Bukefalos 28 år!

Inte bara nätdejting del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså det här med att läsa av folk.
Jobbade med en kille som jag inte känner särskilt väl alls. Vi går på olika listor och har mest hejat på varandra innan.

Det var mycket ögonkontakt, leenden och han pratade mycket om att han är singel osv.
Stod och lutade mig mot hans stol i väntan på kör när han lutade sig bakåt.
Så något i stil med, oj, nu tar tar jag lite på dig här.
Det får du gärna göra.

Hur vet man egentligen om någon är flirtig eller bara är så som person?
Det tycker jag inte man kan veta! Hopplöst att gissa med.
 
Fick kontakt med en igår som ville lära känna mig, och visst han verkade rätt trevlig, men bor 2-3 timmar bort beroende på om man åker bil eller tåg, enkel väg. Och jag orkar inte med sådana avstånd för att lära känna någon, så jag skrev att jag sökte någon som bodde närmre. Han svarar att "Du bor inte så långt bort :)"

Och jag tycker sådana svar är så typiska när man tackar nej. Vare sig det gäller avstånd, ålder, skicka bilder eller annat. Som om deras åsikt är mer rätt än min och jag ska ge med mig, ge de "en chans". :meh:
 
Fick kontakt med en igår som ville lära känna mig, och visst han verkade rätt trevlig, men bor 2-3 timmar bort beroende på om man åker bil eller tåg, enkel väg. Och jag orkar inte med sådana avstånd för att lära känna någon, så jag skrev att jag sökte någon som bodde närmre. Han svarar att "Du bor inte så långt bort :)"

Och jag tycker sådana svar är så typiska när man tackar nej. Vare sig det gäller avstånd, ålder, skicka bilder eller annat. Som om deras åsikt är mer rätt än min och jag ska ge med mig, ge de "en chans". :meh:
Ja! Jag hatar att de ska övertala en. Och även återkomma ibland några veckor sedan.
 
Fick kontakt med en igår som ville lära känna mig, och visst han verkade rätt trevlig, men bor 2-3 timmar bort beroende på om man åker bil eller tåg, enkel väg. Och jag orkar inte med sådana avstånd för att lära känna någon, så jag skrev att jag sökte någon som bodde närmre. Han svarar att "Du bor inte så långt bort :)"

Och jag tycker sådana svar är så typiska när man tackar nej. Vare sig det gäller avstånd, ålder, skicka bilder eller annat. Som om deras åsikt är mer rätt än min och jag ska ge med mig, ge de "en chans". :meh:
"Ålder är bara en siffra", "Jag är ungdomlig för min ålder", "Men jag gillar äldre kvinnor" osv osv. Jäkligt irriterande!!:devil:
 
Fick kontakt med en igår som ville lära känna mig, och visst han verkade rätt trevlig, men bor 2-3 timmar bort beroende på om man åker bil eller tåg, enkel väg. Och jag orkar inte med sådana avstånd för att lära känna någon, så jag skrev att jag sökte någon som bodde närmre. Han svarar att "Du bor inte så långt bort :)"

Och jag tycker sådana svar är så typiska när man tackar nej. Vare sig det gäller avstånd, ålder, skicka bilder eller annat. Som om deras åsikt är mer rätt än min och jag ska ge med mig, ge de "en chans". :meh:
Han kanske menade att han kan tänka sig att åka och hälsa på dig varje gång ni ses? :D Eller kanske inte.

Jag förstår dig hur som helst. När jag nätdejtade var jag på väg att låta bli att träffa han jag till slut gifte mig med för att vi bodde i varsin ände av samma t-banelinje. Visserligen inga byten men 57-61 min på tåget beroende på tid på dagen kändes tillräckligt jobbigt för att jag skulle prioritera andra dejter högre. Det beror väl på hur stort urvalet är i ens närområde.
 
Apropå "Ålder är bara en siffra-personer", kontra med att fråga dem om de också dejtar folk med samma åldersskillnad uppåt? Annars är ju inte ålder bara en siffra. Vissa tycker inte att det spelar någon roll, men för de som det gör det för måste det ju få vara ett giltigt argument angående att inte var intresserad. :)

Nu fick jag förresten min första "Hej jag såg dig på Tinder" på Facebook. Av en jag inte känner mig attraherad av. Så nu ska jag ta tag i det så att jag blir kvitt honom lite smidigt.
Han skickade en vänförfrågan också, och den tänker jag inte besvara. Jag känner igen namnet och tror att han i något sammanhang umgås med en vän till mig.

Jag lyckades förresten bli kvitt den bekante som skrev en hel del på messenger trots obefintlig respons. Jag har inte hört av honom på åtminstone en månad iallafall. Jag skrev typ att jag inte är så intresserad av smalltalk på Messenger och att jag inte vill bli väckt mitt i natten av att mobilen plingar. Och att han kan maila om han vill något viktigt. (Jag tog bort honom från Facebook)
 
Mitt första inlägg i vol. 10-tråden. SÅ mycket händer det mitt liv :meh:

Jag var ut i lördags och träffade då en man som nog var ganska berusad, men han verkade kul och finurlig. Han följde mig till bilen, men det var inge mer med det - eller vi sa att vi säkert ses igen. Igår var jag ute igen och såg honom igen. Vi pratade lite och bytte nummer och kom överens om att hör av sig någon dag så bjuder jag på kaffe. ...men...han är kattallergiker, och jag har katt. Inser att det, ifall vi trivs med varandra, skulle ställa till det. Nå, än har vi inte ens träffats då båda är nyktra, men...:meh:
Den här mannen och jag har har haft daglig kontakt sedan i fredags. Vi har inte setts än, för han är på annan ort och jobbar denna vecka. Vi funderade på en fika "till helgen". Daglig kontakt, som sagt, och igår ringde han plötsligt. Kände att jag var lite tråkig där jag låg med katten på magen, men senare på kvällen hördes vi per sms igen. Idag på förmiddagen skickade jag ett sms...men inte ett ljud tillbaka. Jag blir så sur på sånt där :(:(:(
 
Apropå "Ålder är bara en siffra-personer", kontra med att fråga dem om de också dejtar folk med samma åldersskillnad uppåt?

De jag oftast får höra just den frasen från är ju sisådär 20 år yngre, så det går ju inte att fråga om de vore sugna på att dejta de som föds om 5 år direkt :laugh:
 
Här händer det inte mycket. Tycker jag iaf. :meh:
Vi messar något nästan varje dag. Upplever dock att jag är den som driver och jag börjar tycka det är lite jobbigt även om han alltid verkar uppskatta när jag hör av mig. Det finns dock anledningar som skulle kunna vara förstående till att han inte driver men det gör mig ändå osäker på mig själv då jag inte är så stark i den här rollen. :( Resultatet blir att jag backar och sätter upp en barriär i ren självbevarelsedrift.

Jaja, det blir väl som det blir. Har ju inte så mycket annat.
 
Tinderfråga: Jag har vid ett par tillfällen haft en siffra vid tinder-app symbolen, det brukar ju betyda att man har fått meddelande eller matchning. Men när jag går in och kollar så hittar jag ingenting? :confused:

Är det så enkelt som att någon matchat men avmatchat innan jag hunnit se? Eller är det någon mer funktion som jag missar?
 
Tinderfråga: Jag har vid ett par tillfällen haft en siffra vid tinder-app symbolen, det brukar ju betyda att man har fått meddelande eller matchning. Men när jag går in och kollar så hittar jag ingenting? :confused:

Är det så enkelt som att någon matchat men avmatchat innan jag hunnit se? Eller är det någon mer funktion som jag missar?
Aldrig sett förut :o

***
Ska träffa han i öppet förhållande i morgon. Förväntar mig inga storheter men det ska bli spännande att prata f2f. Hoppas kanske på lite hångel.
 
Fick kontakt med en igår som ville lära känna mig, och visst han verkade rätt trevlig, men bor 2-3 timmar bort beroende på om man åker bil eller tåg, enkel väg. Och jag orkar inte med sådana avstånd för att lära känna någon, så jag skrev att jag sökte någon som bodde närmre. Han svarar att "Du bor inte så långt bort :)"

Och jag tycker sådana svar är så typiska när man tackar nej. Vare sig det gäller avstånd, ålder, skicka bilder eller annat. Som om deras åsikt är mer rätt än min och jag ska ge med mig, ge de "en chans". :meh:

Såna svar får jag oxå, ganska ofta... "Vaddå, 16 mil är väl inget?" Öh... Jo. Jag har skrivit klart och tydligt att jag INTE är intresserad av nåt distansförhållande. Jag vill att det ska vara enkelt och kunna bli hyfsat spontana träffar, om man vill fortsätta träffas.
 
Det är nog mest att när dessa personer slutligen fått en kontakt med någon så försöker man utarma alla möjligheter eftersom man vet att nästa kontakt inte kommer direkt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
1 115
Senast: skiesabove
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
12
· Visningar
549
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
560
· Visningar
15 384
Senast: Shpongle
·
IT & mobiler Ja, som rubriken. Google är inte min vän. Var kan jag hitta hörlurar med sladd och heöst någon form av brusreducering Sist jag flög...
2
Svar
30
· Visningar
1 264
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp