Hur långt har ni kommit med era 04?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Jaha, vad kul. Skulle också vilja starta championat men inte i fälttävlan då, men tror någon annan ryttare får göra det :p

Han är e. Cortus ue. Dammen
 
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Jag som är så svag för Cortus... Gillar honom skarpt! Mitt sto har en kanonfin 6-åring efter honom som gått championatsfinalerna både som 4- och 5-åring.
 
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Åh vad kul. Har du lagt ut några bilder på henne här någon stans? I någon anna tråd.
 
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Nej det har jag inte. Jag står inte som uppfödare till honom heller utan han föddes hos min hästs förra ägare.

www.stallpooh.se kan du läsa om honom. Han heter Cassius.

Här är i alla fall ett par bilder jag tog på breeders i höstas



 
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Ser trevlig ut. Det verkar som att många cortus hästar blir bruna förutom min fux :p
 
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

kl.
igår tränade calle och jag dressyr ute på täckten.
var riktigt fin , pigg o framåt utan att dra iväg o bocka :p
Galoppen var riktigt fin oxå men hanorkar inte hålla ihop den så länge . De går absolut framåt med stormsteg just nu och han verkar ha mognat o vuxit i sin kropp lite mer.
 
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Roligt att det går framåt :)

Jag har fått hem min bomlösa sadel nu, och på torsdag blir han skodd. Så hoppas jag att padden till sadeln kommer i veckan, så kan jag också komma igång på riktigt nu :) Eller ja, skritta igång ^^
 
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Vad kul att det går framåt för er! :)

Min lilla dam har kommit in i sin bitch period igen då hon absolut inte vill gå fram för skänkeln och bara sparkar.
Så nu blir det skogen fram till onsdag då det är träning igen.. Hoppas de hjälper!
Dessutom glider sadeln som tusan nu :(
men, inget att deppa ihop för, bebis & sto jag får helt enkelt stå ut :smirk: hihi

Bild bjuder jag på iaf från senaste ridningen på banan.. stora damen nu! :p
 
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Knapp lån.

Nu har vi varit på tränings tävling i Åstorp.
Vi hoppade 80 cm två gånger.
Hon var lugn och fin på hela framridningen och framhoppningen, trodde att hon skulle bli lite på tårna på framridningen , men det blev hon inte!

Där emot när hon komm in på hoppbanan så blev hon mkt nervös och blyg!
Hon gick in på banan och tvärnitade när hon fick se publiken och blev stel som en pinne, efter den stora chocken fick hon syn på något nytt farlig, nämligen hinderna!
Men trotts allt, så lyckades vi ta oss runt, "Flamman" var lite stel och vignlig så det blev något stopp och någon rivning.
Hinderna var inte heller lätta, färg glada hinder med grindar och annat konstigt.
Dessutom så fanns där en kombination och det har hon bara hoppat på ett träningspass innan och då tyckte hon att det var kltie klurigt, men nu klöarade hon det fint!

Red in enu en gång på 80 cm för att få hon lite mer avspänd och bekväm inne på banan, och det fick jag faktist även om det fansn en del spändhet kvar. Blev något stopp i denna rundan med.

Men jag är mkt nöjd med damen, trodde aldrig det skulle gå så bra som det gick. Fast just nu har hon mkt att bearbeta i sitt huvud, detta tog mentalt mkt på henne.
 
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Väldigt kul att läsa att det går framåt för fler här inne!:bump:
Det är så roligt när det ena efter det andra lossnar!
 
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Vad kul att du varit iväg på en så pass "hög" tävling :)
Klart att de små får kika på färgglada grindar och sånt, ska lära sej att de inte är farligt.

Jag kommer åka på dressyrtävling 16 mars med qrumelur, ska gå en LB1 :)
den 23 mars har vi återigen en blåbärshoppning så då hoppas jag att alla kan hålla sej friska till dess så jag får prova på o hoppa bana med de små.
 
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Åh så kul! jag vill oxå ut o "tävla" :D Fast vi borde kanske börja inhoppningen först ;)

Här svävar iaf mitt ego på stora rosa moln efter denna helg :love: Tiger har blivit RIDhäst :bump: Hela tiden har det känts som att vi bara lullar runt, han har gått i en trevligt unghästform o lyssnar bra osv osv men det har liksom aldrig blvit någon "ridning" av det. Därför skulle vi ju till tränaren i fredags. något som jag såg framemot massor. Så börjar det blåsa utav bara hel*ete o ett stort träd knäcktes rakt av ute i hagen när vi skulle lasta. Så vi stannade hemma. Såklart gick strömmen oxå. Redigt förbannad gick jag o la mig.

Dagen därpå pusslade vi om lite så vi hann åka till anläggningen med Tiger på em o träna lite själva. Fint väder o allt så testade vi en utedressyrbana. De har vi aldrig gått på innan och jag ville se hur han betedde sig inom 20 meter, ridhuset är typ 26 brett och jag tror alltid han ska välta om jag vänder innan väggen :o

Iaf, Tiger var laddad som tusan, nya dojor o allt. Han gick som handhäst tisdagen om jag inte minns fel? Nu var det ju lördag :) Lite bröt för hunden och hela första traven kändes han väldigt skum, inte alls mellan hand o skänkel men gjorde ju precis osm han skulle. Så började hästarna i hagarna skrika när de skulle in uppe på kullen ovanför. Då blev min lilla häst väldigt liten :D Han har en förmåga att sänka hela bakdelen ngt enormt och framdelen känns som att den ska sväva iväg uppåt när han blir sådär "knäpppigg". Ett klart fall av "hoppa av och longera" men jag fattade galopp istället, det gick fint. Han kom kvickt till sans när han galopperat ett arv, då var det inte så spännande längre.
 
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Sedan testade vi lite "skänkelvikning". 3 seriösa försöket och han fattade tom i trav (första försöket i trav). Jag såg ut såhär :eek: och mamma trodde hon sett fel. Och när han fattade det så föll hela högersidan på plats, jag fick för första gången en reaktion i hela kroppen för högerskänkeln och han rundande sig och började jobba! Lung o fin trav med vila i steget kämpade han på som värsta dressyrpållen! Så undebart att känna hur han första gången kopplade ihop allting, min lilla prins :love:

Och ur den här traven kom det dessutom ett riktigt försök till längning! Det hände verkligen ngt därbak när man bad om lite mer. Han blev så stolt över sig själv så han ville försöka igen idag :D

Galoppen var som vanligt rätt kass ur "dressyrsynpunkt", den är så stor och det finns ingen styrka än. Men han höll sig lätt inom de där 20 metrarna mot min förmodan :)

Sedan gick han att lägga ner rätt lågt oxå på slutet. Har inte vågat lägga ner honom knappt någonting innan för jag är så rädd att han ska börja krypa bakom hand o lära sig det. Men nu hade man sådant bra sug fram på båda tyglarna så då behöll han nosen framme o bjudningen till handen trots att man sänkte honom lite. Och det var jättelätt :love:

Idag (blev 2 dagar på raken pga stormen i fredags) blev det klättring för första gången. Dvs skritt o riktig klätterbacke. JOBBIGT sa Tiger, märktes att han inte använt sin kropp på det viset innan. Men lite galopp sen var kul. Och han kändes megafin i traven påväg hem oxå. Nu orkar han jobba bra även om han är trött när man bryter av. Ingen sådan "unghästtrötthet" alls längre. Och det märktes inte alls att han blev riden dagen innan.

Min lille prins :love:
 
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

*KL*

Vad avundsjuk jag blir på er som är ute på så mycket kul med era pållar, och så duktiga de är! Det kändes som om vi var hyfsat med innan vintervilan men nu ligger vi ju stormsteg efter tack vare skadan.

Nu är vi i alla fall i gång igen och hon FÅR ridas, hur nu det skall gå till... :angel: Nej, allvarligt efter att ha stått på boxvila i 6 veckor får hon nu gå i hage samt skall sättas igång successivt (stavning?) men jag sätter mig inte på henne innan hon känns färdigrastad och sadeln får vi nog vänja om lite igen, jag har haft sadeltvångsturer förut på henne.

Funderar på att betäcka henne om utifall leden inte visar sig hålla, med lite tur har jag ju då en frisk dräktig häst och i värsta fall endast en dräktig häst. Ja, jag får se hur jag gör, ville ju eg. inte ha fler hästar.
 
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

KL
Nu har jag sålt bägge -04 orna. Den ena har precis fölat och den andra har drygt 300dygn kvar. Så just nu händer inget alls med dem :) Bägge fölen går tillbaka till mig:p
 
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

knapp

Var i väg med den ena Quite Easy avkomman på en träningstävling på klubben här i närheten. Hon var så duktig, hon har aldrig varit i ett annat ridhuset eller hoppat någon annanstans förutom här hemma. Var felfri även om det var mycket att titta på som publik och blommor.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 006
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 794
Övr. Katt Kände att jag behöver få prata av mig lite ang. min annons ang. omplacering av katt. Den var inte lätt att lägga in, det har tagit mer...
2
Svar
29
· Visningar
2 458
Senast: Aviello
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 224
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp