@TeamLundVer Prova att annonsera efter den på någon lokal Köp&Sälj-sida? =)

Jag har ju letat (letar) efter en julig vaxduk, men har väl nästan gett upp... men sen kom jag på att jag kan ju köpa en bomullsduk istället och så lägga en transparent plastduk ovanpå ?! Någon som gjort så? Funkar det bra?

Jag funderar på denna!

hmprod


o så en sånhär ovanpå...
ab2446900132e3e6c352c19aee194e89c3.jpg


fast då är det kanske roligare (och billigare?) att köpa ett fint juligt tyg om jag hittar nåt och sy (aka be mormor sy^^) en egen duk?

//r
Personligen tycker inte jag att detta blir speciellt snyggt. Men om du vill ha något som går att torka av smidigt finns det juldukar i vaxmaterial men som är mer tygliknande.
 
Idag har jag fuskat! I datorrummet åkte julgardinerna upp, adventslampan samt julfilt och kuddfodral i rottingfåtöljen. Samtidigt lyssnade jag på så mycket julmusik att jag blev trött i huvudet.

(Flera av mina grannar har redan fuskat så jag skyller på dem. :angel: Blev ju också sugen!)
 
@athena_arabians vad bra! haha, han låter som mig ;)

@karamelldrottningen vad tråkigt om det inte blir snyggt... jag har gått förbi en del textilvaxdukar på min jakt efter vaxduk, men jag förstår mig inte på dem riktigt? Är de verkligen lättavtorkade? Tycker de verkar lite konstiga...^^

//r
Denna typ använder jag gärna (har massa i tyg men väljer ändå det som är lättskött). Tycker materialet påminner om tyg, är inte lika plastigt som en vaxduk men enkel att bara torka av vid spill.

Tex denna :)
https://www.hemtex.se/article/avtorkningsbar_duk_147447?attr1_id=441
 
@karamelldrottningen Den var faktiskt fin! Har tittat en del på dukar med domherrar faktiskt. Åh, så dumt att jag inte knallade in på Hemtex när jag var ute o åkte häromveckan, har inte Hemtex här hemma... hade velat känna på den...

Men, jag gillar verkligen den jag hittat med amaryllisar på också ju... =S hmm....Det ideala hade varit en vaxduk med amaryllisarna! Men, man kan väl inte få allt...
Får väl gå till tygaffären här o klämma o känna o fråga om de där avtorkningsbara dukarna...

Måste hitta mer pynt också! Om jag känner mig själv rätt har julen snart både varit och farit utan att jag kunnat bestämma mig för nåt pynt!? =S

//r
 
Åh jösses vilka pengar för två stakar. Nu blev jag nyfiken på vad det var för något :)

Jag veeeeet :arghh:

Men de är så fina :love: och stooooora :o

De jag har i köket sedan innan är dessa
image_7903.jpg

40cm höga och 67cm breda (våra köksfönster är 120cm höga och 200cm breda). Kostade 800kr styck så inte alltför billiga de heller. :meh:

De jag beställde nu till matrummet är dessa:
image_7911.jpg

63cm höga och 65.5cm breda.
(Fönsterna i matrummet är 160cm höga och 120cm breda).

Eftersom vi har så stora fönster blir ljusstakar i vanlig storlek fjuttigt och ser nästan ut som leksaker. :crazy:
 
Köpte de 2 ljusstakarna till detta glasparti så nu är frågan om de ska stå i de yttersta fönstren, de i innersta eller i typ fönster 1 och 3. O_o
23843127_10155877313313953_4690952659624747957_n.jpg
 
@Martenix =) Tack för svaret.

Jag kom på att jag hittat denna tidigare
113531.jpg.resize

Det är en vaxduk =)
Så jag tror jag ska köra på antingen tygduken med amaryllisar på som jag på nåt sätt känner mig dragen till! + en genomskinlig över, eller också denna vaxduken. Hmm...

Nu har jag iaf bjudit hem en kompis på julfika nästa vecka samt slängt ut krokar till min familj om julfika här, så att jag ska känna mig lite stressad att fixa julmysigt här! Som sagt annars får jag väl aldrig tummen ur..!

//r
 
Senast ändrad:
Jag veeeeet :arghh:

Men de är så fina :love: och stooooora :o

De jag har i köket sedan innan är dessa
image_7903.jpg

40cm höga och 67cm breda (våra köksfönster är 120cm höga och 200cm breda). Kostade 800kr styck så inte alltför billiga de heller. :meh:

De jag beställde nu till matrummet är dessa:
image_7911.jpg

63cm höga och 65.5cm breda.
(Fönsterna i matrummet är 160cm höga och 120cm breda).

Eftersom vi har så stora fönster blir ljusstakar i vanlig storlek fjuttigt och ser nästan ut som leksaker. :crazy:
Misstänkte att det var något större men ändå vilka pengar de tar för ett par ljusstakar. Vi har också stora fönster och jag är lite lätt orolig att mina stjärnor på lampfot från gamla huset kommer se väldigt små ut :nailbiting:

Men dina nya var snygga :up:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 655
Senast: Hyacinth
·
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 692
Senast: sthu
·
N
Övr. Djur Har sett att vissa här på forumet har afrikanska jättesnäckor, dom är ju bara för häftiga! Har funderat på såna i nåt år nu, och tänkte...
2
Svar
33
· Visningar
5 664
Senast: Nelly_Muffin
·
Hundavel & Ras Efter många funderingar fram o tillbaka på vad nästa hund ska vara för ras, tänkte börja leta uppfödare så smått, ställer jag återigen...
Svar
19
· Visningar
3 248
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp