Jämställdhet, feminism och maskulinism

Hej, alla glada medlemmar på Bukefalos.

I den här tråden diskuterar vi jämställdhet, feminism och maskulinism.

Vilka är skillnaderna mellan dessa?
Är feminism negativ eller positiv för samhället?
Är jämställdhet något som borde ha hög eller låg prioritet i samhället?

Frågorna är många. Ordet är fritt. Var vänlig och håll dig till sakargument.

Slutet är inressantast

 
Självklart. Nu räknas ju 100% av eleverna istället för bara runt 50%. Tänk vad mycket bättre det kunde gå (för männen) om alla resurser satsades på de viktiga pojkarna.

Om du är insatt i skolan så borde du veta att Sverige rasat i undersökningar beträffande skolan sedan 90-talet. Då räknades flickor lika mycket som pojkar så det är en dålig undanflykt.
 
Jag tror jag skadade @Plokis maskulina identitet genom att ta fasta på rådet att starta en separat tråd från denne. Det var ju liksom inte tänkt som ett allvarligt förslag för att rädda BSF-tråden, men jag uppfattade tydligen inte de grabbiga vibbarna. Måste vara alldeles för mycket feminist för att passa in där.

Men vi kan tråda vidare här istället.
 
Om du är insatt i skolan så borde du veta att Sverige rasat i undersökningar beträffande skolan sedan 90-talet. Då räknades flickor lika mycket som pojkar så det är en dålig undanflykt.

Och - tada - det har exakt noll och intet med ökad jämställdhet att göra. Sverige har fått fler NHL-spelare sedan 90-talet - tack vare feminismen. Stark argumentation, vi kör med här.
 
Om du är insatt i skolan så borde du veta att Sverige rasat i undersökningar beträffande skolan sedan 90-talet. Då räknades flickor lika mycket som pojkar så det är en dålig undanflykt.
Det är pojkarna som är sämre idag.Jag hör från vänner som är lärare att tjejerna är mkt mer ambitiösa. Killarna är mer intresserade av att sporta eller spela dataspel.
(generalisering)
Så killarna får väl kämpa lite.,
 
Källa på det?:bump:

svenskar-i-nordamerika-640x391.jpg
 
Och som alla vet beror det på främst två saker. Att man införde en segregerad skola. Att eleverna (och andra) fick betala för kreditavrelgeringen.

Nja, OECD har påtalat att disciplinen är usel i svenska skolor numera. Inte konstigt det när den är inkluderande in i absurdum.

Andelen kvinnor som har ansvar för skola och utbildning har ökat på såväl universitet som skolor.
 
Nja, OECD har påtalat att disciplinen är usel i svenska skolor numera. Inte konstigt det när den är inkluderande in i absurdum.

Andelen kvinnor som har ansvar för skola och utbildning har ökat på såväl universitet som skolor.
Jaha... Skolan är sämre för att kvinnorna har ansvar för skolan?

Hur kommer det sig då att världen är i kaos när det mest är män som är världsledare då?
 
För kvinnor har aldrig haft något med utbildning att göra tidigare då? Jag fick min första manliga lärare på högstadiet, och detsamma gäller mina föräldrar, mina morföräldrar och mina syskon, förutom min lillasyster som fick en manlig lärare i årskurs sex. I de lägre åldrarna är det nästan uteslutande kvinnliga lärare, och har varit i alla tider. Men det är klart, det kan ju skada det stackars manliga egot att ha en otäck fröken i småskoleåren, så vi kanske ska införa flick- och pojkskolor igen, från förskolan kanske? Så slipper vi riskera att oskyldiga pojkar dras in i feminismens otäcka nät. OBS! IRONI.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
2 748
Senast: WildHorse
·
Samhälle Jag läste tråden om diskussionsklimat på underforumet om Bukefalos och blev så illa berörd. Tråden är låst, men det är egentligen ett...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
49 182
Senast: vallhund
·
Samhälle Jag är relativt "nyfödd" feminist, har väl egentligen alltid haft tankarna/känslorna men först de sista åren fattat att det är feminism...
Svar
11
· Visningar
1 203
Senast: vallhund
·
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
26 962

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp