Inte bara nätdejting del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Apropå mitt tidigare inlägg.. Är det någon här som har erfarenhet av öppna förhållanden? :)
Jag har pratat en del med en kille i ett öppet förhållande. Både han och sambon ligger med andra, och det har funkat bra i flera år. I min hjärna så funderar jag faktiskt om det inte är en rätt bra ide ändå? För det känns omöjligt att leva ett livslångt eller iaf väldigt långt förhållande utan att inte få upp intresse för någon annan. Men om man då har dealen att det egentligen inte finns något förbjudet så kan är alla förhoppningsvis nöjda, ingen ljuger. För med tanke på dagens samhälle så känns det som otrohet är oundvikligt nästan... Och egentligen, är det så stor skillnad på att ligga som någon annan aktivitet? Gå på spa eller klättra i berg med en kompis ger ju också njutning och spänning. Det är ju människan som bestämt att sex är en intim och speciell aktivitet som helst bara ska utföras inom äktenskapet...

Men ja, enkelt är det ju inte! Som de flesta andra nog också tycker så hade ju det ultimata varit att vara i ett förhållande där partnern är trogen men man själv fick göra som man kände för, med partnerns samtycke.
 
Men för att säga emot mig själv lite; Jag har en kk, som hävdar att han inte ligger eller dejtar nån annan. Sidan vi träffades på vet jag att han är inloggad på dagligen, eller ja han har alltid varit inloggad samma dag när jag kollar. Nu dök han upp på Tinder med... och jag kände direkt bara va fan! Varför har han skaffat Tinder om han inte vill dejta/ligga med nån annan då? Men jag äger inte honom, och det verkar faktiskt inte som han ligger med nån annan. Han kan säga saker där det låter som vi självklart ska ha kontakt om ett par månader, vilket säger emot att han har andra på gång. Jag vill, tror jag, ligga med nån annan och jag vill ju egentligen träffa nån som kan bli seriös. Jag är ju singel, och vi är inte tillsammans. Men ändå känns det fel om jag skulle göra det?
Svaret är ju såklart att jag borde prata med honom, och jag har försökt. Men har bara fått otydliga svar, och svaret att han inte dejtar/ligger. Men va fan gör han på Tinder nu då? Och jag känner mig som en kontrollerande typ om än en gång frågar om han dejtar/ligger med andra.
Och ja, jag är lite rädd att skrämma bort honom med... Gillar honom och sexet är:love:
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Men för att säga emot mig själv lite; Jag har en kk, som hävdar att han inte ligger eller dejtar nån annan. Sidan vi träffades på vet jag att han är inloggad på dagligen, eller ja han har alltid varit inloggad samma dag när jag kollar. Nu dök han upp på Tinder med... och jag kände direkt bara va fan! Varför har han skaffat Tinder om han inte vill dejta/ligga med nån annan då? Men jag äger inte honom, och det verkar faktiskt inte som han ligger med nån annan. Han kan säga saker där det låter som vi självklart ska ha kontakt om ett par månader, vilket säger emot att han har andra på gång. Jag vill, tror jag, ligga med nån annan och jag vill ju egentligen träffa nån som kan bli seriös. Jag är ju singel, och vi är inte tillsammans. Men ändå känns det fel om jag skulle göra det?
Svaret är ju såklart att jag borde prata med honom, och jag har försökt. Men har bara fått otydliga svar, och svaret att han inte dejtar/ligger. Men va fan gör han på Tinder nu då? Och jag känner mig som en kontrollerande typ om än en gång frågar om han dejtar/ligger med andra.
Och ja, jag är lite rädd att skrämma bort honom med... Gillar honom och sexet är:love:

Verkar märkligt att vara på både tinder och någon annan sorts kontaktsida om man inte dejtar eller ligger med andra och inte har för avsikt att göra så. Skulle gissa att det är mest något han säger för att det finns inget negativt i att säga så.
 
Men för att säga emot mig själv lite; Jag har en kk, som hävdar att han inte ligger eller dejtar nån annan. Sidan vi träffades på vet jag att han är inloggad på dagligen, eller ja han har alltid varit inloggad samma dag när jag kollar. Nu dök han upp på Tinder med... och jag kände direkt bara va fan! Varför har han skaffat Tinder om han inte vill dejta/ligga med nån annan då? Men jag äger inte honom, och det verkar faktiskt inte som han ligger med nån annan. Han kan säga saker där det låter som vi självklart ska ha kontakt om ett par månader, vilket säger emot att han har andra på gång. Jag vill, tror jag, ligga med nån annan och jag vill ju egentligen träffa nån som kan bli seriös. Jag är ju singel, och vi är inte tillsammans. Men ändå känns det fel om jag skulle göra det?
Svaret är ju såklart att jag borde prata med honom, och jag har försökt. Men har bara fått otydliga svar, och svaret att han inte dejtar/ligger. Men va fan gör han på Tinder nu då? Och jag känner mig som en kontrollerande typ om än en gång frågar om han dejtar/ligger med andra.
Och ja, jag är lite rädd att skrämma bort honom med... Gillar honom och sexet är:love:
Men du har ju uppenbarligen också varit inne på både sajten ni träffades på och tinder? :confused:
 
Känner årets dipp komma smygandes.

Alltså, jag älskar mitt liv, och väljer hellre att behålla det jag har och vara singel, än offra allt för ett förhållande. Men ska jag verkligen inte kunna få båda? Jag närmar mig trettio och har bara haft ett (kort, dåligt) förhållande i hela mitt liv. Vissa av mina vänner har haft ungefär samma period som singlar sen de blev byxmyndiga.. Och jag vet att jag inte är ensam vare sig med de tankarna eller situationen här, men det gör det bara värre! Hade jag varit ensam om att vara oönskad så hade jag ju kunnat tro att jag också skulle kunna hitta någon, men när folk försöker trösta en med att en inte är ensam om problemet så tappar jag ju hoppet ännu mer :( Jag vill verkligen träffa någon att älska, bli älskad av och få barn med. SKA DET VARA SÅ J-VÄLA SVÅRT?

Hänger på tinder. Får en handfull matchningar. Extremt få skriver eller svarar när jag skriver. De som väl gör det är ägg :(

Vet att "30 inte är en ålder", men jag trodde verkligen jag skulle haft barn nu. Och jag hade gärna velat ha ett gäng ungar. Det känns som tiden rinner ifrån mig...
 
Men för att säga emot mig själv lite; Jag har en kk, som hävdar att han inte ligger eller dejtar nån annan. Sidan vi träffades på vet jag att han är inloggad på dagligen, eller ja han har alltid varit inloggad samma dag när jag kollar. Nu dök han upp på Tinder med... och jag kände direkt bara va fan! Varför har han skaffat Tinder om han inte vill dejta/ligga med nån annan då? Men jag äger inte honom, och det verkar faktiskt inte som han ligger med nån annan. Han kan säga saker där det låter som vi självklart ska ha kontakt om ett par månader, vilket säger emot att han har andra på gång. Jag vill, tror jag, ligga med nån annan och jag vill ju egentligen träffa nån som kan bli seriös. Jag är ju singel, och vi är inte tillsammans. Men ändå känns det fel om jag skulle göra det?
Svaret är ju såklart att jag borde prata med honom, och jag har försökt. Men har bara fått otydliga svar, och svaret att han inte dejtar/ligger. Men va fan gör han på Tinder nu då? Och jag känner mig som en kontrollerande typ om än en gång frågar om han dejtar/ligger med andra.
Och ja, jag är lite rädd att skrämma bort honom med... Gillar honom och sexet är:love:

Han kan ju fönstershoppa?
Det gör jag, dejtar ingen men tycker det är kul att kolla.

Eftersom ni bara är kk hade jag släppt det. Träffa andra om du vill, ser inget problem :)
 
" Jag är 190 lång, dominant och tar 120 i bänk. Blir du sugen och imponerad?"

Eh... nä...

Jag hade nog svarat nått i stil med

Jag är 161 cm kort och klen i bänk.

Blir du sugen och imponerad? ;)

:D

De flesta som är såna där i början brukar visa sig vara vettiga om man "avväpnar dem" lite så att de släpper den jargong de tror förväntas eller som de tycker är fyndig.
 
Hej igen!

Nu börjar jag vakna till liv mot slutet av semestern. Indonesien har gjort mig gott, flyger hem på lördag :up:

Jag och M fortsätter att hålla nästan daglig kontakt, och verkar väldigt förälskade båda två. Han kommer hem en vecka efter mig sedan. Ser fram emot att få lära känna honom mer! En känsla som har dykt upp på sistone är dock att han verkar lika förälskad i tanken på oss två tillsammans, som i mig som person. Han är en väldigt handlingskraftig person, gör planer och ser till att det går som han vill. Vilket innebär att han har det väldigt ordnat för sig med både jobb, ekonomi och boende. Ibland känns det som att han har haft en tydlig bild av hur det ska bli när han träffar någon, och där stämmer jag väldigt bra in. Jag har en väldigt nära vän som påminner mycket om honom, en kvinna. Hon har sina planer och kör sitt rejs, och på sistone har hennes sambo satt ner foten och sagt att han inte vill vara en biperson i deras förhållande längre. Jag förstår honom. Så om jag och M fortsätter att träffas så kommer jag försäkra mig om att han verkligen är förälskad i just mig, för den person som jag är, och inte för att jag "passar honom" och hans bild av hur hans framtida förhållande ska vara. Han verkar såklart väldigt förtjust i mig också, för den jag är. Det säger han ofta. Och det är säkert i all välmening han vill "fixa ditten och datten" för oss och redan har en massa planer. Men jag vill ändå göra det tydligt att jag inte tänker åka med på någons tåg. Kan hända att jag bråkar lite väl mycket såhär i början. Ja, för att göra en poäng liksom :angel:
 
Fick denna jag

Klagomål på innehållsförteckning

Hej!
Du borde komma med varningstext.
Upprepat användande är start beroende framkallande!

Men nu när vi klarat av det, hej, xx här!
Hur leker livet med dig eller leker du med livet?

Säkert tyckte han det var fyndigt och ville sticka ut från alla "hej, hur är det idag"-mail, men alltså.. Fånigt och halvsliskigt är ju bara förnamnet, men det visade sig vara en trevlig snubbe så jag dömer inte ut någon på första mailet eller ens andra.

Det klagas på alla dessa "hej hur är det"-mail, men skriver någon något som sticker ut så klagas det minst lika mycket på det, men så jäkla lätt är det ju inte att komma på vad att skriva som inledning på en konversation. Tycker jag i alla fall, för även om jag försöker ha med något som tyder på att jag läst vederbörandes presentation så blir det nog sådär lite småvanliga inledningar ändå.
 
Han kan ju fönstershoppa?
Det gör jag, dejtar ingen men tycker det är kul att kolla.

Eftersom ni bara är kk hade jag släppt det. Träffa andra om du vill, ser inget problem :)

Mm, det är ju det jag gör kan man säga.

"Problemet" eller vad jag ska säga är att han från början sagt att han vill att vi ska vara exklusiva pga sjukdomar. Därför känns det inte riktigt rätt att ligga med nån annan.... Eller så säger han bara så för att han inte vill att jag ska ligga med nån annan men han själv gör, vilket såklart är det ultimata;)
 
Men du har ju uppenbarligen också varit inne på både sajten ni träffades på och tinder? :confused:

Ja visst har jag det! Men gissningsvis inte alls lika ofta som han, mina besök blir oftast inte så många sekunder utan oftast bara nä jag orkar inte... men visst, så kan ju hans med vara ;)

Men jag har inte skaffat nån ny sida, det har ju han...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
929
Senast: skiesabove
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
11
· Visningar
408
Senast: escodobe
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
12 662
IT & mobiler Ja, som rubriken. Google är inte min vän. Var kan jag hitta hörlurar med sladd och heöst någon form av brusreducering Sist jag flög...
2
Svar
30
· Visningar
1 185
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Lunchtips till "matlådehatare"

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp