Bukefalos 28 år!

Jämställdhet, feminism och maskulinism

Jag kan ha viss förståelse för det i vissa branscher. Fast huruvida du har homogen eller heterogen arbetsgrupp på brandkåren är inte vidare viktigt. Fokus borde ligga på att rädda liv och det gör man inte genom inkvotering av svagare individer.

Personal inom räddningstjänsten behöver vara mer än bara starka... men självklart ska kvinnor också klara av de fys-test som krävs för en tjänst. Men det är inte så att de starkaste per automatik är de bäst lämpade. Att arbeta inom räddningstjänsten innebär oerhört mycket mer än att bära ut tunga människor ur brinnande kåkar.

Det finns mycket forskning angående personalsammansättning på arbetsplatser och det kan finnas en hel del fördelar med att ha en heterogen arbetsgrupp, oavsett område.
 
Min far är så otroligt duktig med småbarn! trots att han är tämligen värdelös med vuxna ibland :angel: jag har aldrig sett en mamma med sån stenkoll på vart ungen är som min far har.

Och surprise surprise, han har varit hemma extremt mycket med oss. Ingen av oss är döda och min pappa bär inte klänning eller strumpbyxor.
 
Män klarar inte att ta hand om småbarn lika bra som kvinnor. De är för riskbenägna och blir för lätt uttråkade. Jag är full av beundran för kvinnors insats här.
Varför hackar du på män och säger att de inte kan ta hand om barn??

Nu måste jag som feminist försvara männen och säga att de visst klarar av mer än du tror och att de är mer än sin könsroll.

Sluta tvinga in män i stereotyper!!! Män är så mycket mer än du vill ge dem cred för.
 
Män klarar inte att ta hand om småbarn lika bra som kvinnor. De är för riskbenägna och blir för lätt uttråkade. Jag är full av beundran för kvinnors insats här.

En blir inte automatiskt duktig att ta hand om småbarn bara för att en har en fitta. Det är något en lär sig oavsett vad som finns mellan benen.

Det är väldigt tråkigt att du underskattar fäders insatser. Mina barns far har gjort och gör ett minst lika bra jobb som förälder som jag. Bättre skulle jag säga för han har lyckats ta hand om två barn (varav ett spädbarn) och en sjukskriven fru... han måste vara kvinna?
 
Personal inom räddningstjänsten behöver vara mer än bara starka... men självklart ska kvinnor också klara av de fys-test som krävs för en tjänst. Men det är inte så att de starkaste per automatik är de bäst lämpade. Att arbeta inom räddningstjänsten innebär oerhört mycket mer än att bära ut tunga människor ur brinnande kåkar.

Det finns mycket forskning angående personalsammansättning på arbetsplatser och det kan finnas en hel del fördelar med att ha en heterogen arbetsgrupp, oavsett område.

Ja, det kan finnas fördelar med det. Den här tråden är ett bra exempel. Jag skulle utgöra ett bättre team med random kvinna härifrån än två kvinnor härifrån tillsammans. Eller två ploki för delen också.
 
Fy fan vad jag är tacksam för att jag inte bara har haft turen att växa upp med en närvarande pappa, utan även med en morfar som varit långt före sin tid och förstått att det är viktigt att även pappor har bra relationer till sina barn och barnbarn. Ingen av dem har kjol, ingen av dem är sämre på att hantera barn än kvinnor. Båda är såna som alla barn älskar.
 
Ja, det kan finnas fördelar med det. Den här tråden är ett bra exempel. Jag skulle utgöra ett bättre team med random kvinna härifrån än två kvinnor härifrån tillsammans. Eller två ploki för delen också.
Ja du har då en så obehaglig manssyn så det hade nog varit bäst om det manliga teamet varit två upplagor av dig och inte du och en annan man för andra män kanske inte skulle funka som team med dig med tanke på hur du dömer ut dem som riskbenägna och ofokuserade och inkapabla att ta hand om barn.
 
Eller en jättebra kvinna, som gör det lätt för männen att komma åt sitt kärleksnäste! :love:

Nej vet du vad?! Som ogift kvinna ägnar jag mig inte åt sånt där snusk! Nej nej, jag håller på mig till min bröllopsnatt för min oskuld vill jag såklart ge till han jag ska lyda och tjäna resten av livet tills döden skiljer oss åt. Inte skulle jag väl ha sex och ägna mig åt horeri innan äktenskapet?! :eek:
 
En blir inte automatiskt duktig att ta hand om småbarn bara för att en har en fitta. Det är något en lär sig oavsett vad som finns mellan benen.

Det är väldigt tråkigt att du underskattar fäders insatser. Mina barns far har gjort och gör ett minst lika bra jobb som förälder som jag. Bättre skulle jag säga för han har lyckats ta hand om två barn (varav ett spädbarn) och en sjukskriven fru... han måste vara kvinna?

Det finns ju generella skillnader meklan män och kvinnor som det inte går att bortse ifrån.

Feminister pratar gärna om könsroller vilket de har en poäng i. Fast de glömmer de biologiska argumenten. Det är ingen slump att det är män som gör våldsbrott i damhället, att män är fysiskt starkare, att män tar större risker, att kvinnor är mer sociala mm mm.
 
Ja! @Hyacinth dela med dig av din visdom! :love:

Själv har jag problem med att mina strumpbyxor går sönder i grenen. Beror det på att jag är för okvinnligt fet så mina lår går ihop och skaver mot varandra? Är jag en dålig kvinna?! :confused:
För mig med!
Så jag kommer överge strumpbyxorna nu och istället satsa på leggings under
kjolen och varm täck-kjol över.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
2 822
Senast: WildHorse
·
Samhälle Jag läste tråden om diskussionsklimat på underforumet om Bukefalos och blev så illa berörd. Tråden är låst, men det är egentligen ett...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
49 638
Senast: vallhund
·
Samhälle Jag är relativt "nyfödd" feminist, har väl egentligen alltid haft tankarna/känslorna men först de sista åren fattat att det är feminism...
Svar
11
· Visningar
1 222
Senast: vallhund
·
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
27 667

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp