Bukefalos 28 år!

Jämställdhet, feminism och maskulinism

Det är ingen flyktingkris i patriarkala Danmark. Undrar just varför.

Nu är jag ju bara en simpel kvinna, men om jag skulle gissa så har Danmark under många år drivit en mycket hårdare invandrarpolitik än Sverige, och dansk folkeparti har meratt säga till om än Sd har här. Är det något att vara stolt över? Och flyktingkrisen är inget vi har bara i Sverige. Det är något hela Europa märker av. Men du kanske tycker att vi ska sticka huvudet i sanden och inte låtsas om problemet, så finns det inte?
 
Det är ovanligt att formell inkvotering av kvinnor (eller andra) praktiseras. Oftast handlar det om positivt särbehandling. En åtgärd som ofta tas till för att förhindra ett informellt inkvoteringssystem som resulterar i en homogen arbetsplats. Män tenderar att anställa män och kvinnor tenderar att anställa kvinnor. För att bryta sådana (ofta omedvetna) informella inkvoteringssystem tar man till positiv särbehandling vilket även kan gynna män, då på kvinnodominerade arenor.

Jag kan ha viss förståelse för det i vissa branscher. Fast huruvida du har homogen eller heterogen arbetsgrupp på brandkåren är inte vidare viktigt. Fokus borde ligga på att rädda liv och det gör man inte genom inkvotering av svagare individer.
 
Jag fattar verkligen inte varför så många män vill ha traditionella könsroller. Det måste ju vara fruktansvärt

Dvs bli sedd som att inte kunna ta hand om ett barn lika bra som mamman. Inte ha möjlighet att vara hemma med sina barn. Förlora vårdnadstvister.

Ständigt ha försörjningsansvaret.

Inte få visa känslor.

Och massa annat...
 
Lite spö löser situationen. Det har man ju hört att barn som fick stryk va mycket mer väluppfostrade och om vi bara kan börja slå barn i skolan så kommer det bli kalas.

Utveckling är dåligt, feminism måste vara anledningen. Lets go back
 
Nu är jag ju bara en simpel kvinna, men om jag skulle gissa så har Danmark under många år drivit en mycket hårdare invandrarpolitik än Sverige, och dansk folkeparti har meratt säga till om än Sd har här. Är det något att vara stolt över? Och flyktingkrisen är inget vi har bara i Sverige. Det är något hela Europa märker av. Men du kanske tycker att vi ska sticka huvudet i sanden och inte låtsas om problemet, så finns det inte?

Det är vi som gör det till ett problem. Jo, jag tycker att Danmark bedriver en mer realistisk politik men så är det också betydligt högre till tak i debatten där. Jag har danska vänner som informerat mig om skillnaderna.
 
Nu blev det kanske lite jobbigt.

Det visar sig att män kvoteras in på universitet och arbetsplatser. Det visar sig att kvinnor som köper sex också kriminaliseras eftersom sexköplagen är könsneutral. Det visar sig att ingen flyr från det feministiska Sverige. Det visar sig att det inte är kvinnor som styr IS och inte kvinnor som ligger bakom flyktingkrisen.

Världsbilden krackelerar.
 
Jag fattar verkligen inte varför så många män vill ha traditionella könsroller. Det måste ju vara fruktansvärt

Dvs bli sedd som att inte kunna ta hand om ett barn lika bra som mamman. Inte ha möjlighet att vara hemma med sina barn. Förlora vårdnadstvister.

Ständigt ha försörjningsansvaret.

Inte få visa känslor.

Och massa annat...
Men det är najs att ha övertaget. Makten. Pengarna. Du vet, saker som betyder något. Inte sådant där värdelöst mjukt fluff som barn och känslor.
 
Jag har danska vänner som informerat mig om skillnaderna.

rofl-4519115807111.gif
 
Det är vi som gör det till ett problem. Jo, jag tycker att Danmark bedriver en mer realistisk politik men så är det också betydligt högre till tak i debatten där. Jag har danska vänner som informerat mig om skillnaderna.

Men ja, vote for Jimmie Åkesson. Jag älskar verkligen inskränkta människor som motarbetar sin samtid. Eller inte. Tycker du Hitler var en sympatisk snubbe också, eller? Han var ju åtminstone man.
 
Mitt inlägg i den här "diskussionen" (som är dömd att inte komma någonstans eftersom TS verkar vara en misogyn tölp, nej förlåt, ÄR - det är ju okej att tillskriva personer egenskaper för det har en MAN förklarat för lilla mig - TIHI) är: hur går det med dina strumpbyxor @Hyacinth Har du hittat det ultimata paret?
 
Jag fattar verkligen inte varför så många män vill ha traditionella könsroller. Det måste ju vara fruktansvärt

Dvs bli sedd som att inte kunna ta hand om ett barn lika bra som mamman. Inte ha möjlighet att vara hemma med sina barn. Förlora vårdnadstvister.

Ständigt ha försörjningsansvaret.

Inte få visa känslor.

Och massa annat...


Män klarar inte att ta hand om småbarn lika bra som kvinnor. De är för riskbenägna och blir för lätt uttråkade. Jag är full av beundran för kvinnors insats här.
 
Mitt inlägg i den här "diskussionen" (som är dömd att inte komma någonstans eftersom TS verkar vara en misogyn tölp, nej förlåt, ÄR - det är ju okej att tillskriva personer egenskaper för det har en MAN förklarat för lilla mig - TIHI) är: hur går det med dina strumpbyxor @Hyacinth Har du hittat det ultimata paret?

Strumpbyxor!? Fy så diskriminerande! :nailbiting:

Tacka vet jag helly-hansenlångkalsonger! Manligt och bra. :love:
 
Mitt inlägg i den här "diskussionen" (som är dömd att inte komma någonstans eftersom TS verkar vara en misogyn tölp, nej förlåt, ÄR - det är ju okej att tillskriva personer egenskaper för det har en MAN förklarat för lilla mig - TIHI) är: hur går det med dina strumpbyxor @Hyacinth Har du hittat det ultimata paret?
Framför allt, skulle jag vilja veta, om @Hyacinth hittat ett sätt att undvika hål på strumpbyxorna. Fungerar lacknaftan?
 
Nu var jag tvungen att surfa lite angående kvotering.
År 2007 fälldes Karlstad och Örebro universitet för könskvotering.
Man hade vikt platser åt manliga sökande på vårdutbildningar. Dvs de kom in framför kvinnorna med sämre betyg.
Fortfarande idag så om två sökande har lika betyg så prioriteras den från det kön med färre antagna. Dvs det gagnar ofta flickorna som i regel har högre betyg..,

Intressant....
Var är diskussionen om detta..,
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
2 822
Senast: WildHorse
·
Samhälle Jag läste tråden om diskussionsklimat på underforumet om Bukefalos och blev så illa berörd. Tråden är låst, men det är egentligen ett...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
49 658
Senast: vallhund
·
Samhälle Jag är relativt "nyfödd" feminist, har väl egentligen alltid haft tankarna/känslorna men först de sista åren fattat att det är feminism...
Svar
11
· Visningar
1 222
Senast: vallhund
·
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
27 708

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp