Bukefalos 28 år!

Ivanhoe II (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
För at sammanfatta vad jag vet hittills. Det finns elva goda, en ambivalent och fem onda. Jag försöker inte ens förvirra mig själv med alla twister som är, utan tänker mig hur det är just nu.

Än så länge är det ingen som sticker ut, men jag blir alldeles glad och varm i kroppen när jag ser deltagarlistan. :) Tänk att man kan bli så glad över ens motspelare. Som säkert är ulvar hela bunten också. :cautious:
Hur får du ihop fem onda med att alla dina motspelare säkert är ulvar? O_o:p
 
Det var ungefär likvärdigt på den tiden? :yuck:

Kan väl lägga till det också, att grejen med frågan är att väldigt många retar sig på att Ivanhoe väljer Rowena, som är... inte helt sympatisk men "rätt sort" istället för Rebecca som är rätt hyfsad men "fel sort". Visst har @Habina rätt i att vi dömer med moderna ögon, men jag föredrar att göra det istället för att ta på mig hans tankesätt. :p

(Dessutom hade Ivanhoe spenderat en hel del tid i korstågen, och hade egentligen inte så mycket i England, så helt jäkla omöjligt vore det inte - annat än för hans egna jäkla fördomar och allmänna mesighet! :rage:)

Så, förlåt för en massa temasnack! :o
Men liiiiite bakgrund kan kanske vara bra ändå, så att ingen är helt lost när vissa av oss lever oss in i storyn. :p
 
Angående rollfördelningen så kan jag tycka att det känns som att det blev lite jämnare fördelat mellan onda och goda nu.
Fast hur det blir med alla som kan omvandlas eller göra andra dumma saker som krånglar till det har jag såklart ingen koll på...
 
Angående rollfördelningen så kan jag tycka att det känns som att det blev lite jämnare fördelat mellan onda och goda nu.
Fast hur det blir med alla som kan omvandlas eller göra andra dumma saker som krånglar till det har jag såklart ingen koll på...

Min inställning just nu är att ta en dag i taget och hoppas på att inga omvandlingar sker. :angel:
 
Hysterisk!? Vem kallar du hysterisk?! Vavavava?! :rage:O_o:cautious:

Nä, jag sade bara att jag inte skulle bli hysterisk. Men om du föredrar den varianten framför att vara en struts så är det helt okej med mig. Så länge du inte är en hysterisk ulv, för det låter farligt. Eller demon. :nailbiting:
 
Hmf! Har faktiskt spelat ...ehhh... MÅNGA lekar nu! :cool:

Föredrar dock att hålla folk som neutrala tills något händer som sticker ut åt endera hållet, sådeså! :grin:

Det gör inte jag, jag förutsätter att alla (ja, du med! :cautious:) är ulvar, och ute efter att lura mig...
 
Helt klart ulvigt att inte vilja ha omvandlingar, och göra ond till god i bästa fall. Demoniseringar vill jag dremot slippa.

Tänkte mer på god till ond när det handlar om omvandlingar. Men det är förbaskat svårt att hänga med i svängarna oavsett hur det blir omvandlat.
 
Jag väntar fortfarande på en lek där det till slut visar sig att alla var goda. Goda sidan vinner när det är uppenbart att där inga ulvar har funnits från början. :D
Tänk dig lite av ett teambuilding-stuk, lära sig lita på varandra. :D

Haha, du menar som en lek där det finns en rollista med onda, men egentligen är det ingen som fått en ond roll? Leken är slut när alla insett att alla är goda? Låter dödligt roligt. :D
 
Nä, jag sade bara att jag inte skulle bli hysterisk. Men om du föredrar den varianten framför att vara en struts så är det helt okej med mig. Så länge du inte är en hysterisk ulv, för det låter farligt. Eller demon. :nailbiting:

Hm...

Varför skulle en hysterisk ulv vara farligt? För vem? Är väl värst för lyan?

För goda sidan är rimligen en hysterisk ulv, som inte tänker efter ordentligt och utnyttjar den informationsfördel hen har till att välja kök, en ren fördel?

O_o
 
Haha, du menar som en lek där det finns en rollista med onda, men egentligen är det ingen som fått en ond roll? Leken är slut när alla insett att alla är goda? Låter dödligt roligt. :D

Just precis! :D Den enda onda i scenariot är såklart LL som lurat alla, och som dessutom inte hade med någon siare utan bara några enstaka sior här och där. Hade varit förträffligt. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det är 1190-tal och England är i en enda röra. Det har gått 150 år sedan normanderna invaderade England och sedan dess har de varit...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
8 244
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp