna, har aldrig haft riktigt jobb, aldrig haft förhållande - känns mer åt 20-hålet än 30 :p
Vänta tills du inte känner igen dig i spegeln.... Den var/är jobbig för mig.
 
Fyllde 36 i våras, men har lite svårt att förstå det. Jag tror inte att jag känner mig yngre än jag är, för det är säkert såhär det känns att vara 36. Jag tror bara också att jag hade en annan bild av hur det skulle vara att vara vuxen när jag var tonåring. Jag arbetar på högstadiet och känner mig ofta inte mer mogen än mina elever :D
 
40 år på papperet men känner mig inte som nån särskild ålder
Men från 26-27 år har det varit lite lugnare för innna dess så hade jag massor med jobb och sånt.
Jag har ingen noja över ålder direkt jag
 
Jag brukar alltid få räkna när någon frågar hur gammal jag är. Efter man fyllde 21 så händer inte så mycket mer. Innan var det så många viktiga år. Tonåring vid 13. Moppe vid 15. Myndig vid 18 osv.

Vad som skrämmer mig lite är hur fort tiden verkar gå och att jag upplever att tiden går fortare hela tiden. Speciellt sedan jag fick barn. Var har tex de senaste 20 åren tagit vägen? :eek: :confused:

Jag hade gärna pausat livet som det är nu i kanske 20-30 år utan att bli äldre.

Om 20 år är jag 60. Med tanke på hur tiden rusat fram de senaste 20 åren så känns det som om det är imorgon nästan....O_o

Jag har snart arbetat i 18 år på samma företag. Det var ju typ igår som jag blev anställd :eek:
Tur att jag har världens bästa jobb :love:

(Jag fyller 42 år i år)
 
Vid studentmiddagen så frågade någon mig och jag satt där helt stum och fick nästan typ räkna på fingrarna eller något medan de andra stirrade på mig i förundran :cautious::rofl:
Och då avslutade jag ändå med "... eh tror jag?"
:banghead::rofl:

Edit: Jag skyller på att åldern inte är så viktig för mig :angel:
ja, alltså jag unnar ju verkligen folk att förundras, fnissa, eller chockeras!, men liksom... det är ju faktiskt inte en permanent del av mig, det ändras varje år för i helvete! Knas att folk förväntar sig att jag ska hålla reda på det.

Själv tar jag nog och skyller på mitt generella enorma problem i kategorin siffror :up:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hur gamla känner ni er? Och hur gamla tror folk att ni är? Jag är dryga 40, och jag kände mig länge mycket äldre än jag egentligen var...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
6 566
Senast: Lazy Lady
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 429
Senast: Blyger
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 741
Senast: cewe
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
11 169
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp