Jämställdhet, feminism och maskulinism

Du skrev att det är fler kvinnor som har ansvar för skolan idag och att den därför skulle vara dålig.
Och då undrar jag varför män skulle vara bättre? Eftersom män inte direkt lyckas med ansvar och ledarskap annars i världen.

Jag tycker att ledarskapet av världen är bra. Dödligheten minskar succesivt, grova brottsligheten minskar, medellivslängden ökar. Mm mm.
 
Jag tycker att ledarskapet av världen är bra. Dödligheten minskar succesivt, grova brottsligheten minskar, medellivslängden ökar. Mm mm.
Jag tycker inte världens ledande män får godkännt. Det är inte tillräckligt bra...
Inte alls..

Men att det minskar beror ju i såna fall på att tidigare män varit ännu sämre. Dvs det blir bättre när det är mer feminiserat!!!
 
Kan man få veta vilka rättigheter det är som kvinnor har som du är avundsjuk på @Ploki och menar att män inte har??

Jag är inte avundsjuk i något avseende. Fast jag är en previlegierad person.

Rättigheter i Sverige rör framförallt barnbidrag som går till kvinnan. Förvisso ändrat för nyfödda.

Sexköplagen som kriminaliserar män men inte kvinnor.

Mindre rätt till arbete i och med inkvotering av kvinnor.
 
Jag är inte avundsjuk i något avseende. Fast jag är en previlegierad person.

Rättigheter i Sverige rör framförallt barnbidrag som går till kvinnan. Förvisso ändrat för nyfödda.

Sexköplagen som kriminaliserar män men inte kvinnor.

Mindre rätt till arbete i och med inkvotering av kvinnor.
Barnbidraget går till barnet? Det är inget som alla kvinnor får.

Sexköplagen kriminaliserar alla som köper sex så att??

Men det stämmer att ibland så har arbetsgivare mindre rätt att diskriminera kvinnor i anställningsprocessen än de vanligtvis har.
 
Jag tycker inte världens ledande män får godkännt. Det är inte tillräckligt bra...
Inte alls..

Men att det minskar beror ju i såna fall på att tidigare män varit ännu sämre. Dvs det blir bättre när det är mer feminiserat!!!

Fast feministiska länder som exempelvis Sverige har ju tappat såväl ekonomiskt som välfärdsmässigt i jämförelse med andra.
 
Allt som är bra är bra tack vare män.

Allt som är dåligt är dåligt pga kvinnor.
Om det är riktigt, riktigt dåligt beror det på feminister.

Så. Nu behöver vi varken fundera eller diskutera mer.
giphy.gif
 
Jag är inte avundsjuk i något avseende. Fast jag är en previlegierad person.

Rättigheter i Sverige rör framförallt barnbidrag som går till kvinnan. Förvisso ändrat för nyfödda.

Sexköplagen som kriminaliserar män men inte kvinnor.

Mindre rätt till arbete i och med inkvotering av kvinnor.
Men- om du vill ha traditionella könsroller så måste du ju älska ovanstående?
Dvs Barnbidrag går till kvinnan eftersom kvinnan tar störst ansvar för barnen dvs köper saker till barnen. Hon har också större behov av detta eftersom hon har sämre lön pga hon förväntas ta större ansvar för barnen samt att det jobb hon gör värderas lägre.

Nej. Den som köper sex kriminaliseras. Inte män. En kvinna som köper sex kriminaliseras också.

Män kvoteras också. När jag började universitetet kom män in tack vare kvotering. Detta blev en tvist i domstol. Även i jobbsammanhang kvoteras män.
 
Att vi har den värsta flyktingkrisen sen andra världskriget just nu, som helt och hållet beror på MÄN, det har naturligtvis gått dig helt förbi? En liten bagatell i sammanhanget? Människor (även män och pojkar!) flyr för sina liv, och dör! Men det är klart, vad är det att klaga på när det finns personer som får mothugg på ett internetforum för att de vädrar kvinnofientliga åsikter...
 
Men han föredrar nog inte dig. När män är mer feminina än kvinnor och kvinnor beter sig värre än den mansgrisiga mannen har vi nått världens ände. Det började med hen. Att göra alla könlösa.

Lika rättigheter kan aldrig uppnås genom att mobba det ena könet eller kvoteras in.

I FN deklaration står det" all mans dignity." Alltså inte värde. Vem tusan översatte det?
Behandla alla som du själv vill bli behandlad o ta till dig att att respektera olika åsikter.
Sluta att försöka uppfostra vuxna. Män då. Din egen kan du sopa golvet med.
Men han föredrar nog inte dig. När män är mer feminina än kvinnor och kvinnor beter sig värre än den mansgrisiga mannen har vi nått världens ände. Det började med hen. Att göra alla könlösa.

Lika rättigheter kan aldrig uppnås genom att mobba det ena könet eller kvoteras in.

I FN deklaration står det" all mans dignity." Alltså inte värde. Vem tusan översatte det?
Behandla alla som du själv vill bli behandlad o ta till dig att att respektera olika åsikter.
Sluta att försöka uppfostra vuxna. Män då. Din egen kan du sopa golvet med.

Intressant inlägg i debatten.
 
Jag är inte avundsjuk i något avseende. Fast jag är en previlegierad person.

Rättigheter i Sverige rör framförallt barnbidrag som går till kvinnan. Förvisso ändrat för nyfödda.

Så det är alltså jämställt på den punkten. Problemet du pekar på är åtgärdat.

Sexköplagen som kriminaliserar män men inte kvinnor.

Brottsbalken kap. 6
11 §Den som, i annat fall än som avses förut i detta kapitel, skaffar sig en tillfällig sexuell förbindelse mot ersättning, döms för köp av sexuell tjänst till böter eller fängelse i högst ett år.

QUOTE="Ploki, post: 17242531, member: 137291"]Mindre rätt till arbete i och med inkvotering av kvinnor.

Det är ovanligt att formell inkvotering av kvinnor (eller andra) praktiseras. Oftast handlar det om positivt särbehandling. En åtgärd som ofta tas till för att förhindra ett informellt inkvoteringssystem som resulterar i en homogen arbetsplats. Män tenderar att anställa män och kvinnor tenderar att anställa kvinnor. För att bryta sådana (ofta omedvetna) informella inkvoteringssystem tar man till positiv särbehandling vilket även kan gynna män, då på kvinnodominerade arenor.
 
Att vi har den värsta flyktingkrisen sen andra världskriget just nu, som helt och hållet beror på MÄN, det har naturligtvis gått dig helt förbi? En liten bagatell i sammanhanget? Människor (även män och pojkar!) flyr för sina liv, och dör! Men det är klart, vad är det att klaga på när det finns personer som får mothugg på ett internetforum för att de vädrar kvinnofientliga åsikter...

Det är ingen flyktingkris i patriarkala Danmark. Undrar just varför.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
2 748
Senast: WildHorse
·
Samhälle Jag läste tråden om diskussionsklimat på underforumet om Bukefalos och blev så illa berörd. Tråden är låst, men det är egentligen ett...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
49 180
Senast: vallhund
·
Samhälle Jag är relativt "nyfödd" feminist, har väl egentligen alltid haft tankarna/känslorna men först de sista åren fattat att det är feminism...
Svar
11
· Visningar
1 203
Senast: vallhund
·
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
26 953

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp