Inte bara nätdejting - del fyra

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev en träff med småbarnspappan igår kväll istället :) lite snabbt bestämt sådär...vi fikade i 2,5 timme, tills caféets personal började städa, då insåg vi att klockan kanske var rätt mycket :p

Supertrevligt, lättsamt och världens charmigaste leende och ögon. Jag skickade ett meddelande till honom i morse att jag gärna ses igen, och nu har han svarat att han gärna gör det också. Så vi ska se när vi får ihop barnlediga dagar samtidigt :) inget provhångel dock, bara kramar, så lite svårt att veta på den fronten...men det kanske visar sig nästa gång :D
Va härligt det lät :) Hoppas det får en fortsättning!
 
Förresten, nu när det är ny tråd och allt, kan inte vi som hänger i tråden presentera oss lite och vad vi söker? Det blir lite lättare att hönga med då tänker jag :) Jag börjar, så kan de som vill hänga på!

Göteborgare, runt 30. Söker främst män men är öppen för förslag. Vill ha seriöst förhållande med barn, villa, vovve-köret :D
 
Va härligt det lät :) Hoppas det får en fortsättning!

Ja, alltså det hoppas jag också :) insåg igår när jag åkte hem att det nog var första jag känt att jag skulle vara uppriktigt besviken om han inte hade velat ses igen :) och kände likadant i morse. Så det måste ju vara ett gott tecken, sen får vi väl se hur det utvecklar sig, det vet en ju inte.
 
Det är störande och märkligt ja. Det blir ju sällan rätt om någon försöker använda ord som inte ingår i det vanliga ordförrådet.

Jag har vänner som i vanligt tal använder ord som ånyo ;). Ibland har jag upptäckt att jag måste anpassa språket efter den jag talar med. När jag var yngre tyckte jag det var lite förnedrande att behöva anpassa sig men med ålder och mognad har jag insett att det är rätt vanligt och normalt.

Fast jag skulle ha ohyggligt svårt att umgås med vän eller partner som jag behövde sila språket inför.

Det där med anpassning av språk tycker jag är intressant, vi hade en ganska livlig diskussion om det på nyår faktiskt... Några tyckte att det var förnedrande och bakåtsträvande att deras högskoleuppsatser var tvungna att se ut och skrivas på ett visst sätt och att "det och det ordet minsann står med i SAOL så varför kan vi inte använda det" osv.

Ingen förståelse för att det handlar om just anpassning av språket för den målgrupp eller person man vänder sig till. I vissa situationer är det en mer akademisk ton som är bra att använda sig av, talspråk funkar fint även i skrift under vissa omständigheter, ibland bör man förenkla sig ännu mer och så vidare i all oändlighet.
Det är ju det som gör språket levande tycker jag. Utveckling handlar ju inte om att enbart skrota det gamla.

Sen kan jag tycka att det är svårt att ibland veta huruvida det är ett krångligt ord jag använder eller om motparten bara har en annan typ av ordförråd.
 
Förresten, nu när det är ny tråd och allt, kan inte vi som hänger i tråden presentera oss lite och vad vi söker? Det blir lite lättare att hönga med då tänker jag :) Jag börjar, så kan de som vill hänga på!

Göteborgare, runt 30. Söker främst män men är öppen för förslag. Vill ha seriöst förhållande med barn, villa, vovve-köret :D
Ok.. jag har hängt i flera dejtingtrådar..
Har träffat en kille sen december. Det känns bra men finns vissa orostecken hos mig pga hans mående. Men vill inte lämna ut för mkt här.

Vill ha en seriös relation ( vad nu ordet seriös innebär) men ingen villa. Barn - kanske. Hund- gärna men har inte möjlighet nu. Men skulle gärna vara sambo om ett par år, bo i lägenhet vid havet/landet, samt ha häst. och jobba lite annorlunda än vad jag gör idag..
:D
 
Ja, alltså det hoppas jag också :) insåg igår när jag åkte hem att det nog var första jag känt att jag skulle vara uppriktigt besviken om han inte hade velat ses igen :) och kände likadant i morse. Så det måste ju vara ett gott tecken, sen får vi väl se hur det utvecklar sig, det vet en ju inte.
Förstår det! Hoppas det blir bra. Annars brukar jag försöka tänka (när jag varit i samma situation) att även om det inte blir mer så är det ju positivt att en har träffat en person en vill träffa igen. Det innebär ju att det inte är helt fruktlöst på dejtingsajterna ;)
 
Ok.. jag har hängt i flera dejtingtrådar..
Har träffat en kille sen december. Det känns bra men finns vissa orostecken hos mig pga hans mående. Men vill inte lämna ut för mkt här.

Vill ha en seriös relation ( vad nu ordet seriös innebär) men ingen villa. Barn - kanske. Hund- gärna men har inte möjlighet nu. Men skulle gärna vara sambo om ett par år, bo i lägenhet vid havet/landet, samt ha häst. och jobba lite annorlunda än vad jag gör idag..
:D
Jag har läst så länge i trådarna, men instruktör skrivit själv.. Tycker främst det är svårt stt hålla reda på ålder på folk och barn/inte barn osv ;)

Vad "seriös relation" innebär tänker jag är olika för alla. Var inte menat ta den diskussionen nu ;) kanske dumt formulerat av mig då :p
 
Vad "seriös relation" innebär tänker jag är olika för alla. Var inte menat ta den diskussionen nu ;) kanske dumt formulerat av mig då :p
Hehe..... nä jag förstår vad du menar. och jag brukar också uttrycka mig så..

Innan jag helt plötsligt började fundera över uttrycket seriöst..
 
Förstår det! Hoppas det blir bra. Annars brukar jag försöka tänka (när jag varit i samma situation) att även om det inte blir mer så är det ju positivt att en har träffat en person en vill träffa igen. Det innebär ju att det inte är helt fruktlöst på dejtingsajterna ;)

Det är en jättebra tanke tycker jag. :) för det finns ju faktiskt en hel del vettiga människor där också, men självklart klaffar en inte med alla, det är ju många faktorer som ska spela in för det.
 
Min presentation
30 år, bor i småstad i på östgötaslätten.
Söker en man för ett lite lagom oseriöst förhållande. Har redan provat på att vara gift med vove och villa och nej tack.
Voven behöll jag, manen och villan sa jag hejdå till.
Vill ha en särbo och absolut inga barn.
 
Det är en jättebra tanke tycker jag. :) för det finns ju faktiskt en hel del vettiga människor där också, men självklart klaffar en inte med alla, det är ju många faktorer som ska spela in för det.
Jo, så är det ju verkligen :)
 
Det är störande och märkligt ja. Det blir ju sällan rätt om någon försöker använda ord som inte ingår i det vanliga ordförrådet.

Jag har vänner som i vanligt tal använder ord som ånyo ;). Ibland har jag upptäckt att jag måste anpassa språket efter den jag talar med. När jag var yngre tyckte jag det var lite förnedrande att behöva anpassa sig men med ålder och mognad har jag insett att det är rätt vanligt och normalt.

Fast jag skulle ha ohyggligt svårt att umgås med vän eller partner som jag behövde sila språket inför.

Så känner jag också. Att språket - sättet man pratar och det man pratar om och de ord man använder för att prata - funkar "av sig själv" är en väldigt viktig del av en bra vänskap- eller kärleksrelation.
 
Så känner jag också. Att språket - sättet man pratar och det man pratar om och de ord man använder för att prata - funkar "av sig själv" är en väldigt viktig del av en bra vänskap- eller kärleksrelation.
Ja, jag blev lite häpen nyligen när en SFI-kollega - som är pensionerad svensklärare - tyckte att jag använde märkvärdiga ord.
 
Ja, jag blev lite häpen nyligen när en SFI-kollega - som är pensionerad svensklärare - tyckte att jag använde märkvärdiga ord.
Det skulle man ju vilja att en svensklärare inte tyckte. Om vi antar att du pratar rimligt i stil med hur du skriver. (Snarare formulerar man sig väl mer krångligt och använder svårare ord i text än i prat.)

(Via nätet vet jag en svensklärare som skriver "att bero på" när hon uppenbarligen menar "apropå". Det är så konstigt med en svensklärare som har funderat så lite på orden. Jag hade inte varit trygg om hon varit mina barns lärare.)
 
Förresten, nu när det är ny tråd och allt, kan inte vi som hänger i tråden presentera oss lite och vad vi söker? Det blir lite lättare att hönga med då tänker jag :) Jag börjar, så kan de som vill hänga på!

Göteborgare, runt 30. Söker främst män men är öppen för förslag. Vill ha seriöst förhållande med barn, villa, vovve-köret :D
Bor i Dalarna, 34, söker män. Söker väl egentligen inget särskilt, kan tänka mig både nya vänner, kk eller förhållande. Har häst, hund och bor lantligt, så utbudet i närområdet är tyvärr väldigt litet för mig:)
 
Bor i Dalarna, 34, söker män. Söker väl egentligen inget särskilt, kan tänka mig både nya vänner, kk eller förhållande. Har häst, hund och bor lantligt, så utbudet i närområdet är tyvärr väldigt litet för mig:)
Tycker det kryllar av singelmän från Dalarna på hp...men kanske mest i min ålder
 
Förresten, nu när det är ny tråd och allt, kan inte vi som hänger i tråden presentera oss lite och vad vi söker? Det blir lite lättare att hönga med då tänker jag :) Jag börjar, så kan de som vill hänga på!

Göteborgare, runt 30. Söker främst män men är öppen för förslag. Vill ha seriöst förhållande med barn, villa, vovve-köret :D

Jag hakar på då. Inte skrivit mycket på senaste tiden men det är oerhört intressant att läsa ur kvinnornas perspektiv (då det främst verkar vara kvinnor här)
Bor runt Borås, 30år, söker kvinna för långvarigt förhållande, sambo, vovve, katt, häst. Barn när/om det känns rätt.

Med det sagt så är vänskapsrelationer aldrig ovälkomna heller, brukar vara ett bra ställe att börja på tycker jag :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
81 82 83
Svar
1 658
· Visningar
54 549
Senast: hagel
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
9
· Visningar
380
Senast: em76
·
Fritid Nu när våren är på väg kan vi väl dela med oss om vi haft någon trevlig naturupplevelse. Stort som smått. I fredags såg jag fyra rådjur...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
3 598
Senast: snorp
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 366
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp