Bukefalos 28 år!

Jämställdhet, feminism och maskulinism

mina strumpbyxor går sönder i grenen. Beror det på att jag är för okvinnligt fet så mina lår går ihop och skaver mot varandra? Är jag en dålig kvinna?!
Typiskt kvinnor att tro att strumpbyxor bara är förbehållet dem. För jämställdhetens skull kommer här strumpbyxor för män:

08585-130x200.jpg
 
Nej vet du vad?! Som ogift kvinna ägnar jag mig inte åt sånt där snusk! Nej nej, jag håller på mig till min bröllopsnatt för min oskuld vill jag såklart ge till han jag ska lyda och tjäna resten av livet tills döden skiljer oss åt. Inte skulle jag väl ha sex och ägna mig åt horeri innan äktenskapet?! :eek:
Jaha. Jag trodde du var gammal nog för att ha blivit bortgift redan. Hur klarar du dig utan någon som försörjer dig?
 
Det finns ju generella skillnader meklan män och kvinnor som det inte går att bortse ifrån.

Feminister pratar gärna om könsroller vilket de har en poäng i. Fast de glömmer de biologiska argumenten. Det är ingen slump att det är män som gör våldsbrott i damhället, att män är fysiskt starkare, att män tar större risker, att kvinnor är mer sociala mm mm.
Du har inte läst så mycket modern forskning eller??

Det går ju att uppdatera sina kunskaper.
 
Enda biologiska skillnaden av värde är att kvinnan är den som är gravid och den som föder barnet. I viss mån även ammar, även om inte alla gör det. Om man bortser från det, är män inte på något sätt mindre förälder än en kvinna.
 
Ja! @Hyacinth dela med dig av din visdom! :love:

Själv har jag problem med att mina strumpbyxor går sönder i grenen. Beror det på att jag är för okvinnligt fet så mina lår går ihop och skaver mot varandra? Är jag en dålig kvinna?! :confused:

@Anna tipsade om Cubus, deras håller i grenen. Tyvärr har jag alientår, så tårna tittar ut efter bara ett par användningar.

Annars, ja. Du är en dålig kvinna. Sitta och surfa när du kan lägga din energi på en MAN. En man med snopptofs, lämpligen. Eller hur @Koltrast
 
Det finns ju generella skillnader meklan män och kvinnor som det inte går att bortse ifrån.

Feminister pratar gärna om könsroller vilket de har en poäng i. Fast de glömmer de biologiska argumenten. Det är ingen slump att det är män som gör våldsbrott i damhället, att män är fysiskt starkare, att män tar större risker, att kvinnor är mer sociala mm mm.
Freudiansk felskrivning? Hade vi inte en sådan tråd här för inte så länge sedan?
 
Så du menar att det bara är en slump att främst kvinnor tar hand om småbarnen världen över? Eller vad menar du?
Det är inte så att det kan finnas en koppling till att könsrollerna starkt hänger samman med hur det har varit historiskt sett:

Män som generellt är starkare än kvinnor har traditionsenligt varit de som fått jaga och ta hand om att fixa hem mat/ dra ut i krig osv. medan kvinnor stannat hemma och tagit hand om barnen och hushållet.

Idag ser det faktiskt annorlunda ut i vart fall i sverige, där man kommit såpass långt att flickor/ kvinnor får gå i skolan och vidareutbilda sig etc etc. Nu återstår det en hel del, det finns ju fortfarande personer (både män och kvinnor) som tycker att det är självklart kvinnans roll att ta hand om barnen och hushållet, även om föräldrarna jobbar lika mycket. Och gott om personer som är av åsikten att kvinnor är mindre intelligenta än män. Och som på allvar inte tycker att kvinnor har i näringslivet att göra. Absolut inte UNGA kvinnor.
 
Det finns ju generella skillnader meklan män och kvinnor som det inte går att bortse ifrån.

Feminister pratar gärna om könsroller vilket de har en poäng i. Fast de glömmer de biologiska argumenten. Det är ingen slump att det är män som gör våldsbrott i damhället, att män är fysiskt starkare, att män tar större risker, att kvinnor är mer sociala mm mm.

Det går att bortse från dem för det finns generellt sett inga fördelar med att pådyvla människor egenskaper efter vad de har mellan benen. Lika lite som det som det finns fördelar med att pådyvla människor egenskaper utifrån vilken hud- eller hårfärg de har. Det är också oerhört svårt att veta vad som är biologiskt betingat och vad som är miljöbetingat. Jag är biolog, jag har inga problem att förstå det här med biologi men så enkelt som en del vill utmåla det som är det inte.

Vad som är viktigt är att se individen. Att fråga sig vilka egenskaper som ska vårdas och vilka som ska dämpas. Att fråga sig vilket samhälle vi vill leva i. Ett där människor är fria att vara som de vill vara eller ett där de försöker vara som andra förväntar sig att de ska vara.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
2 854
Senast: WildHorse
·
Samhälle Jag läste tråden om diskussionsklimat på underforumet om Bukefalos och blev så illa berörd. Tråden är låst, men det är egentligen ett...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
49 891
Senast: vallhund
·
Samhälle Jag är relativt "nyfödd" feminist, har väl egentligen alltid haft tankarna/känslorna men först de sista åren fattat att det är feminism...
Svar
11
· Visningar
1 228
Senast: vallhund
·
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
28 075

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp