Hur ofta tvättar du?

Men är det onödigt att tvätta tex en hel klänning för det?
Kan man få bort deorester genom att hänga ut dem för vädring?
Andra tips?
Jag kan inte sluta använda deo eller ha "giftfria" då jag är ett svetto.

De kläderna använder jag någon dag till. Hänger inte in dem i garderoben, utan vid sidan av. Visst kan man vädra, men kläderna är ju inte ofräscha. Bara använda.
 
Jag lägger mina såna kläder över ryggstödet på soffan. :angel:
Det går inte att sitta i den delen (dvs större delen) av soffan utan risk att dö i en klädlavin. :angel::angel::o
Ibland går det en lavin och då hittar jag en massa nya roliga kläder längst ner, som jag hade glömt att jag hade... :o:o


Här ligger kläder överallt-över stolarna till matbordet, på en sittkudde, slängda över arbetsbänken i tvättstugan (stallkläderna ) samt en klädhög på golvet i gamla vardagsrummet:cautious:
Det ska bli bättring när den gamla tvättmaskinen åker ut och det blir klädförvaring där istället.
 
Jag har tagit upp den ålderdomliga metoden att ha "armhålelappar" i finare plagg. Lapparna går att tvätta varje dag, vilket jag inte vill göra med sidenklänningar, ylletröjor och kavajer (och på mig är det bara armhålorna som genererar märkbar svett under normala förhållanden.

En bonus är att lapparna kan vara i tyg som hanterar lukt bättre (tex bambu).
 
Väcker upp en gammal tråd istället för att starta ny..
Vill ha tips..
Säg att man använt ett plagg en dag. Det är inte smutsigt men det finns lite rester av lukt från deo under armarna. Inte svett utan deo. Jag brukar då tvätta plagget,
Men är det onödigt att tvätta tex en hel klänning för det?
Kan man få bort deorester genom att hänga ut dem för vädring?
Andra tips?
Jag kan inte sluta använda deo eller ha "giftfria" då jag är ett svetto.

Jag hade hängt plagget på vädring - kanske. Jag tycker inte det gör något om det luktar deo.
 
Jag har tagit upp den ålderdomliga metoden att ha "armhålelappar" i finare plagg. Lapparna går att tvätta varje dag, vilket jag inte vill göra med sidenklänningar, ylletröjor och kavajer (och på mig är det bara armhålorna som genererar märkbar svett under normala förhållanden.

En bonus är att lapparna kan vara i tyg som hanterar lukt bättre (tex bambu).

Åh, finns det särskilda lappar, eller har du sytt själv? Hur fäster du dom?

Själv använder jag trosskydd i armhålorna (plaggets armhålor alltså) emellanåt men blir inte så snyggt i t ex kavaj, även om det är något jag använder sällan. Eller... var det DÄRFÖR de där svarta trosskydden dök upp för många år sedan!? :idea: Jag skulle köpt ett lager :D
 

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Med tanke på tros-tråden och hur ofta man byter dessa: Hur ofta byter ni badhanddukarna? Alltså de som används i badrummet efter dusch...
11 12 13
Svar
257
· Visningar
8 667
Senast: Hedinn
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 481
R
Hemmet Hade nyss en konversation med en kompis som har ständiga konflikter med sin sambo över städning/hemmets skötsel. Hen undrade vad som...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
10 789
Kropp & Själ Lite frågor kring tvättande som jag skulle uppskatta om ni tog er tid att svara på 1. I vilken temperatur tvättar ni kläder...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 034
Senast: majola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp