Ivanhoe II (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag håller också fast vid att han nog väljer Robyn Hood. Verkar vara nån med koll som påstår att Ivanhoe är girig, men då tänker jag att Robyn anser själv att hen är fattig, så hen stjäl från rika och ger till sig själv, vilket gör dem till ett perfekt par.
 
OK... Rollerna igen... Samma som förut, fast tillägget alkemisten och en till spelare.

Alltså 17 spelare. Elva goda (ängel, siare, magiker, spion, borgmästare, trollkarl, bagare, 2 tvillingar, röstfifflare, alkemist), fem onda (ond spion, demon, 3 ulvar), 1 vacklare (väljer sida innan första dl). Väger alkemisten emot så pass att det jämnar ut att demonen kan demona och Ivanhoe kan bli uppäten?

Ivanhoe är immun mot demonen (men har däremot en specialare om han blir uppäten...), vad händer om demonen demonar någon som är skyddad av ängeln (frågade i förra tråden också men tror inte någon svarade)? Alkemisten är immun mot demonen och kan inte bli uppäten... Det här är för komplicerat för mig! :arghh:
 
Gör en rollista som är lite enklare för att inte bli allt för förvirrad. Har jag fattat rätt?

Rebecca - ängel
Isaac of York -typ siare, men måste skicka tre förslag som LL lottar bland
Ivanhoe - magiker
Lady Rowena - spion men en av raderna hamnar hos ulvarna
Kung Rikard - borgmästare som kan stoppa en lynch, avlägga en extra röst + har utslagsröst.
Cedrics - trollkarl
Athelstane - bagare
Gurth och Wamba - tvillingar
Broder Tuck - röstfifflare
Alkemisten - vapensmed som är skyddad mot ulvattacker och demon.


Robin Hood - ficktjuv som själv väljer sida

Prins John - ond spion
Ulvar varan en demon

@Paddington får spionen all info minus raden som ulvarna får? Och den onda spionen samma?

Ja det ser ut som du uppfattat rätt, på alla punkter
 
Om Robin väljer att bli ond och Ivanhoe blir uppäten... Då har vi... sju onda och... tio goda efter en omgång? (Och en av de onda är demon.) Plus att vi kanske lynchat en god...

Åtta mot nio, dag 2? Eh... Vem spottade egentligen i LLs kaffe, som sagt!? :rage:
 
Om Robin väljer att bli ond och Ivanhoe blir uppäten... Då har vi... sju onda och... tio goda efter en omgång? (Och en av de onda är demon.) Plus att vi kanske lynchat en god...

Åtta mot nio, dag 2? Eh... Vem spottade egentligen i LLs kaffe, som sagt!? :rage:
Det var jag. Förlåt. Men jag trodde att det var en spottkopp :(
 
Om Robin väljer att bli ond och Ivanhoe blir uppäten... Då har vi... sju onda och... tio goda efter en omgång? (Och en av de onda är demon.) Plus att vi kanske lynchat en god...

Åtta mot nio, dag 2? Eh... Vem spottade egentligen i LLs kaffe, som sagt!? :rage:
Glöm inte att det nu finns en roll som kan omvända en också. Dvs den kan få en ond att bli god om personen träffar rätt. :) Träffar den en ulv innebär ju det dessutom att det blir en förrädare i lyan (antar jag, @Paddington?).
 
Glöm inte att det nu finns en roll som kan omvända en också. Dvs den kan få en ond att bli god om personen träffar rätt. :) Träffar den en ulv innebär ju det dessutom att det blir en förrädare i lyan (antar jag, @Paddington?).
:D

Ja prickar den en ulv så blir ju ulven god och ska verka för att goda sidan vinner :)
 
Glöm inte att det nu finns en roll som kan omvända en också. Dvs den kan få en ond att bli god om personen träffar rätt. :) Träffar den en ulv innebär ju det dessutom att det blir en förrädare i lyan (antar jag, @Paddington?).

OK, läst igen nu. Men den kan ju lika gärna (statistiskt sett större sannolikhet till och med) göra en god till ond? :crazy:
 
Och här kommer naturligtvis den (oväntade) obligatoriska frågan:

Vem borde Ivanhoe välja, och varför??

Ska besvaras innan första DL.

Oj här händer det grejer... Men det var kanske lika bra. Jag står dock fast vid min åsikt från förra tråden. Han bör välja Lady Rowena eftersom hon dels är snyggare och dels inte komplicerar saker så mycket som ett giftemål med Rebecka skulle göra.

Om vi låtsas att det utspelar sig i nutid (som många av er andra verkar tro...) så skulle jag råda honom att följa sitt hjärta. Men jag får ändå känslan av att han skulle välja Lady Rowena då också.
 
:D

Ja prickar den en ulv så blir ju ulven god och ska verka för att goda sidan vinner :)

Och om tjuven snor förmågan får det omvandla någon om den vill?
Då hänger det ju lite på om tjuven är ond eller god där med och lyckats leta reda på en god och göra ytterligare en ond.

Detta gillar inte @Monstermom har jag en känsla av om jag mina tankar stämmer :p
 
Och om tjuven snor förmågan får det omvandla någon om den vill?
Då hänger det ju lite på om tjuven är ond eller god där med och lyckats leta reda på en god och göra ytterligare en ond.

Detta gillar inte @Monstermom har jag en känsla av om jag mina tankar stämmer :p

Om tjuven är ond och snor förmågan så lär den ju omvända vapensmeden som den vet är god. Kan bli väldigt många onda i denna lek.
 
Och om tjuven snor förmågan får det omvandla någon om den vill?
Då hänger det ju lite på om tjuven är ond eller god där med och lyckats leta reda på en god och göra ytterligare en ond.

Detta gillar inte @Monstermom har jag en känsla av om jag mina tankar stämmer :p

Oj, oj, oj... Men för att påminna om förra leken så var vi ulvar då helt övertygade om att det var kört för oss, eftersom det verkade vara så många sior i omlopp. Så jag tror inte vi skall bli för hysteriska nu heller, jag tror att det kommer bli en mycket förvirrande, men rolig lek. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det är 1190-tal och England är i en enda röra. Det har gått 150 år sedan normanderna invaderade England och sedan dess har de varit...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
8 172
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp