Bukefalos 28 år!

Hur länge ammade ni ???

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur länge ammade ni ???

*knapplån*

Tänk att man skulle in på barn för att se paj-kastning, det trodde ja inte... :D
Min åsikt (måste naturligtvis ha en sådan) är att det är löjligt att kalla någon som ammar länge för incest, samtidigt som jag personligen inte förstår meningen med varför man ska amma ett barn som går å pratar och börjar dra i tröjan själva... Faktiskt lite motbjudande....
Oah dessutom tycker jag att ammning offentligt kan d´ske diskret! Man har inte direkt valt att få tuttar slängda i ögonen om man går ut... :smirk:

Seså fitt fram å ösa skit över mig....
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

En fråga....
Varför är det ok för dig att skriva och tycka precis vad du vill, medans de som tycker olika mot dig blir det ett jäkla hallå om??

Alla måste väl få tycka vad de vill!!!
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Ja...kan inte annat än att hålla med!
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

reykurboy skrev:
En fråga....
Varför är det ok för dig att skriva och tycka precis vad du vill, medans de som tycker olika mot dig blir det ett jäkla hallå om??

Alla måste väl få tycka vad de vill!!!
Varför skulle det INTE vara okej för mig att få tycka vad jag vill?
Och vems åsikter blev det "ett jäkla hallå" om?

Åsikter som vill begränsa andras frihet att göra som de vill, blir det ofta ett hallå om.
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Jag uppfattar det som att du förespråkar att amma länge /vilket du natrurligtvis får göra) men jag tycker inte att du respekterar de som tycker att det känns onaturligt med två-årsbarn som kommer och gåendes och drar upp tröjan själva....
Det var det jag menade....

Jag tycker att det är helt upp till var och en! Jag förstår inte vitsen med att amma så länge, men jag dömmer inte de som vill göra det! Ammning på restauranger tycker som jag sagt tidigare kan ske något mer dikret än vad vissa gör, där har man inte valt få tuttar i ögonen, Hemma är det en helt anna sak...
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Det är en jäkla skillnad på att anse det "onaturligt" och att anse det vara incestuöst och börja dilla om att man skulle få orgasm av att amma.
Då har man betydligt större problem.


Eller att gnälla över att amning låter för mycket... :rofl:

Det finns fördelar med att amma länge, det är väl inte fel i att påpeka dem? Sen finns det en del som tar det som kritik, för att de inte kunnat amma länge, och det är synd eftersom åtminstone jag inte andats ett ord om att de som inte kunnat/velat amma länge skulle vara sämre mammor.

Jag har bara meddelat hur länge jag ammat, konstaterat att det finns fördelar med det, och protesterat när någon sjuk hjärna börjat dilla om incest.
 
Senast ändrad:
Sv: Hur länge ammade ni ???

Men jag har aldrig påstått att det skulle vara insest... :crazy:

Det jag mest reagerar över är att det ena "lägret" som ammade länge tycker att det är sååå hemskt att man inte tycker att det ser gulligt ut med tvåårsbarn vid tutten, jag tycker inte att det ser naturligt ut, däremot säger jag inte att det är fel!
Jag bara säger att JAG skulle aldrig göra det.

Hmm.. jag måste nog öva mig på att förklara saker lite bättre vid datorn, allt är så himla mycket lättare när man får säga det öga mot öga.... Då är det så lätt att förklara sig.... :p
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

reykurboy skrev:
Oah dessutom tycker jag att ammning offentligt kan d´ske diskret! Man har inte direkt valt att få tuttar slängda i ögonen om man går ut... :smirk:

Det måste var rejäla tuttar dom kvinnorna har på stan eftersom dom slänger dom i ögonen på dig, jag trodde vitsen var att tutten ska in i munnen på barnet men jag kanske misstagit mig, det kanske är dina ögon som ska ammas???
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

reykurboy skrev:
Det jag mest reagerar över är att det ena "lägret" som ammade länge tycker att det är sååå hemskt att man inte tycker att det ser gulligt ut med tvåårsbarn vid tutten, jag tycker inte att det ser naturligt ut, däremot säger jag inte att det är fel!
Jag bara säger att JAG skulle aldrig göra det.

Jag ammade min son i 3 ½ månad sedan började det sina.

Jag tycker inte att det ser äckligt eller onaturligt ut när stora barn suger på bröstet men jag skulle inte amma så länge.

Det är bra för barnet att få ammas så länge och istället för att se det äckliga i det så ska du tänka att det barnet har en mamma som vill ge sitt barn dom bästa förutsättningarna dom kan få i början av sitt liv.

I slutändan så är det dom barnen som ska vara friska och krya och klara av att ta hand om dig när du blir gammal och sjuk.
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

reykurboy skrev:
Jag uppfattar det som att du förespråkar att amma länge /vilket du natrurligtvis får göra) ...
Nej, jag hävdar bara min rätt att få amma så länge jag och mitt barn vill.
Och detta utan att hindras att göra det.
Och utan att kallas vare sig incestuös, osmaklig eller skum.
Jag vill alltså inte få just mitt eget ammande begränsat av andra.

Jag tycker att det är helt upp till var och en! Jag förstår inte vitsen med att amma så länge, men jag dömmer inte de som vill göra det!
Just det, och det var det enda som jag önskade också.
Att få amma som jag vill, utan att någon dömer mig som äcklig eller något annat icke fördelaktigt.
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

reykurboy skrev:
Men jag har aldrig påstått att det skulle vara insest... :crazy:

Nej, inte du, men andra verkar ha rejält felskruvade hjärnor som gör den kopplingen. Läs i tråden!

reykurboy skrev:
Det jag mest reagerar över är att det ena "lägret" som ammade länge tycker att det är sååå hemskt att man inte tycker att det ser gulligt ut med tvåårsbarn vid tutten


Ingen av oss kräver att andra ska tycka det ser gulligt ut. Var fick du det ifrån?
Det är skillnad (upprepar jag tålmodigt) att bli beskylld för incestuösa tendenser, vilket var vad jag och flera andra reagerade mot.
 
Senast ändrad:
Sv: Hur länge ammade ni ???

Jag har aldrig sagt att du inte får amma va länge du vill....

Men du skriver inlägg som "sök hjälp" när det var någon som skrev att det var motbjudande....
Du har rätt att amma så länge du vill, men acceptera att det finns folk som tycker långammning är motbjudande också! De som tycker det har lika stor rätt till att tycka så!!! Däremot att skriva om incest å liknande är bara löjligt!
Förstår du vad ja menar!??
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

ainasoja skrev:
Det måste var rejäla tuttar dom kvinnorna har på stan eftersom dom slänger dom i ögonen på dig, jag trodde vitsen var att tutten ska in i munnen på barnet men jag kanske misstagit mig, det kanske är dina ögon som ska ammas???

Tror nästan att du förstår vad jag menar.... :smirk: Visst jag kan titta åt ett annat håll, men jag vidhåller ändå att man kan vara någorlunda diskret!
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

CillaW skrev:
Det är skillnad (upprepar jag tålmodigt) att bli beskylld för incestuösa tendenser, vilket var vad jag och flera andra reagerade mot.

Det förstår jag!
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

reykurboy skrev:
Tror nästan att du förstår vad jag menar.... :smirk: Visst jag kan titta åt ett annat håll, men jag vidhåller ändå att man kan vara någorlunda diskret!

Nästa gång du går på stan så vill jag att du räknar alla dessa kvinnor som "slänger fram" bröstet så att jag får veta hur ofta du råkar ut för det! Jag brukar aldrig se ammande mammor på stan och jag har aldrig ens sett en ammande mamma på en resturang heller.

Står ni ut med att se en ammande mamma per dag eller var går smärtgränsen?
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

De flesta mammor man ser på stan har amningströjor nuförtiden. Då syns det lite lite bröstvårta i glipan mellan tröjlocket och BH, och den biten hud skyms att ett barn på flera kilo. Väldigt diskret.
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

lingonben skrev:
De flesta mammor man ser på stan har amningströjor nuförtiden. Då syns det lite lite bröstvårta i glipan mellan tröjlocket och BH, och den biten hud skyms att ett barn på flera kilo. Väldigt diskret.

Men om man går så nära man bara kan, verkligen anstränger sig och inte tittar bort en enda sekund är jag SÄKER på att man kan både se och höra det otäcka bröstet. USCH vad provocerande!

:angel:
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Ja sannerligen. Tur att det finns kvinnor klädda i hautecouture

yahya_0188.jpg


6.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Hur länge ammade ni ???

Nu ska du inte blanda ihop äpplen och päron här! De där är ju snygga, sminkade och smala! Då är bröst jättesexigt, fattar du väl.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Hej, jag är nyfiken på att få veta lite om hur andra barns rörelsevanor ser ut efter förskolan. Hur mycket rör era barn på sig efter...
2
Svar
22
· Visningar
1 824
Senast: Anna
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 408
Senast: gulakatten
·
Småbarn Det här med talet. Hur kan det vara så olika? Vår första bubblade 3-ords meningar vid 18 månader. Vår andra fyller snart 2 år och har...
2
Svar
24
· Visningar
1 875
Senast: Mirtai
·
Hemmet Fast varför köper du diskmaskiner som bara har 3 års garanti? Jag har haft två olika märken och båda har 5 år.
Svar
17
· Visningar
263
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp