Inte bara nätdejting del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mm, det är ju det jag gör kan man säga.

"Problemet" eller vad jag ska säga är att han från början sagt att han vill att vi ska vara exklusiva pga sjukdomar. Därför känns det inte riktigt rätt att ligga med nån annan.... Eller så säger han bara så för att han inte vill att jag ska ligga med nån annan men han själv gör, vilket såklart är det ultimata;)

Fast då tycker jag hela kk-grejen fallerar.
Det går ju att skydda sig.
 
Verkar märkligt att vara på både tinder och någon annan sorts kontaktsida om man inte dejtar eller ligger med andra och inte har för avsikt att göra så. Skulle gissa att det är mest något han säger för att det finns inget negativt i att säga så.

Mm, så tänker ju jag med. Men jag är ju också det och träffar inte nån annan...
 
Mitt första inlägg i vol. 10-tråden. SÅ mycket händer det mitt liv :meh:

Jag var ut i lördags och träffade då en man som nog var ganska berusad, men han verkade kul och finurlig. Han följde mig till bilen, men det var inge mer med det - eller vi sa att vi säkert ses igen. Igår var jag ute igen och såg honom igen. Vi pratade lite och bytte nummer och kom överens om att hör av sig någon dag så bjuder jag på kaffe. ...men...han är kattallergiker, och jag har katt. Inser att det, ifall vi trivs med varandra, skulle ställa till det. Nå, än har vi inte ens träffats då båda är nyktra, men...:meh:
 
Mitt första inlägg i vol. 10-tråden. SÅ mycket händer det mitt liv :meh:

Jag var ut i lördags och träffade då en man som nog var ganska berusad, men han verkade kul och finurlig. Han följde mig till bilen, men det var inge mer med det - eller vi sa att vi säkert ses igen. Igår var jag ute igen och såg honom igen. Vi pratade lite och bytte nummer och kom överens om att hör av sig någon dag så bjuder jag på kaffe. ...men...han är kattallergiker, och jag har katt. Inser att det, ifall vi trivs med varandra, skulle ställa till det. Nå, än har vi inte ens träffats då båda är nyktra, men...:meh:

Det där med allergi alltså :( Kan folk bara lägga av med det? :D
 
Blev så glad, mitt i ett samtal med en kollega så kläcker hon ur sig typ "Ursäkta om jag är lite framfusig, men är du singel? För min bror är det och jag tänkte precis att du är så trevlig!"

Sen kom hon ju tyvärr snabbt och besviket på att han hade allergier som inte matchar så väl med mitt liv, men ändå, jag blev riktigt varm i hjärtat över tanken :)
 
Jag har pratat en del med en kille i ett öppet förhållande. Både han och sambon ligger med andra, och det har funkat bra i flera år. I min hjärna så funderar jag faktiskt om det inte är en rätt bra ide ändå? För det känns omöjligt att leva ett livslångt eller iaf väldigt långt förhållande utan att inte få upp intresse för någon annan. Men om man då har dealen att det egentligen inte finns något förbjudet så kan är alla förhoppningsvis nöjda, ingen ljuger. För med tanke på dagens samhälle så känns det som otrohet är oundvikligt nästan... Och egentligen, är det så stor skillnad på att ligga som någon annan aktivitet? Gå på spa eller klättra i berg med en kompis ger ju också njutning och spänning. Det är ju människan som bestämt att sex är en intim och speciell aktivitet som helst bara ska utföras inom äktenskapet...

Men ja, enkelt är det ju inte! Som de flesta andra nog också tycker så hade ju det ultimata varit att vara i ett förhållande där partnern är trogen men man själv fick göra som man kände för, med partnerns samtycke.
Jag har fortsatt snacka lite med killen som fått mig att ställa frågan (var rätt fram med vad jag tyckte om saker han sagt och det visade sig att vi båda pratat om varandra och att han uttryckt sig konstigt) och om jag ska tänka bort honom som person och bara se på det praktiska så skulle det för mig vara en ganska så bra lösning. Jag kommer att reda otroligt mycket framöver och vara nästan 50/50 på olika orter. Då skulle vi, om vi skulle klicka mer, kunna ses när jag är i en stad och jag skulle inte få dåligt samvete över att jag är borta i en annan och inte ger honom uppmärksamhet då.
Är dock osäker på om jag skulle kunna vara kvar i ett förhållande där min pojkvän öppnar upp diskussionen om ett öppet förhållande då min egen osäkerhet och tankar om att inte vara bra nog skulle vara allt för starka. Nu är det mer vinst än förlust (för min del) om det skulle bli något.
 
Fick precis veta att M bokat flyg hem några dagar tidigare än planerat. Vi ses alltså redan om en vecka! Herregud, nu blev jag nervös! :p Även fast vi pratat i telefon och via FaceTime hela min resa så känns det ändå sjukt pirrigt att ses igen.
Va roligt att ni lyckats hålla kontakten under sommaren! Hoppas det fortsätter att kännas bra när ni ses igen.
 
Någon här som har koll på favorit-funktionen i Badoo? Får att någon lagt till mig som favorit, är det som ett extra "gilla" eller finns det praktiska fördelar för den som gör det?
 
Va roligt att ni lyckats hålla kontakten under sommaren! Hoppas det fortsätter att kännas bra när ni ses igen.

Det hoppas jag med! :love: Vi tar det långsamt. Eller rättare sagt, han säger att han vill ta det långsamt och slänger ändå ut sig saker som att jag borde flytta in med honom, eller att han redan prellat vårt bröllop och att vi ska ha 150 gäster :grin: Ja, med glimten i ögat då :D Själv tar jag det långsamt på riktigt, utan att låta fantasierna skena iväg för mycket :p

Dock har vi kommit fram till att vi inte träffar andra just nu. Inte för att vi är ett par, eller har ett förhållande eller så. Utan mest för att vi vill ge det här en ärlig chans och fokuserar på vårt dejtande snarare än att hänga med andra. Skulle någon vara med någon annan så skulle jag gissa att det inte skulle bli någon stor sak av det, men det skulle väl innebära att någon av oss avvikit från vad vi sagt att vi vill och vi skulle väl få diskutera om denne part verkligen vill dejta lite mer seriöst.
 
Ansluter mig till tråden i hopp om lite råd. Mitt huvud kan inte reda ut det här :crazy:

Jag har aldrig dejtat. Några personer har varit intresserade av mig och jag har alltid, även om jag varit intresserad tillbaka, dissat dem innan det ens hunnit bli till "dejtande". Och på något dumt sätt så har det varit skönt att ha den "makten". Har aldrig själv tagit första steget. Går inte att bli sårad då liksom.

Men! Nu har jag kärat ner mig totalt i en kollega som jag jobbat med under sommaren. Till saken hör att han nästa vecka slutar på mitt jobb och flyttar till en annan stad. (så skulle det skita sig så behöver jag ju inte träffa honom på jobbet eller springa på honom på stan liksom)

Jag har ingen aning om han är intresserad av mig, eller om han ens är singel, men vi har pratat väldigt mycket om allt och inget och vi klickar väldigt bra.

Ska jag ta risken att bli dissad, och visa att jag är intresserad? Hur isåfall? Vi jobbar väldigt sällan samma tider så det är inte ens säkert att vi kommer ses igen. Men jag har hans mobilnummer....
Detta känns såååå läskigt (jag är en tönt jag vet), och ena delen av mig vill bara släppa det hela och gå vidare, å andra sidan så känner jag att det kanske är dags att jag tar mig i kragen och lär mig att ta första steget.

Vad är det värsta som kan hända???? Är det värt risken? :nailbiting:
 
Ansluter mig till tråden i hopp om lite råd. Mitt huvud kan inte reda ut det här :crazy:

Jag har aldrig dejtat. Några personer har varit intresserade av mig och jag har alltid, även om jag varit intresserad tillbaka, dissat dem innan det ens hunnit bli till "dejtande". Och på något dumt sätt så har det varit skönt att ha den "makten". Har aldrig själv tagit första steget. Går inte att bli sårad då liksom.

Men! Nu har jag kärat ner mig totalt i en kollega som jag jobbat med under sommaren. Till saken hör att han nästa vecka slutar på mitt jobb och flyttar till en annan stad. (så skulle det skita sig så behöver jag ju inte träffa honom på jobbet eller springa på honom på stan liksom)

Jag har ingen aning om han är intresserad av mig, eller om han ens är singel, men vi har pratat väldigt mycket om allt och inget och vi klickar väldigt bra.

Ska jag ta risken att bli dissad, och visa att jag är intresserad? Hur isåfall? Vi jobbar väldigt sällan samma tider så det är inte ens säkert att vi kommer ses igen. Men jag har hans mobilnummer....
Detta känns såååå läskigt (jag är en tönt jag vet), och ena delen av mig vill bara släppa det hela och gå vidare, å andra sidan så känner jag att det kanske är dags att jag tar mig i kragen och lär mig att ta första steget.

Vad är det värsta som kan hända???? Är det värt risken? :nailbiting:
Ja!
Fråga om ni ska göra något efter jobbet. Om det känns läskigt kan du försöka få det att låta lättsamt typ om ni båda tränar kan man säga något om att " jag tänkte springa runda X efter jobbet - vore kul om du vill hänga på"
Eller säga ngt om att du vill gå och ta en öl efter jobbet - du kanske vill hänga på.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
966
Senast: skiesabove
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
11
· Visningar
456
Senast: escodobe
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
24 25 26
Svar
512
· Visningar
13 383
IT & mobiler Ja, som rubriken. Google är inte min vän. Var kan jag hitta hörlurar med sladd och heöst någon form av brusreducering Sist jag flög...
2
Svar
30
· Visningar
1 199
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp