Bukefalos 28 år!

Hur ska vi praktiskt få till ett jämställt samhälle

Jag är ointresserad av att ha rätt. Att nå nästa grad av bildning är alltid mitt syfte.
Då är du faktiskt på rätt ställe. Vi börjar lektionen nu. För att kunna säga att man har rätt måste man ha trovärdiga relevanta vetenskapligt belagda källor. Att påstå att muskelmassa har relevans vid jämställdhet måste alltså bevisas genom att en hänvisar till en eller gärna flera forskningsrapporter.
 
Jag är ointresserad av att ha rätt. Att nå nästa grad av bildning är alltid mitt syfte.

Och ändå så misslyckas du totalt med att producera fakta som stödjer dina påståenden. Det betyder aningen att du faktiskt är totalt okunnig i hur en googlar (eller okunnig rent allmänt), att du är extremt slö eller att det faktiskt inte finns fakta som backar upp dina påståenden.

Du har inte bidragit ett uns till någon bildning i den här tråden.
 
Däremot får det konsekvenser för lönen att kvinnor är mer sjuka och sjukskrivna.
Du har faktiskt rätt i att kvinnor är mer sjukskrivna. Det är för att de till skillnad från männen dubbelarbetar mer. Samtidigt som de har ett avlönat arbete har de störst ansvar över hushållet och familjen. Det är ytterligare en orsak till varför det är viktigt att männen också börjar ta sitt ansvar(den majoritet av män som inte gör det).
 
Det är väl ca 10 år sedan SD började växa. Tittar man på hur de andra partierna har agerat så ser man att den absoluta majoriteten har "driftat" närmare SD.
Det är ett välkänt fenomen. Att när en ytterlighets mening vinner mark så drar den till sig de andra partierna, de närmar sig så att säga. Det var samma visa på 1960 och 70 talet då kommunisterna var tongivande både i Svensk och Europeisk politik. Vilket visade sig i att de flesta partierna i Sverige drev åt vänster.

Ser man till exempel på den asyllagstiftning och politik vi har nu så är den rätt lik den som SD föreslog för ngr år sedan.

Men inget av detta hade skett om inte partierna trott att dessa strömningar fanns/finns hos gemene man och att man kan vinna anhängare genom att anpassa sig.
Oavsett om det gäller rösträtt för kvinnor, jämlikhet eller asylpolitik.
Mja.. Säger man tillräckligt länge att det brinner så får man någon gång rätt.

Dess konsekvenser har större orsak till ändrad politik. Därför är jämlikhet också otroligt viktigt, det behövs kompetent personal till olika arbeten, de behöver även vara friska. Män jag känner har från att aldrig tagit ut en föräldrarledighetsdag för sina första barn, börjat tagit ut minst halvår med sina sladdisar. De erkänner själv att tanken aldrig fanns tidigare. Det är tack vare trycket de tänkt om och de uppskattar det.
 
Och ändå så misslyckas du totalt med att producera fakta som stödjer dina påståenden. Det betyder aningen att du faktiskt är totalt okunnig i hur en googlar (eller okunnig rent allmänt), att du är extremt slö eller att det faktiskt inte finns fakta som backar upp dina påståenden.

Du har inte bidragit ett uns till någon bildning i den här tråden.

Mitt syfte är inte att bilda dig utan att göra mig än mer bildad.

Om nu någon däremot endast skriver "källa?" på ett grundläggande påstående då är det en klar indikation på att personen inte har något intresse av att bilda sig. I så fall hade vederbörande redan varit påläst i frågan. Att bilda sig gör man bäst med andra personer som vill bilda sig.

Däremot har man något att lära av alla, så jag har även något att lära av dig. Du tycks inte inse det. Antingen är du inte bildad nog för att förstå det eller så vill du bara ha rätt.
 

Liknande trådar

Samhälle Spinoff på tråden om att det kan bli krig i Sverige. Kanske en luddigt ställd fråga, men... Hur lever man, rent praktiskt, i ett land i...
Svar
11
· Visningar
1 094
Senast: Mineur
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 863
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Jag har ett vanligt banklån och en nära nog fullt utnytttjad kontokredit på banken, där båda har rätt pissig ränta, för att tala...
Svar
3
· Visningar
573
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 865
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp