Bukefalos 28 år!

Julaftonstråden 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
@mutant: Jag är välkommen (mer än välkommen :heart) att var med särbons familj men jag vill helt enkelt inte. Jag vill heller inte träffa min blodssläkt, jag är färdig med dem. Dvs att inte vara med någon mer än katten är fullständigt självvalt.

Nästa år om du känner att du vill fira med din sambos släkt tycker jag att du ska göra det, utan dåligt samvete :)
 
Färdigstädat hos kaninerna :) De fick julklapp i form av morot. Den lilla är som en boll av päls i sin vinterpäls :love:
 

Bifogade filer

  • 317EE8DD-EE65-4227-8436-1C86C984E4BC.jpeg
    317EE8DD-EE65-4227-8436-1C86C984E4BC.jpeg
    337,9 KB · Visningar: 36
Det har med julstress - tror ni att det ar en generationsfraga?
Jag ar hemma hos familjen, men det ar mer ett julfirande att hantera an att njuta av.

Mamma ar 50-talist, medans mina vanner fran 80/90 talet ar betydligt mindre brydda om att "allt blir ratt" for julen, att det handlas och stadas etc. Har jag bara valt vanner som ar mer avslappnade, eller tror ni det kan ligga en generationsfraga i det ocksa?

Numera är jag betydligt mer avslappnad än förr i tiden. I år firar jag och mannen själva och andra år så är vi hemma hos någon annan eller hos oss och är flera. Numera är det knyt som gäller, ingen familj ska behöva stå för att fixa och ordna allt själva. Det blir vad det blir på julbordet och vi har haft ingifta som har gjort både vegetariskt, italienskt och andra otraditionella rätter till julbordet. Jag äter av allt sen gillar jag julmat väldigt mycket så jag har gärna sån mat också.
 
Hösten överlever nog utan ridtur?
Finns det möjlighet att låta henne få springa av sig på ridbana/ridhus (lös eller i lina)?
Risk att det blir många fler inställda ridturer om du anstränger dig för mycket och blir ännu sjukare alt sjuk längre tid?

Min julaftonsritt är inställd, deppigt, men jag har å andra sidan inte kunnat rida på en vecka nu så..
Brukar rida med skador så gott det går men sitter inte upp med brutet revben. Iaf inte första tiden.

Klart hon hade överlevt, men hon blev jätteglad för att få komma ut på en tur :love:
Det blev en timme skritt och lite trav, inte särskilt ansträngande för mig så det gick bra :)

Trist med brutet revben!
 
Här var det bara några minus, men hade lite för lite kläder på mig så tog nästan hela rundan innan jag blev varm :nailbiting: Sen är det ju lite som många påstår, att runt nollan i Västsverige är kallare än minus 20 norröver ;) Jag som bott i Norrbotten ett år är faktiskt beredd att hålla med om det!

Här (Dalarna) har det torkat upp rätt bra så det är inte så farligt. Däremot var det gräsligt i Jämtland, jag har aldrig varit med om så fuktig kyla där. Det var för att Storsjön la sig så sent, pga den varma sommaren. Vi hade ju -20 en dag... och dimma O_o
 
Varit hos Molnet som varit duktig i två dagar nu och inte rivit mer staket. Förhoppningsvis har han förlikat sig med sin vila 😁

Är rätt glad att jag är ensam idag, stå och hosta upp slem bland folk är inte så himla trevligt.
Ska färga håret, tvätta mina jobbskjortor och sen lägga mig i soffan och längta efter helgen.
 
Ägnar mig åt att försöka få bort f.d. snöslask som blivit hårdfruset och som jag behagat "glömma" hittills. Typ hacka sönder det bit för bit med spade. :mad: Nu ska det bli regn i mellandagarna om man ska tro SMHI. Har sista dagen panik för att få bort det så det inte ska bli permanenta isformationer. Glashalka och grovt knögel/spårighet som ska ligga kvar resten av vintern känns :nailbiting:

Är inne och äter lunch nu. Fisk med grönkål och korngryn. :)

Har precis upptäckt en spricka i ljuddämparen på snöslungan. :( Efterlyser en hemlig tomte som kan komma med reservdelar och skruva åt mig. Tror ni jag har varit snäll nog för att få det :angel:

Nu ska katten få slicka såsrester från min talrik och jag ska få kaffe och pepparkaka innan jag går ut igen.
God jul på er allihopa.
 
Ägnar mig åt att försöka få bort f.d. snöslask som blivit hårdfruset och som jag behagat "glömma" hittills. Typ hacka sönder det bit för bit med spade. :mad: Nu ska det bli regn i mellandagarna om man ska tro SMHI. Har sista dagen panik för att få bort det så det inte ska bli permanenta isformationer. Glashalka och grovt knögel/spårighet som ska ligga kvar resten av vintern känns :nailbiting:

Är inne och äter lunch nu. Fisk med grönkål och korngryn. :)

Har precis upptäckt en spricka i ljuddämparen på snöslungan. :( Efterlyser en hemlig tomte som kan komma med reservdelar och skruva åt mig. Tror ni jag har varit snäll nog för att få det :angel:

Nu ska katten få slicka såsrester från min talrik och jag ska få kaffe och pepparkaka innan jag går ut igen.
God jul på er allihopa.
Salt!!! Då behöver du inte bli galen. :D
 
Jag och sambon firar ensamma i år. Första julen i nya huset så då vill vi gärna vara hemma. Vi har öppnat lite julklappar på förmiddagen och sen blir det lite lagom julmat ikväll. Vi tycker båda det är rätt skönt att bara vara hemma och ta det lugnt. Hans släkt är väldigt inbiten på det här med släktmiddagar, alla högtider ska firas med släkten osv så svärmor var lite brydd över att vi inte kommer, men det får hon finna sig i helt enkelt.
 
Tänkte att jag skulle försöka tupplura, men endast hundarna somnade... överväger nu att ta en dusch. Ska gå till stallet vid tre och göra klart där och ta in hästarna.
 
Det har med julstress - tror ni att det ar en generationsfraga?
Jag ar hemma hos familjen, men det ar mer ett julfirande att hantera an att njuta av.

Mamma ar 50-talist, medans mina vanner fran 80/90 talet ar betydligt mindre brydda om att "allt blir ratt" for julen, att det handlas och stadas etc. Har jag bara valt vanner som ar mer avslappnade, eller tror ni det kan ligga en generationsfraga i det ocksa?

Mamma har noll julstress men här har det blivit så :(
Svärföräldrarna kommer snart.
 
Fryser om fötterna
Kanske ska elda
Känns skit och blä just nu
Jag måste nog göra nåt åt det efter nyår
 
@mutant: Jag är välkommen (mer än välkommen :heart) att var med särbons familj men jag vill helt enkelt inte. Jag vill heller inte träffa min blodssläkt, jag är färdig med dem. Dvs att inte vara med någon mer än katten är fullständigt självvalt.

Nästa år om du känner att du vill fira med din sambos släkt tycker jag att du ska göra det, utan dåligt samvete :)

Ja det var mer så jag menade, vill inte alls fira jul med dem, men om jag hade gjort det hade jag haft ännu mer dåligt samvete. Det är mycket ambivalenta känslor kring familj och kring jul för mig. Jag är supernöjd med att vara själv/inte fira jul, det är SÅ skönt, men det dåliga samvetet kommer jag inte ifrån.
 
Jag har slagit på stort och ätit en clementin :eek: (Tycker att det är himla trist att skala :p )
Tror dessutom att jag ska kravla mig upp till något av fikarummen för att se på Kalle och äta godis. Staten bjuder på godis, som vanligt på julen :d
 
Vi har varit i julstressen när junior var mindre :o Min familj är "gammaldax" och ska fira jul alla tillsammans på julafton (hela julaftonen!!), makens familj var inte så noga med själva julafton men ville fira med oss någon dag på julhelgen + att dom bodde 15 mil från oss... det blev ett väldigt pusslande för att hinna med allt och alla på julhelgen :down:

För x antal år sen gick svärmor bort och då dog jularna lite där.
Men för fyra år sen satte jag/vi ner foten och sa ifrån till alla, vi orkar inte helt enkelt vara alla till lags :meh:
Så nu firar vi hemma själv i total lugn och ro, jag maken och junior, på julafton på VÅRAT sätt :love:
Om vi har lust så träffar vi utvalda släktingar andra dagar istället och på ett enkelt sätt, t.ex göra något tillsammans som bio eller bara fika. Mycket bättre jular nu :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 785
Senast: Whoever
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 634
Senast: ako
·
  • Låst
Kropp & Själ Hej Tog ju bort min förra tråd men problemet kvarstår. Tror inte en tråd är en universallösning men skulle behöva lite stöd ändå...
61 62 63
Svar
1 245
· Visningar
76 244
Senast: Mineur
·
Tjatter Beställde mat från företag som erbjuder matleverans nyss då jag har för ont för att gå ut och handla mat ikväll. Budet ringde upp och...
2
Svar
27
· Visningar
4 097
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • HUND MAGKATARR...
  • Rumsren - hur gör ni på natten?

Hästrelaterat

  • Linjeavel PRE
  • Åkerfräken
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp