Ivanhoe II (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och den kan väl egentligen aldrig vara riktigt säker, eller? :crazy:

Nej det finns ju ingen brevbärare med men den kan ju lista ut vem siaren är om siaren är tydlig och har siat en ulv. Men siaren är ju lite försvagat i denna lek eftersom den inte får sia vem den vill.

Jag räknade lite och det kan vara avgörande DL dag 2!
 
Och om tjuven snor förmågan får det omvandla någon om den vill?
Då hänger det ju lite på om tjuven är ond eller god där med och lyckats leta reda på en god och göra ytterligare en ond.

Detta gillar inte @Monstermom har jag en känsla av om jag mina tankar stämmer :p

Aaaaaaah! Det är labyrinter inuti labyrinten!!!!
panic.gif
 
Om tjuven är ond och snor förmågan så lär den ju omvända vapensmeden som den vet är god. Kan bli väldigt många onda i denna lek.

Men dah, så långt tänkte jag ju inte. Tjuven behöver så klart inte leta reda på en god när den vet en som är god.

@Paddington

Får vapensmeden veta att den inte längre kan omvandla någon om tjuven snor förmågan och omvandlar någon annan? Eller den får veta när den vill utnyttja sin förmåga?
 
Nåja, @Niyama , @LindgrenV och alla andra barnrumpor som inte ens vet vad det handlar om, ungefär så här håller den på:


Det här är från filmen från 82, det är väl den som går på TV varje år så den som folk är mest bekanta med - men det finns flera...
 
Nej det finns ju ingen brevbärare med men den kan ju lista ut vem siaren är om siaren är tydlig och har siat en ulv. Men siaren är ju lite försvagat i denna lek eftersom den inte får sia vem den vill.

Jag räknade lite och det kan vara avgörande DL dag 2!

Jo det är klart, men det brukar ju vara svårt att göra i första skedet av leken tänker jag. Så förhoppningsvis blir det inte avgörande DL dag 2. :p
 
Jag tror jag börjar få kläm på rollerna nu men är lika förvirrad ändå :p

Jag är glad att det inte är jag som är LL som måste hålla reda på allt bakom kulisserna :crazy:
 
Men ska man inte kunna vända ryggen till och lämna er i 20 sekunder utan att ni vänder upp och ner på leken? :rofl:

Nå, jag står fast vid att Ivanhoe borde helt undvika trubbel genom att ge sjutton i kärlek och helt enkelt rida in i solnedgången på sin trogne springare. Ägna livet åt att bekämpa brott och träna upp förmågan att dra sitt svärd snabbare än sin egen skugga.
 
Men dah, så långt tänkte jag ju inte. Tjuven behöver så klart inte leta reda på en god när den vet en som är god.

@Paddington

Får vapensmeden veta att den inte längre kan omvandla någon om tjuven snor förmågan och omvandlar någon annan? Eller den får veta när den vill utnyttja sin förmåga?

Alkemisten får reda på det vid stöldtillfället
 
Håller med @Klara kan man inte ens få äta middag i lugn och ro utan att ni ändrar runt allt? :meh:

Jag som för en gångs skull var aktiv redan från början och hade riktigt fin inläggsstatistik :mad:
 
Håller med @Klara kan man inte ens få äta middag i lugn och ro utan att ni ändrar runt allt? :meh:

Jag som för en gångs skull var aktiv redan från början och hade riktigt fin inläggsstatistik :mad:

Ja, jag känner mig lite som nån smällde ner en mur mitt på min accelerationsramp - pang, tvärnit, måste försöka ruska av mig igen och börja om... :p

Men det går nog! :D
 
Svar på frågan från LL då.

Jag vidhåller att Ivanhoe blir Idahoe (jag! :D) som sedan har ett fling med de Bois-Guilbert :d
Möjligtvis även någon annan av de stiliga pojkarna. Fjantar är ju de flesta av dom visserligen, men :d:d ;)
 
För at sammanfatta vad jag vet hittills. Det finns elva goda, en ambivalent och fem onda. Jag försöker inte ens förvirra mig själv med alla twister som är, utan tänker mig hur det är just nu.

Än så länge är det ingen som sticker ut, men jag blir alldeles glad och varm i kroppen när jag ser deltagarlistan. :) Tänk att man kan bli så glad över ens motspelare. Som säkert är ulvar hela bunten också. :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det är 1190-tal och England är i en enda röra. Det har gått 150 år sedan normanderna invaderade England och sedan dess har de varit...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
8 172
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp