Hur gick loppet????

Sv: Hur gick loppet????

2008-10-24 Umåker - Bångsta Gulla

Kom iväg på första försöket från spår två på tillägg. Många galopper fram till första sväng och Gulla hittade till slut positionen andra häst i andra spår. Låg kvar där till ungefär 800 m kvar, gick ut i tredje spår, kröp sedan ner i andra spår igen. Gick ut i tredje spår i sista sväng, hade kopplat greppet när hon hoppade 50 m från mål.
Första 500: 32.5, första 1000: 34.5
24089304.jpg
 
Sv: Hur gick loppet????

Såg det, och led med dig...
Får hoppas hon håller ordning på benen nästa gång.

btw, vad Ove var olik sig på bilden...
 
Sv: Hur gick loppet????

Dropdead Beauty
Rättvik 31 okt


Var seg redan i värmingen och i loppet var det slut på krut redan 700 kvar ...
Inkom som 7a på tiden 20,0 2640a
Hög puls hade hon såklart också så antagligen har hon dragit på sig en infektion igen :(
Typiskt när vinnartiden bara blev 18,8 :cool:
Rena söndagspromenaden med andra ord.
 
Sv: Hur gick loppet????

Ma Belle Joujou

Kalmar 31/10

:banana::bump::banana::love::love:

Ja vad ska man säga???

Efter moget övervägande och väderrapport från ameo slängde vi på henne ny balans på fötterna eftersom hon behövde skor den här starten.

Hon kändes urfin i min jogging-uppvärmning, på banan såg hon minst sagt "så där" ut. Men samtidigt gick det rätt sakta och det finns en fart där hon inte riktigt får plats och den här gången satt hon inte fast i bogen.
I värmningskommentarerna fick hon OK ändå.

Jag gav inga direkta körorder utan berättade bara vad som hänt då hon galopperade och att hon kan bli vass efter loppet.

I provstarten innan loppet såg hon helt normal ut igen och man verkligen hörde att hon hade ett ben i varje hörn.
Hon såg ut att ha kunnat ta spets hur lätt som helst men LF släppte med tanken att hon skulle bli lite lugnare i rygg, första varvet på 16,8. Perfekt tänkte jag för när körningen börjar andra varvet kommer ju en del att krokna.

Eller hur... :angel:

Delar av segerintervjun finns på sajten vi ska bojkotta, och anledningen till det långsamma sistavarvet var att hålla Bella fast i vinnarhålet loppet ut.

Nu sprack ju det när hon fick luckan 150 m kvar. Hon gick verkligen fint sista biten in mot mål.

Och ännu en bonus var att det gick att stanna henne efter och att hon inte var speciellt het efter heller. :bow:

Det är nästan svårt att smälta att hon tjänat 78 000 på två månader och vunnit V65 även om jag trodde att jag skulle kunna förbättra några detaljer redan när jag tog henne.

Förresten är jag INTE blygsam när de ringer och frågar om henne, jag sa till den som ringde i tordags att hon borde vara bland de 3-4 främsta och jag hade ju rätt.

Nu ska hon kollas upp igen och sen blir det ny start framöver...
 
Sv: Hur gick loppet????

Bollnäs i går kväll:

Sörbo Sixten fick ett trevligt lopp (lopp 3) och låg i ledning in på upploppet. Tyvärr kom det en häst utvändigt om honom och lyckades slänga fram huvudet före Sixten över mållinjen... men en andraplacering är bara att känna :bump: över ju! Nu verkade traven fungera fullt ut också, inget problem med det där bakbenet som varit lite bökigt.

Sedan var det Granfaksas tur i lopp 7 och tyvärr kom hon inte i väg från start så som vi hoppats utan hamnade tredje invändigt och satt fast en stor del av loppet. Kom i alla fall loss till sist och kutade utan svårighet förbi fältet. Dock fanns det en häst som speedat på och låg långt före som hon inte hann ifatt. Så även Granfaksa kom tvåa :banana:

Vi var glada och lättade över att båda hästarna verkar fräscha och pigga och hemresan blev trevlig trots att vi fick krypköra alla 16 milen på grund av rejäl halka!
 
Sv: Hur gick loppet????

Granfaksa galopperade efter att ha legat i ledning en bra bit. Kom sexa. Ingen som kunde ha aaaaaanat att Lundås Emelie skulle ta henne :rofl:

Ja utom Lars Lind som gav värmningstips då, han trodde ju att Faksan skulle dra i 28 tempo i början och att Emelie skulle ha svårt att ta ikapp tillägget... inte särskilt rätt konstaterade vi när Faksan öppnat första halvvarvet på 31.

Sörobo Sixten galopperade i andra sväng. Hamnade långt bak men kom igen framemot slutet av loppet. Slutade som femma.

Vi är nöjda och hästarna mår bra!
 
Sv: Hur gick loppet????

Bångsta Gulla tog ledningen direkt från spår 1. Släppte sedan till Tele Best strax före 1000 m. Låg sedan en bit efter andra invändigt då galoppen kom i slutet av sista borte långsidan när en konkurent kom upp på utsidan och hon blev för ivrig. Ställde sig snabbt och var bra som tvåa. Sänkte rekordet med över en sekund. Första 500: 31,0, första 1000: 31,0

Kusken körde inte för fullt på upploppet, allt för att hon skulle trava och inte bli diskad (skulle fått kvala om). Han körde på säkerhet hela upploppet ner istället för att chansa för vinst och kanske vunnit banchampionatet. All heder åt kusken!
 
Sv: Hur gick loppet????

Dropdead Beauty Romme, 7/1640A

DROPDEAD BEAUTY stor galopp från start. Ikapp varvet kvar. Höll farten starkt.

Inkom som 5a på 17,4ag
Vilken prestation hon gjorde min lilla Beauty! Är så glad! :bump:
 
Sv: Hur gick loppet????

Jo... 2 hästar till start, 2 nollor i protokollet :( . Dom har aldrig varit så fina och fräscha som nu, båda såg ut som 2 runda miljoner. Den första fick ett alldeles för tufft lopp, galopp i starten och sedan forcerad fram i 1.08 tempo 1300 m från mål till ledningen. Trött på upploppet (förståeligt) och förste utan pengar... Nummer 2 fick ett perfekt lopp i 4:e utvändigt, låg starkt på bettet och fick en bra(?) rygg in i sista kurvan. Vad händer? Hästen framför stannar till, kusken rycker tussarna lite häftigt och vår känslige herre slänger sig i galopp såklart :mad: Med huva och norsken kvar drar han bara en suck i stallet.
Jo travlivet är väl härligt!! :bump:
 
Sv: Hur gick loppet????

Sammanfattning av januaris starter.

4 jan
spår 10/2140A
Loppet blev helt fel för henne. Hon låg sist utvändigt när dom varvade på 18,5 så det blev väldigt svårt för henne att ta in på täthästarna på upploppsrakan.
Blev först utan pengar på 18,4


9 jan
spår 4/1640A
Backades ner till sjätte ytter kort efter start. Hängde på en rygg i tredjespår 700 kvar och höll sin andraplats. Gick i mål på nytt rekord 15,9 :)

19 jan
spår 1/1640A
Dödens loppet igenom. Mattades av något sista 50 meterna. Blev 4a på 16,2
Hon har varit rätt kräsen med maten dom senaste veckorna :( och det är säkert anedningen till varför hon hon inte riktigt orkade sista biten igår.
 
Sv: Hur gick loppet????

Dropdead Beauty fjärde utv, med i spåren i sista sväng – fullföljde sedan starkt.


Gick imål som 2a på 17,1 :)
 
Sv: Hur gick loppet????

*kl*

Ja då har man åkt 23 mil för ett snabbjobb då...

Eller vad säger man när hästen pulsar 77 efter 14 min? Och visar sig ha en återhämtning på nästan 27% :eek:

Det provades från start och var enligt kusken 2 cm från att hinna till spets, nu valde han vinnarhålet i stället. Ett mindre smart val visade det sig när ryggen visade sig iskall redan 500 kvar och fältet inte var så snabba förbi direkt. :cool:

Se det som en bra preparé sa kusken. :cool:

Sen pratade jag lite med han som svarde ut som jag känner, och han tyckte att hans hästs ursäkt var att den inte varit ute på ett tag. Han höll med när jag sa att han kunde ha släppt och fått en bra rygg i stället...

Sånt är livet, men hästen är fräsch och det är huvudsaken! :idea:

Blickar mot Eskilstuna om 2 veckor...
 
Sv: Hur gick loppet????

Hörde nästan hästens tankar när de sprungit över mållinjen :

- jaha...det va ju roligt... :cool:

Hon fick ju aldrig någon som helst chans :/
 
Sv: Hur gick loppet????

Kl
S.H.T.´s Playboy. Hd lopp 5 idag, 2144 auto spår 9. Helt plötsligt kände lillpållen för att kuta lite och var 3:a i mål och gick nytt rekord:banana:.
 
Sv: Hur gick loppet????

*KL*
En liten snäll och lugn häst gjorde på klart full fart. Då sa kusken Takter oj oj och kunde inte ta upp. Sedan gick hästen strax under 19 1600 och Johnny var hel nöjd nästa gång blir det kortare check :bump: Anmälan imorgon till Åby igen:D. Inga ledsna miner här inte hästen hade 70 i puls efteråt:love:
 
Sv: Hur gick loppet????

Aha, du är en han:idea:
Lycka till med nästa start då:)
 

Liknande trådar

Hästvård Jag hoppas att nån av er känner igen det här och kan ge oss nånting att gå på. Vi har en fyraårig varmblodstravarvalack. Han tränar...
Svar
15
· Visningar
2 457
Senast: lady_vip
·
Hundhälsa Långt inlägg! Jag postade för ganska exakt ett år sedan en tråd om min hund som äter grus, lera och sand. Kände mig riktigt uppgiven...
Svar
7
· Visningar
4 846
Senast: SandraM
·
Hästmänniskan Hur ska man överleva att behöva "tvingas" sälja sin häst :confused: Ber snällt moderator flytta tråden om den skulle ligga fel! Läs...
2
Svar
34
· Visningar
4 300
Senast: help
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter I övriga trådar jag skrivit om 15-årsjubileet så har jag framförallt tittat bakåt, nu är det dags att titta framåt. Om någon eventuellt...
Svar
13
· Visningar
3 163
Senast: honung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp