Inte bara nätdejting del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dejt inställd ikväll :arghh: Såg ju fram emot att få ses och hångla. Men, förstår så klart att familjen är viktigare. Men i alla fall :arghh:
 
Men varför ligger du med någon du inte är attraherad av?

Skulle vilja tagga er alla som kommenterat, men vet inte hur man gör.

Hur som helst så är det här med attraktion rätt komplext för mig. Med väldigt få personer känner jag det med en gång. Med vissa andra kommer det efterhand.

Jag var lite attraherad av honom på vår första dejt. Ville dock ge det en chans till. Andra dejten låg vi och visst sexet var ju delvis dåligt för att tillräcklig attraktion inte fanns där.

Sedan har jag inte varit singel så länge så jag vet inte var min gräns går. Dvs hur pass attraktiv en kille måste vara för att sexet ska vara bra.
 
Skulle vilja tagga er alla som kommenterat, men vet inte hur man gör.

Hur som helst så är det här med attraktion rätt komplext för mig. Med väldigt få personer känner jag det med en gång. Med vissa andra kommer det efterhand.

Jag var lite attraherad av honom på vår första dejt. Ville dock ge det en chans till. Andra dejten låg vi och visst sexet var ju delvis dåligt för att tillräcklig attraktion inte fanns där.

Sedan har jag inte varit singel så länge så jag vet inte var min gräns går. Dvs hur pass attraktiv en kille måste vara för att sexet ska vara bra.
Ok, jag har inte koll på vilka du träffar och trodde det var första dejten men då förstår jag. Tyckte det var lite märkligt att du träffar någon, du tänder inte på killen men har sex ändå. :laugh:
 
Samma här. Eller, det har hänt en enda gång att jag känt attraktion direkt. Annars är det nånting som kommer med tiden, eller försvinner totalt.
Jag är likadan, och blir alltid lika förvånad när jag hör om folk (eller läser här på buke) som dejtar någon enstaka gång och vet att de vill vara ihop med någon, vet att de nog kommer bli kära i personen eller liknande :p
 
Befinner mig i sthlm på semestern. Vad är det med sthlm's tjejer? Dom inleder samtal på tinder!? . Det händer ju aldrig i Norrland, typ dött. Det är alltså i sthlm man ska bo om man ska tindra.
 
Men vafan nu hör han av sig igen fast jag redan dissat och han svarat ok.

Nu vill han att jag ska ge honom en andra chans någongång :grin:. Vet inte om jag måste dissa igen eller bara inte svara.
 
Jag är likadan, och blir alltid lika förvånad när jag hör om folk (eller läser här på buke) som dejtar någon enstaka gång och vet att de vill vara ihop med någon, vet att de nog kommer bli kära i personen eller liknande :p
Och jag är tvärtom. Jag måste ha attraktion direkt annars blir det inget. Attraktionen kan bli starkare eller svagare och försvinna, men fanns den inte från början har den aldrig kommit sen heller oavsett hur fin människan är när man lärt känna den.
 
Och jag är tvärtom. Jag måste ha attraktion direkt annars blir det inget. Attraktionen kan bli starkare eller svagare och försvinna, men fanns den inte från början har den aldrig kommit sen heller oavsett hur fin människan är när man lärt känna den.

Exakt samma här!
 
Och jag är tvärtom. Jag måste ha attraktion direkt annars blir det inget. Attraktionen kan bli starkare eller svagare och försvinna, men fanns den inte från början har den aldrig kommit sen heller oavsett hur fin människan är när man lärt känna den.
Hur attraherad tänker du att du ska vara då? Ska det vara "Åh jäklar vilken attraktiv person! Den här vill jag hoppa i säng med direkt!!" eller mer "Hm.. Den här personen var inte helt tokig..."
 
Och jag är tvärtom. Jag måste ha attraktion direkt annars blir det inget. Attraktionen kan bli starkare eller svagare och försvinna, men fanns den inte från början har den aldrig kommit sen heller oavsett hur fin människan är när man lärt känna den.
Samma här. Någon form av intresse/attraktion måste finnas direkt.
 
Hur attraherad tänker du att du ska vara då? Ska det vara "Åh jäklar vilken attraktiv person! Den här vill jag hoppa i säng med direkt!!" eller mer "Hm.. Den här personen var inte helt tokig..."
De där det faktiskt blivit något längre intresse från min sida har det varit mer av det första (kanske inte hoppa i säng direkt, för det behöver jag mer än bara fysisk attraktion). Folk som jag känt mer att "den här är inte så tokig" har oftast blivit att jag dejtar dem ett par gånger och tappar intresset ganska snart.

Nuvarande kände jag direkt en fysisk attraktion första gången jag såg honom, sen trodde jag ju att han var ganska douchig så jag slog av tankarna att det skulle bli något annat än fysisk attraktion. Nu visade han sig vara något helt annat än jag först fått för mig så då har attraktionen växt sig starkare.
 
Hur attraherad tänker du att du ska vara då? Ska det vara "Åh jäklar vilken attraktiv person! Den här vill jag hoppa i säng med direkt!!" eller mer "Hm.. Den här personen var inte helt tokig..."

Jag vill ha mycket attraktion för att vilja fortsätta träffa någon.
Sen vet jag inte om det är så himla bra egentligen :cautious:
Hade inte ryssen varit så snygg hade jag varit betydligt mindre förlåtande mot honom.
Vår relation är väl på gränsen till destruktiv emellanåt :meh:
 
Har träffat en kille en gång, han håller på och bygger hus och han vill att den tjej som han träffar ska vilja flytta in i hans hus, vad tänker ni om det?

För mig ringer varningssignaler. Men jag är inte riktigt säker på varför.
 
Har träffat en kille en gång, han håller på och bygger hus och han vill att den tjej som han träffar ska vilja flytta in i hans hus, vad tänker ni om det?

För mig ringer varningssignaler. Men jag är inte riktigt säker på varför.

Det låter inget konstigt för min del.
 
Har träffat en kille en gång, han håller på och bygger hus och han vill att den tjej som han träffar ska vilja flytta in i hans hus, vad tänker ni om det?

För mig ringer varningssignaler. Men jag är inte riktigt säker på varför.
Hade inte varit min grej.
Jag vill få känna att det är lika mkt mitt. Ha rätt att ändra det jag vill.
Dessutom vill jag äga lika mkt. Vill inte att någon annan redan bestämt hur vårt liv ska vara ihop - Jag vill bygga upp något gemensamt.
 
Senast ändrad:
Har träffat en kille en gång, han håller på och bygger hus och han vill att den tjej som han träffar ska vilja flytta in i hans hus, vad tänker ni om det?

För mig ringer varningssignaler. Men jag är inte riktigt säker på varför.
Jag skulle inte gilla det, det inskränker min valfrihet. Att på ett tidigt stadium få det presenterat för mig skulle jag uppfatta som något slags villkor.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
932
Senast: skiesabove
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
11
· Visningar
410
Senast: escodobe
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
12 678
IT & mobiler Ja, som rubriken. Google är inte min vän. Var kan jag hitta hörlurar med sladd och heöst någon form av brusreducering Sist jag flög...
2
Svar
30
· Visningar
1 185
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp