Hur gick loppet????

Sv: Hur gick loppet????

Sunnie Xing blev igår 2:a på Axevalla lopp 10.

Hon drog till ledningen från 2:a spår bakom bilen öppnade strax över 14 första 500m drog ner tempot kraftigt och landade runt 19 första varvet fick då favoriten utanpå och då blev det tempo igen.. Hon gick strax under 15 sista varvet och blev slagen med hals och huvud..... Men hon gjorde det riktigt bra gick 17,3 (jag har gjort ett foderbyte emellan starterna oxå...)!!!:bump::banana::bump:
 
Sv: Hur gick loppet????

*kl*
West chip blev 6:a igår på Gävletravet ,lopp 11

Hamnade i dödens från början och kusken fick inte ner honom ,rygg på ledaren så Chip flög fram tills sista kurvan där blev det mjölksyra och orkade väl inte så mycket mer. Men vi var nöjda :D

Hans 4e felfria lopp och 1 omstart och han blev inte stressad :D
Dan röcklinger gjorde ett toppenlopp med hästen och nu vet vi lite vad hästen går för :)

Andra hästen Victory of Mercy tävlade inte för oss igår (pga tragiska angelägenheter) släkten till hästägaren drog in hästen fast han haft feber på morgonen och vi ville inte låta han starta, men tydligen hade dem lyckats bytt ägare och tränare på samma dag :S lyssnade inte på oss och såklart kom hästen sist, inte konstigt i och med feber på morgonen och nytt folk som inte vet ett dugg om hästen förutom att hästen är en superhäst egentligen på travbanan :/
 
Sv: Hur gick loppet????

om nu hästen tävlat med feber och att de som anmält hästen visst om detta?? är inte detta straffbart??
 
Sv: Hur gick loppet????

Han var feberfri på eftermiddagen , men vi ville inte riskera något så då tog dem saken i egna händer.
 
Sv: Hur gick loppet????

de har väl inte med att göra om banan vet de egentligen man startat inte en sjuk häst. thats it!!

iom att hon skriver det här att hästen hade feberså kan juh vem som helst läsa.. å tro mig det är många som läser. många som förvånat mig. en 40 årig proffstränare som brukar läsa lite här.. vet folk från styrelsen på olika banor som oxå finns härute på buke...

du tycker alltså att de är oki att starta häst med feber???
 
Sv: Hur gick loppet????

Vi är så förbaskat arg på dem , men vi kan inte göra så mycket. Tack och lov var hästen feberfri idag på morgonen och eftermiddagen och mådde toppen,han hade kunnat varit sjuk men var frisk tack och lov.

Det var alltså inte tränaren som brukar träna och starta hästen som anmälde utan på nått vis fick hästen ny tränare och ägare samma dag och kunde på så vis bli startanmäld till loppet.

:/
 
Sv: Hur gick loppet????

de har väl inte med att göra om banan vet de egentligen man startat inte en sjuk häst. thats it!!

iom att hon skriver det här att hästen hade feberså kan juh vem som helst läsa.. å tro mig det är många som läser. många som förvånat mig. en 40 årig proffstränare som brukar läsa lite här.. vet folk från styrelsen på olika banor som oxå finns härute på buke...

du tycker alltså att de är oki att starta häst med feber???

Var skrev jag att de var ok att starta en häst med feber?
En häst som startar ska vara i tävlingsmässigt skick,och de är den inte om den har feber.Men de är inte lätt för personalen ute på banorna och veta om en häst har feber eller inte,eller hur!
 
Sv: Hur gick loppet????

Men Cinora skriver ju tydligt att hästen bytte tränare utan deras vetskap. När de sedan kom fram att hästen hade feber och den förra tränaren (som startanmälde hästen) ville stryka så fick dom humm om saken. Då vägrade den nya tränaren att stryka hästen och hästen klappade igenom totalt.

Så de är knappast Cinora du ska skälla på. Leta upp idioterna som gjorde de och skäll på dom istället..
 
Sv: Hur gick loppet????

vart har jag skällt på henne???


*kl*

sen är de itne ny ägare enbart ny tränare..
 
Senast ändrad:
Sv: Hur gick loppet????

*KL*
MIn uppfödning Zarita Loh gjorde sin första start på Färjestad i måndags men hade bakspår, surnade till över omstart och sedan galopperade hon pga stänket.
Nästa gång ska hon ha glasögonhuva o fladder o då är det bara att passa sig:)
 
Sv: Hur gick loppet????

Jag får den uppfattningen av att du idiotförklarar Cinora för att dom startade en häst med feber. Hon skriver ju tydligt att dom inte kunde göra något..
 
Sv: Hur gick loppet????

om nu hästen tävlat med feber och att de som anmält hästen visst om detta?? är inte detta straffbart??

dett är de enda jag skrivit till cinora.

vart idiotförklarar jag henne??? jag ifrågasätter att starta en häst med feber och frågar där om detta är straffbart??!!

läs ordentligt å läs inte vad som inte står..
 
Sv: Hur gick loppet????

Ny ägare också som blev lurad av den nya tränaren, hon förvirrad mamma som nyss förlorat ägaren till hästen, Därför ägde hon helt plötsligt hästen, släkten i det hela är syrran till förra hästägaren och hon fick sin sambo att bli nya tränare och säga att hästen var feberfri hela tiden fast sedan fick hon veta av hästens tränare(inte den nya) att hästen hade feber.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag hoppas att nån av er känner igen det här och kan ge oss nånting att gå på. Vi har en fyraårig varmblodstravarvalack. Han tränar...
Svar
15
· Visningar
2 448
Senast: lady_vip
·
Hundhälsa Långt inlägg! Jag postade för ganska exakt ett år sedan en tråd om min hund som äter grus, lera och sand. Kände mig riktigt uppgiven...
Svar
7
· Visningar
4 846
Senast: SandraM
·
Hästmänniskan Hur ska man överleva att behöva "tvingas" sälja sin häst :confused: Ber snällt moderator flytta tråden om den skulle ligga fel! Läs...
2
Svar
34
· Visningar
4 300
Senast: help
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter I övriga trådar jag skrivit om 15-årsjubileet så har jag framförallt tittat bakåt, nu är det dags att titta framåt. Om någon eventuellt...
Svar
13
· Visningar
3 162
Senast: honung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp