Jakthundstråden

Sant! Ja, jagar man då älgkalv hela februari ut också så.. ;)

Det kan säkert vara så :) Sedan är ju alla individer, en del föds ju inte med den där stora självständigheten utan behöver lite tid för att utveckla den. Men han verkar ju utvecklas bra, håller tummarna för att det fortsätter på det hållet!

Förstår att du är nöjd :D Har du tänkt starta prov med henne också, eller är hon främst tänkt som drivande?
Tanken är att försöka starta på lite prov också :)
 
Snart kommer jag att bli aktiv i denna tråd, det blev ju en apportvalp till sist...
Jag trodde för ett ögonblick att det skulle bli en jaktgolden - jag hade fel ;)
Kan ni gissa rasen utan att tjuvkika på bildadressen så är ni duktiga. Jag har lånat en bild för att visa vad det ska bli..., snart kommer jag att överösa valptråden med bilder på min egna lilla stjärna :love:
20689654_10209823452724790_6695999826038972821_o.jpg
Jag kan inte se bildadressen från min padda, så nu kanske jag gör bort mig, men är det en drent? Eller en münster?
 
Här är min apportör, Vera, en jaktgoldentik på 3 år.

Tyvärr funkar hon inte i praktisk jakt eller på jaktprov då hon vägrar ta vilt (kräks & hulkar)
Men en grym WT hund är hon och vi har jäkligt kul tillsammans å förutom att hon inte tar vilt så är hon grym i allt vi tar oss för. Så mycket energi, driv & glädje i denna hund.
Bästa Vera :love:
dGkEY0D.png


2UQkSG6.png


Men på lördag välommnar vi denna sköna böna till flocken, lilla Asta :love:
En jaktlabrador, som förhoppningsvis blir en ny härlig träningskamrat, där vi så småningom, hoppas jag, ska kunna komma ut på jaktprov & praktisk jakt. :D

Asta :love:
V9dHWTE.jpg


gDVBuHb.jpg
 
:( Här lutar det åt att det blir avlivning innan jakten, jag måste bara få maken att inse det också, det ploppar ut lite för mycket små och större grejer nu. Men maken är inte redo, speciellt inte efter den här sommaren, huliganen lider inte i dagsläget men jag konditionstränar honom inte heller. Det är lite hälta som kommer fram efter motion, lite knölar här och där osv. Jag har redan lovet huliganen att det inte blir några avancerade ingrepp, det är inte värt det med hans kropp. :cry:
 
:( Här lutar det åt att det blir avlivning innan jakten, jag måste bara få maken att inse det också, det ploppar ut lite för mycket små och större grejer nu. Men maken är inte redo, speciellt inte efter den här sommaren, huliganen lider inte i dagsläget men jag konditionstränar honom inte heller. Det är lite hälta som kommer fram efter motion, lite knölar här och där osv. Jag har redan lovet huliganen att det inte blir några avancerade ingrepp, det är inte värt det med hans kropp. :cry:

Men nej :( Så otroligt tråkigt. Han har väl ändå haft tillräcklig otur!
 
:( Här lutar det åt att det blir avlivning innan jakten, jag måste bara få maken att inse det också, det ploppar ut lite för mycket små och större grejer nu. Men maken är inte redo, speciellt inte efter den här sommaren, huliganen lider inte i dagsläget men jag konditionstränar honom inte heller. Det är lite hälta som kommer fram efter motion, lite knölar här och där osv. Jag har redan lovet huliganen att det inte blir några avancerade ingrepp, det är inte värt det med hans kropp. :cry:

Åh så sorgligt :(
 
@Snurrfian usch vad tråkigt. :(

Vi väntar på valp. Efter att vi tog bort abbe förra året så här jag känt att det är dags för en till hund. Så, om två veckor har vi äran att få hem Cella, en systerdotter till hatjo. Nu gäller det bara att komma ihåg hur man gör med valpar.. haha.
 
Vi väntar på valp. Efter att vi tog bort abbe förra året så här jag känt att det är dags för en till hund. Så, om två veckor har vi äran att få hem Cella, en systerdotter till hatjo. Nu gäller det bara att komma ihåg hur man gör med valpar.. haha.

Tugga, kissa, leka, kissa, äta, bajsa, kissa, tugga, sova, kissa, leka, kissa, sova, äta, leka, tugga, kissa, bajsa.... :D
 
Så jäkla värdelös kvalle på den här filmen, det är inte enkelt att filma och få det bra i skymning.. :p Men han var så duktig, så jag vill visa ändå :love: Detta är andra gången vi testar stopp på inkallning, och kanske femte gången jag tränar på att skicka honom rakt bak på ett "ut!".

 
Men nej :( Så otroligt tråkigt. Han har väl ändå haft tillräcklig otur!

Åh så sorgligt :(


Det är tungt, speciellt när maken inte vill/orkar se, jag bearbeta lite varje dag men ser jag att huliganen lider så kommer jag att köra över maken men jag vill ju helst att han ska hinna inse han också. Jag är ändå överraskad att han har blivit 7 år, ett tag trodde jag inte att han skulle bli tre ens. Men att det blir en ny valp är vi överens om!
 
Det är tungt, speciellt när maken inte vill/orkar se, jag bearbeta lite varje dag men ser jag att huliganen lider så kommer jag att köra över maken men jag vill ju helst att han ska hinna inse han också. Jag är ändå överraskad att han har blivit 7 år, ett tag trodde jag inte att han skulle bli tre ens. Men att det blir en ny valp är vi överens om!

Är det att han blivit sämre stegvis eller vad är det som gör att han borde tas bort?

En kleiner kanske? ;)
 
Det är tungt, speciellt när maken inte vill/orkar se, jag bearbeta lite varje dag men ser jag att huliganen lider så kommer jag att köra över maken men jag vill ju helst att han ska hinna inse han också. Jag är ändå överraskad att han har blivit 7 år, ett tag trodde jag inte att han skulle bli tre ens. Men att det blir en ny valp är vi överens om!

Det förstår jag :( Man vill ju inte alltid se, särskilt inte när det smyger sig på successivt.
 
Är det att han blivit sämre stegvis eller vad är det som gör att han borde tas bort?

En kleiner kanske? ;)
Ja dels har han blivit stegvis sämre, han har en dålig höft och nu tycker jag även att han markerar lite fram där vi opererade honom som unghund. Dels har han fått en långsamväxande tumöraktig i ena örat och dels en knöl mellan frambenen. Så det är liksom många "små" saker tillsammans som gör att det inte känns som om det är ett bra alternativ att börja behandla. Att han dessutom har problem med käken redan från början och veterinären inte vill söva om det inte är absolut nödvändigt gör att det är svårt att motivera några större ingrepp.
 
Ja dels har han blivit stegvis sämre, han har en dålig höft och nu tycker jag även att han markerar lite fram där vi opererade honom som unghund. Dels har han fått en långsamväxande tumöraktig i ena örat och dels en knöl mellan frambenen. Så det är liksom många "små" saker tillsammans som gör att det inte känns som om det är ett bra alternativ att börja behandla. Att han dessutom har problem med käken redan från början och veterinären inte vill söva om det inte är absolut nödvändigt gör att det är svårt att motivera några större ingrepp.

Ja, det där är ju alltid lite knepigt när det är "nog". Vad säger sambon när du tar upp det?
 
Ja, det där är ju alltid lite knepigt när det är "nog". Vad säger sambon när du tar upp det?
Han menar att han inte har ont, att det nog blir bättre om ett par dagar, han behöver bara vila lite, och "jag vill inte prata om det just nu"... :crazy: Han vet nog vart det är på väg och säger ändå att vi ska ta bort honom innan vi skaffar ny valp för det vore inte rätt att ha honom kvar då. Så han börjar nog komma till insikt, men jag tror att han egentligen helst skulle vilja slippa ta beslutet, i hans värld vore det bästa att huliganen fick dö i ett galopp språng under det bästa han vet, jakten.
Men tyvärr så ser ju inte verkligheten ut så, våran förra vi tog bort var samma sak, men där gjorde vi många undersökningar och försökte med behandlingar innan jag satte ner foten och sa att det fick vara nog. Till och med veterinären tyckte att vi kunde låta honom leva lite till, han skulle nog inte må dåligt på ett par månader... :crazy: I min värld så är det så att finns det bara en utgång så ska det ske innan djuret mår dåligt.

Ang valp så vill jag ha en till wachtel, jag hoppas lite på @AraSlei s Ladda... :angel: Men hittar vi ingen bra wachtel så står münster näst i kön, kompisarna får en hem valp snart och jag har blivit lovad att få komma och gosa! :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 678
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 632
Senast: Mabuse
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 310
Hundhälsa Tid till vet är bokad på onsdag. Bilder kommer ikväll Golden hane 7,5 år. Kastrerad Äter senior/light foder. Ett foder han ätit sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 019
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp