Hur gick loppet????

Sv: Hur gick loppet????

Idag gick han felfritt men var riktigt riktigt dålig istället. Han trampade iväg och sen var han seg hela vägen ska träna ett par veckor och sedan blir det start utan fram skor och med 2 hål längre check, kortade den lite för mycket var förmodligen därför som han blev lite trött samt att banan var lite kass innan V65 började. Hoppas på mera tur nästa gång fick sista pengen iaf :banana::rofl:
 
Sv: Hur gick loppet????

kl

Halmstad, 16/3. Lopp 11, spår 6. Autostart.
Buttercup galopperade sista sväng och blev diskad. De visade sig senare att hon blivit rejält hovöm då hon blödde från strålen på ena bak. Hon gick barfota. Under värmningen var underlaget finfint med innan loppet hällde dom på grus på banan och vi visste inte om det :(
Vi får ta nya tag, hon gjorde sitt bästa.
Hon klarade förresten starten, vilket är en framgång :)
 
Sv: Hur gick loppet????

Ja, hur gick loppet.....?
Baron Spender, inge bra, skit skit.... startförbud, "hälta efter lopp" :devil:
 
Sv: Hur gick loppet????

Dropdead Beauty

17/4
Rättvik 13/2140A
Trampade ner i en grop när starten gick och galopperade. Stor markförlust. Jagade ikapp och tog iaf 4-5 hästar över upploppet.
oplacerad på 18,7g


26/4
Solvalla 11/2140A
6e ytter. Inkom som 5a i mål efter snabb avslutning. Rekordsänkte sig med 1,7 sekunder och var oerhört bra:) Kunde dock slutat illa då hästen framför gick omkull i sista sväng ...
5a på 15,4
 
Sv: Hur gick loppet????

Bridge Sign har hunnit med 3 lopp nu.
I debuten blev det startgalopp men hon gick riktigt bra efter

Andra starten hamnade hon i dödens och fick övertaget 700 kvar men orkade inte sista 200. Höbyte var troligtvis orsaken.

Igår fick hon perfekt resa andra ytter och attack i 3e 500 kvar. Stumnade till sista biten men höll till en 3:e plats iaf. :)


Dropdead Beauty startade 24 juli på Romme efter vila pga av magproblem.
Dummade sig innan startbilen släppt och kom långt efter ...
Gick 1.13,5 i 2000m efter galoppen och var inte tom i mål! :eek: :)
 
Sv: Hur gick loppet????

Igår debuterade Mitt Popcorn på Åmål och blev 2-a på 17.3 2080m, gick kanonbra och det gick inte fånga in den som vann trots att Popcorn gick 14.5 sista 1000m.
Riktigt kul första start och han uppförde sig exemplariskt hela dagen :laugh:
 
Sv: Hur gick loppet????

Bångsta Gulla 31/7
4:a, 1.31.3, 2160m.

Var lite långsamare från start än vanligt. Kördes framåt och fick sedan dödens, låg där fram till 600 kvar där hon började få greppet på ledaren men slog ihop och galopperade kort och tappade lite. Hamnade rygg på ledaren som började tappa i slutet av sista sväng, styrde ut ett spår och hästen framför tröttnade även den mitt på upploppet. Fick fritt sent på upploppet och kusken valde att inte köra på henne för att hon inte skulle hoppa på upploppet och bli diskad.
Första 500: 29,2, första 1000: 31,2.

Gick nytt rekord med galopp. Mkt lugn och fin i stallet.
 
Sv: Hur gick loppet????

Ja ni, knasigt nog är jag nöjd med att komma näst sist på 21,2 med Moa... :o

Hon startade så himla fint att jag provade framåt men när kurvan kom sprang hon ur sig. Ställde sig på några steg och tog i igen, men när hon kom ifatt sista hästen i utgången av första sväng så vinglade den i spåren vilket gjorde att hon kom av sig totalt och felade igen.

Efter det gick hon superbra. :laugh: Lite rutin på donnan och en bättre kusk så blir det nog bra... :D
 
Sv: Hur gick loppet????

Betforsuccess har nu gjort sina tre första starter här i livet. :)
Första starten var hon kass i ett bakknä och ver 2:a utan pengar på 19.4m bak knäet behandlades och hon startade igen den 24:e på HD vilket resulterade i en riktig kämparinsats. från 5:e invändigt sprang hon slalom över upploppet och blev 4:a på 19.9aL. väldigt nöjd. :) Idag for vi till kalmar och kusen lyckades följa med i rygg från tredje inner och blev trea på 19.1m :) var dock inte helt hundra i bakkärran. Hmm... :/
 
Sv: Hur gick loppet????

Dropdead Beauty startade på Valla igår. Spår 5/2660

4:a på 1.17,7

Första långloppet och voltstart på nästan ett år! Var sjukt nervös när dom voltade runt för Beauty brukade hoppa i voltstart förut...
Sen 3 omstarter. :eek:
Kom iväg felfritt. Hamnade 5e ytter och följde med i 3e spår 1200 kvar. Höll till en 4e plats. Godkänd. :)
 
Sv: Hur gick loppet????

Waiting For Spring kvalade på Gävletravet den 6/8
Spår 9 ,voltstart. 8 månader sedan hon sist tävlade, ny tränare,nytt stall :D
Vår egna häst

Hon var nervös, märktes att hon inte trivs inne vid stallarna på Gävle.
Dan röcklinge värmde och tyckte hon kändes fin ändå.
Kvalet gick och i starten så körde Sören på Dan och waiting for spring så det blev några galoppsteg. Ingen fara, hon rätade upp sig snabbt och travade hela varvet runt felfritt :banana: Som en seger för oss !
Godkänd:D

West Chip startade punkt 21 lopp, gävletravet 6/8
Dan röckligne körde igen. En häst som tränare fått gratis av ägaren för ägaren gav upp, Menhammarhäst från början,dyr på auktion varit hos olika tränare. Men det sket sig för en månad sedan när han startade,hoppar i kurvorna,hoppar i voltstart och stressad i stallet men efter 1 månads utomhus så var Nästa kval han gjorde var han felfri därför gick han lopp 6/8

Han var hur lugn som helst :bump:
Skötte sig i värmningen och när det var dags för loppet så voltade han fint men det blev omstarter 2 stycken som stressade upp honom jättemkt :crazy:
Trots detta kom han iväg utan galopp :bow: Hur stressad som helst men hamnade 3 innervändigt, Dan försökte hitta lucka men inte föränns sent på upploppet kom dem ut och tog sig en 4:e plats :banana:

Stolta och nöjda åkte vi hem med hästarna :laugh:
 
Sv: Hur gick loppet????

Waiting For Spring startade i ljusnanloppet på bollnäs den 25/8. Punkt 21 lopp.
Spår 7 ,Robert willhelmson.

I värmningen gick allt toppen ,inte några skakningar på huvudet som Maria försökt träna bort länge nu :D

I start skötte hon sig exemplarisk dock hamnade hon i dödens och tyvärr öppnade alltså dem i 16 eller 17 tempo i ett punkt 21 lopp! Tråkigt. , Robert tog ner henne till 2:a invändigt, hennes tränare Maria tyckte det var bra kört i och med att det hade blivit för mkt från dödens :) Hon hängde med 2 invändigt länge men det gick så fort så i sista sväng fick hon mjölksyra troligtvis pga det hårda tempot. Så hon hamnade längst bak men vi var nöjda ändå.

För hon felade inte ! :D
Sist hon startade i ett lopp var typ för 9 månader sedan och då var hästen ett vrak och galopperade och massa.

Det är nu det har börjat gått bra med henne :)
Hon är i toppform, i gott allmäntillstånd & har äntligen fina hovar. Aldrig mera hamnar hon på gävle i proffsträning.
 
Sv: Hur gick loppet????

16-17-öppningar måste väl ändå anses som rätt vilsamma i de flesta klasser?
 
Sv: Hur gick loppet????

Jasså,jag kan inte sådant dära men jag hade för mig att i punkt 21 lopp ska det gå lite långsammare ? aja i vilket fall så gjorde hon ett bra lopp för att alla andra gånger har hon hoppat,skakat på huvudet och blivit stressad.
 
Sv: Hur gick loppet????

Sunnie Xing blev igår 2:a i P-21 lopp på vaggeryd hon gjorde det mycket bra putsade sitt rekord med 1 sekund 2 tiondelar kom in på 16,9 2160m ! :) Nu är det bara att köra på!!! :D
 
Sv: Hur gick loppet????

Mitt Popcorn tog sin första seger i sin 3-e start och vann lätt på 16.0 2140a med Mikael J Andersson.
Hade 11-e spår och hamnade sist invändigt i fältet, kom ut i andra spår på sista bortre långsidan och gick med i 3-e spår i sista sväng för att gå ut i 4-e spår och spurta ner dom.
Var mycket bra!:love:
 
Sv: Hur gick loppet????

Hur fort de går i ett punkt 21-lopp spelar ingen roll. I loppet jag körde med Buttercup vann vinnare på en låg 15-tid och de var ett punkt 21-lopp.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag hoppas att nån av er känner igen det här och kan ge oss nånting att gå på. Vi har en fyraårig varmblodstravarvalack. Han tränar...
Svar
15
· Visningar
2 448
Senast: lady_vip
·
Hundhälsa Långt inlägg! Jag postade för ganska exakt ett år sedan en tråd om min hund som äter grus, lera och sand. Kände mig riktigt uppgiven...
Svar
7
· Visningar
4 846
Senast: SandraM
·
Hästmänniskan Hur ska man överleva att behöva "tvingas" sälja sin häst :confused: Ber snällt moderator flytta tråden om den skulle ligga fel! Läs...
2
Svar
34
· Visningar
4 300
Senast: help
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter I övriga trådar jag skrivit om 15-årsjubileet så har jag framförallt tittat bakåt, nu är det dags att titta framåt. Om någon eventuellt...
Svar
13
· Visningar
3 162
Senast: honung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp