Bukefalos 28 år!

Husköps-tråden! ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.
KL

Hej mellan alla lådor!

Vilken pärs! Jag skall aldrig aldrig aldrig aldrig flytta igen. I alla fall inte om jag inte innan down-sizat allt jag äger och har till ett minimum.

Trots tre flyttgubbar, så har det varit en pärs. Jag hade glömt hur trött man blir i armarna, i benen, i höfterna, ryggen och framför allt, hur otroligt trött mentalt man blir!

Nu har vi dock installerat oss sedan i måndags kväll och sportlovet kan börja i lugn och ro.
 
KL

Hej mellan alla lådor!

Vilken pärs! Jag skall aldrig aldrig aldrig aldrig flytta igen. I alla fall inte om jag inte innan down-sizat allt jag äger och har till ett minimum.

Trots tre flyttgubbar, så har det varit en pärs. Jag hade glömt hur trött man blir i armarna, i benen, i höfterna, ryggen och framför allt, hur otroligt trött mentalt man blir!

Nu har vi dock installerat oss sedan i måndags kväll och sportlovet kan börja i lugn och ro.

Det ÄR jobbigt att flytta! Och det tar sin tid innan man installerat sig och framför allt vet var man har alla saker.

Grattis till installationen :)
 
KL

Hej mellan alla lådor!

Vilken pärs! Jag skall aldrig aldrig aldrig aldrig flytta igen. I alla fall inte om jag inte innan down-sizat allt jag äger och har till ett minimum.

Trots tre flyttgubbar, så har det varit en pärs. Jag hade glömt hur trött man blir i armarna, i benen, i höfterna, ryggen och framför allt, hur otroligt trött mentalt man blir!

Nu har vi dock installerat oss sedan i måndags kväll och sportlovet kan börja i lugn och ro.
Nu har jag aldrig fött barn, men jag kan tänka mig att det är ungefär samma sak. Helt vidrigt när man är mitt i det men det leder till ett gott resultat. :D Och så glömmer man bort hur hemskt det var tills nästa gång det är dags igen! ;)

Grattis till inflyttningen, hoppas det var värt det! :up:
 
KL

Hej mellan alla lådor!

Vilken pärs! Jag skall aldrig aldrig aldrig aldrig flytta igen. I alla fall inte om jag inte innan down-sizat allt jag äger och har till ett minimum.

Trots tre flyttgubbar, så har det varit en pärs. Jag hade glömt hur trött man blir i armarna, i benen, i höfterna, ryggen och framför allt, hur otroligt trött mentalt man blir!

Nu har vi dock installerat oss sedan i måndags kväll och sportlovet kan börja i lugn och ro.

Jag säger det samma. Jag har sedan 1994 flyttat 7 gånger. Det är ungefär var tredje år. Och jag har varit så less på att aldrig kunna äga mitt hem så jag varit tvungen att flytta så många gånger. Men om 3 veckor går mitt flyttlass för förhoppningsvis sista gången. Då flyttar jag in i huset som jag KÖPT och som jag ÄGER! Ingen kommer att kunna köra ut mig därifrån! Där är det JAG som bestämmer.
 
Jag säger det samma. Jag har sedan 1994 flyttat 7 gånger. Det är ungefär var tredje år. Och jag har varit så less på att aldrig kunna äga mitt hem så jag varit tvungen att flytta så många gånger. Men om 3 veckor går mitt flyttlass för förhoppningsvis sista gången. Då flyttar jag in i huset som jag KÖPT och som jag ÄGER! Ingen kommer att kunna köra ut mig därifrån! Där är det JAG som bestämmer.
Och när du är "installerad" så startar planeringen av den däringa buketräffen.....
 
Nu har jag aldrig fött barn, men jag kan tänka mig att det är ungefär samma sak. Helt vidrigt när man är mitt i det men det leder till ett gott resultat. :D Och så glömmer man bort hur hemskt det var tills nästa gång det är dags igen! ;)

Grattis till inflyttningen, hoppas det var värt det! :up:

Hm, ja... just nu glömmer jag inte. Sitter just mitt i det. Kanske, kanske får vi TV:n att fungera idag.

Tänk förr i tiden, då satte man in antennkabeln i TV:n och så fungerade det. Nu är det tusen tekniska prylar och koder och så vidare.

Men jag skall inte klaga. Internet har jag haft sedan igår. :)
 
Jag säger det samma. Jag har sedan 1994 flyttat 7 gånger. Det är ungefär var tredje år. Och jag har varit så less på att aldrig kunna äga mitt hem så jag varit tvungen att flytta så många gånger. Men om 3 veckor går mitt flyttlass för förhoppningsvis sista gången. Då flyttar jag in i huset som jag KÖPT och som jag ÄGER! Ingen kommer att kunna köra ut mig därifrån! Där är det JAG som bestämmer.

När jag var mellan 20-25 år så flyttade jag 12 gånger. I vissa fall var det andrahandskontrakt eller tillfälliga lösningar, men några gånger så tröttnade jag bara på boendet och hittade något nytt.

Till sist slutade jag att packa upp ordentligt, eftersom det var bra att vara "beredd" om jag kände för att byta utsikt.

Det var en galen tid i mitt liv.

Men i och med husköp så blev jag lite mer bofast och flyttade inte förrän efter ytterligare fem år.

Så jag hoppas att du nu hittat hem och kommer att trivas! När var det dags att flytta in?
 
Så jag hoppas att du nu hittat hem och kommer att trivas! När var det dags att flytta in?

Det officiella övertagandet sker 1 mars (är en tisdag), men jag kommer att åka dit dagen innan då jag får nyckeln av nuvarande ägare. Hon vill bara ha det här överstökat så fort som möjligt.

När jag åker dit för övertagande har jag bara med mig så pass mycket saker som jag kan tänkas få plats med i min lilla bil så att jag klarar mig i några dagar. Huvuddelen av flytten sker helgen därpå är det tänkt. Dock finns det en liten brasklapp för att jag kan få skjuta på det lite till.

Och när du är "installerad" så startar planeringen av den däringa buketräffen.....

Absolut! :D
 
Vi va och kollade på ett litet hus idag som låg precis så som jag vill! Förutom lite för långt från stan då :meh:
Jag trodde inte att det skulle vara så många intresserade men mäklaren berättade att det var redan lagt ett bud på utgångspriset :(
Det, plus att det var så "snabba" ryck (bestäm er på plats, nästan) gjorde att jag kände mig rätt påstressad och "lurad". Jag vill ju iaf kunna kolla 2 ggr? Och iaf komma hem och fundera lite innan man bestämt sig, bla så såg det ut att finnas en vindslucka och dit upp vill/måste man ju kolla?!
Badrummet behövde göras om, och eventuellt balkarna under golvet i vardagsrummet. Mäklaren påstod att det nog bara var att sätta dit kraftigare, men de kan ju lika gärna vara ruttna.
Nåja, deppar ihop lite men ska säkert vara glad att vi kände oss påschasade så det inte blev affär.:crazy:
 
Vi va och kollade på ett litet hus idag som låg precis så som jag vill! Förutom lite för långt från stan då :meh:
Jag trodde inte att det skulle vara så många intresserade men mäklaren berättade att det var redan lagt ett bud på utgångspriset :(
Det, plus att det var så "snabba" ryck (bestäm er på plats, nästan) gjorde att jag kände mig rätt påstressad och "lurad". Jag vill ju iaf kunna kolla 2 ggr? Och iaf komma hem och fundera lite innan man bestämt sig, bla så såg det ut att finnas en vindslucka och dit upp vill/måste man ju kolla?!
Badrummet behövde göras om, och eventuellt balkarna under golvet i vardagsrummet. Mäklaren påstod att det nog bara var att sätta dit kraftigare, men de kan ju lika gärna vara ruttna.
Nåja, deppar ihop lite men ska säkert vara glad att vi kände oss påschasade så det inte blev affär.:crazy:
Såna visningar har vi också varit på, vi drar oss också alltid ur. Vill inte stressa fram något.
 
Det, plus att det var så "snabba" ryck (bestäm er på plats, nästan) gjorde att jag kände mig rätt påstressad och "lurad". Jag vill ju iaf kunna kolla 2 ggr?
Men varför inte ha lite ryggrad och ta plats? Säga att ni vill vara med i budgivningen, men att ni vill titta en gång till och att ni vill kunna kolla upp på vinden. Våga säga till istället för att låta en bra fastighet gå er ur händerna. Nu låter ni ju de andra köparna skrämma iväg er! Genom att sakta ner affären kanske de inte orkar med det sega och drar sig ut istället.

Det är ju inte mäklarens fel att det kommit in bud, mäklaren måste enligt lag ta emot alla bud som kommer och meddela säljaren de buden.
 
Men varför inte ha lite ryggrad och ta plats? Säga att ni vill vara med i budgivningen, men att ni vill titta en gång till och att ni vill kunna kolla upp på vinden. Våga säga till istället för att låta en bra fastighet gå er ur händerna. Nu låter ni ju de andra köparna skrämma iväg er! Genom att sakta ner affären kanske de inte orkar med det sega och drar sig ut istället.

Det är ju inte mäklarens fel att det kommit in bud, mäklaren måste enligt lag ta emot alla bud som kommer och meddela säljaren de buden.
Jo att det inte är mäklarens fel förstår jag, men att han stod och påstod att han saktade ner affären samtidigt som han jagade på oss gav inte ett så bra intryck.
 
Fast det är ju inte mäklaren ni vill köpa - det är huset.


(Mäklaren som sålde mitt hus var mer än lovligt puckad. Men jag älskade huset.)
Nä absolut! Men man fick känslan av att hen försökte snabba på så man inte skulle hitta massa fel typ. Men hade allt med huset känts bra hade vi ju inte brytt oss i mäklaren men det ligger för långt bort ändå så även om vi varit de enda intresserade hade vi inte köpt det trots allt, nu när vi fått landa lite och fundera.
 
Jag väntar bara på besiktningen nu... Säljarna har fått ett nytt boende som de antagligen får tillgång till redan i mitten av mars, så med lite tur behöver jag inte ens hyra förråd till mina grejer (eller bo hos mina föräldrar någon längre period). Om det nu inte visar sig att det är något större problem som behöver åtgärdas inom en snart framtid, förstås, för i så fall blir det inget köp alls.
 
En liten uppdatering från min sida. Vi åkte och tittade på det vita huset med vaskmaskinen på tomten. Det var en bra känsla i huset, förutom i badrummet, där var det istället mögel. Mycket skulle behöva göras om som man kunde ana på bilderna. Öppna upp mellan kök och vardagsrum, nytt kök, helt nytt och större vardagsrum, nytt tak mm. Ägaren lyckades också tima det så att han dök upp medan han var kvar och stod och pratade om allt han hade "fixat" medan vi snarast tänkte på allt han inte hade fixat men ändå verkade vilja ha betalt för. Mäklaren försökte förklara priset genom att peka på ett hus i ett annat kvarter och säga att det gått för ett liknande pris, så jag och sambon gick dit och iakttog noga det helt nyrenoverade, fräscha, dubbelt så stora huset, utan att bli särskilt mycket klokare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 649
Senast: kma
·
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
7 375
Senast: QueenLilith
·
Hundavel & Ras Funderingar efter en annan tråd… Men! Vi var nästan helt inne på labrador som nästa hund, hade så gärna velat ha med golden på listan...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 487
Senast: Kilauea
·
Hemmet Det här en är lååååång historia och man kan nog inte ha så mycket mer otur än vad vi har haft. Jag och sambon började kika runt på hus...
51 52 53
Svar
1 055
· Visningar
173 399

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Skäller på andra hundar
  • Akvarietråden IV
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp