Bukefalos 28 år!

Hur kan detta vara lagligt?

Jag tycker faktiskt att det är en stympning även när man tar bort förhuden på män. Jag vet inte hur alla män är men jag kan iaf få min fästman till orgasm genom att bara röra förhuden. Visst, det tar tid och det är inte det effektivaste sättet. Men det GÅR.

Att motivera könsstympning av män med att "jo men det står i en bok som skrevs för x antal tusen år sedan" Känns mkt märkligt.
Om det hade stått att vänsterhanden skulle bort, hade man huggit bort den då? :rofl:

Extra illa tycker jag att det är pga att man gör detta på spädbarn som inte får välja själva! Det förstärker bara min åsikt om att det är en stympning ännu mer. Vänta tills grabbarna är 15 och se hur många som väljer att skära bort förhuden då :cool:
 
Hur vet du att Gud har förhud?
I Bibeln så står det att gud skapade människan till sin avbild.
Om då människan föds med förhud så borde Gud också ha haft en.
Annars så gjorde Gud ett misstag vid sin avbildning.
Om man antar att Gud gjorde detta misstag och sedan skickar en felrapport till Människorna om det så kan ju omskärelsen så att säga ses som en buggrättning.
Det kan jag köpa.
 
I större delen av världen är det inte ett brott att aga sina barn.
Det behöver dock inte betyda att det är rätt.
Men det gör det komplext.
Människor i vår omvärld tycker att vi Svenskar är för slappa i vår barnuppfostran och anser att vi har fel.
De anser att man inte kan få barnen "Lydiga och Fina" utan att få slå på dem.
 
Det är inte riktigt så enkelt.
Detta då det i världen finns många vuxna män som är oerhört nöjda med att de blev omskurna som bebisar.

Jo för mig är det enkelt, man gör inte medicinsk omotiverade ingrepp på barn. Det finns män som är missnöjda också, och för mig räcker det att en man är missnöjd över att ha blivit omskuren som barn för att det ska förbjudas. Han ska inte behöva lida för att andra är nöjda, låt män som vill vara omskurna ta det beslutet själv.
 
De vuxna männen som är fäder till dessa gossar är så nöjda att de vill att deras sönder skall få det på samma sätt.
Dessa fäder anser att det skyddar mot cancer hos partnern (vilket är sant) och att kvinnor gillar det bättre.
De ser det som en investering i ett bra sexliv för sina sönder.
Fast så resonerar de kvinnor som låter könsstympa sina döttrar också (inte då att de skall få ett bra sexliv). De ser det som en investering i dotterns liv att hon skall bli gift och få ett bra liv.

Kvinnorna är nöjda med vad könsrympningen gjorde med derasliv så dom vill att deras döttrar också skall få ett bra liv. Det är ju för att dom vill sina döttrar väl och framgång i livet som dom låter könsstympa dom, inte för att vara elaka mot dom.
 
Jag är skeptisk till att i unga år omskurna pojkar kan ha en egen åsikt i frågan.
Men de har de som vuxna män.
Jag har diskuterat ämnet med de omskurna älskare som jag har haft.
Och de har alla ansett att det är det bästa för män att vara omskurna.
De skulle ha blivit oerhört besvikna av att få veta att jag inte märkte någon skillnad.
 
Hellre en omskuren man än en man med för trång förhud som aldrig får utlösning o som ligger o vrider sig av smärta pga blodstasningen.
Men då är det väl ändå medicinskt motiverat? Har man problem med det som man så får man väl palla sig iväg till sin vårdcentral och få det fixat. Finns absolut inget med det som gör det befogat att förgripa sig på små bebisar. För att de kanske i en eventuell framtid någon gång kan få problem med för trång förhud?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp