Har fått hem mitt julpynt sedan flytten. Behövde packa upp det och lite grejer som krävde el så när jag ändå flyttade runt byråer på mitt ojämna golv kopplade jag in adventsljusstakarna också. De passade precis så bra in här som jag tänkte när jag köpte dem :love: Trapp i nån naturgråbrun. De ska tändas i morgon när flera av mina vänner ska komma hit för första gången, lycka!
 
Facebook påminde mig att förra årets julgran blev uppsatt och pyntad på dagens datum :D :cool: i år måste jag dock vänta :( vill inte krångla och sätta upp den innan jag flyttat till huset, iom att jag hoppas det sker i mitten av december.
 
Vi har en ful liten lönn utanför vårt köksfönster som jag skulle vilja sätta ett ljusnät i och funderar på att övertala min make till att göra det imorgon.
Julpyntet funderar jag på att sätta upp nästa helg iom att det känns som att julen blir så kort när julafton och fjärde advent sammanfaller.
 
Har inget julpynt kvar efter flytten :(
Jag firar inte jul så sett men tycker ju det är lite mysigt i vintermörkret
 
När jag köpte ljusstakarna till köksfönstren bestämde jag även vilka jag ville ha i matrummet eftersom dessa rum nästan är ett. Två olika modeller i samma serie. Självklart har de jag utsåg till matrummet i stort sett utgått från precis varenda butik i den färgen jag vill ha. :arghh: De andra färgerna verkar det finnas gott om däremot. :meh:

Har hittat på ett ställe men då kostar den 300kr mer än rekommenderat pris och den är dyr redan från början. :cry: Får suga lite på den hör karamellen känner jag. :down:
 
@TeamLundVer Prova att annonsera efter den på någon lokal Köp&Sälj-sida? =)

Jag har ju letat (letar) efter en julig vaxduk, men har väl nästan gett upp... men sen kom jag på att jag kan ju köpa en bomullsduk istället och så lägga en transparent plastduk ovanpå ?! Någon som gjort så? Funkar det bra?

Jag funderar på denna!

hmprod


o så en sånhär ovanpå...
ab2446900132e3e6c352c19aee194e89c3.jpg


fast då är det kanske roligare (och billigare?) att köpa ett fint juligt tyg om jag hittar nåt och sy (aka be mormor sy^^) en egen duk?

//r
 
Vi satte upp ett ljusnät igår i vår fula lilla lönn. Blev riktigt fint men skulle vilja ha ännu fler lampor i den.

Har planer på att be min man ta ner julpyntlådorna imorgon när han ska vabba så jag kan inventera lite och se vad vi måste leta fram ur övriga flyttkartonger :D
 
@TeamLundVer Prova att annonsera efter den på någon lokal Köp&Sälj-sida? =)

Jag har ju letat (letar) efter en julig vaxduk, men har väl nästan gett upp... men sen kom jag på att jag kan ju köpa en bomullsduk istället och så lägga en transparent plastduk ovanpå ?! Någon som gjort så? Funkar det bra?

Jag funderar på denna!

hmprod


o så en sånhär ovanpå...
ab2446900132e3e6c352c19aee194e89c3.jpg


fast då är det kanske roligare (och billigare?) att köpa ett fint juligt tyg om jag hittar nåt och sy (aka be mormor sy^^) en egen duk?

//r

Det funkar jättebra, särbon har det så på sitt bord (för ingen tygduk överlever det han utsätter bordet för... :cautious:).
 

Liknande trådar

Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 633
Senast: Hyacinth
·
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 654
Senast: sthu
·
N
Övr. Djur Har sett att vissa här på forumet har afrikanska jättesnäckor, dom är ju bara för häftiga! Har funderat på såna i nåt år nu, och tänkte...
2
Svar
33
· Visningar
5 656
Senast: Nelly_Muffin
·
Hundavel & Ras Efter många funderingar fram o tillbaka på vad nästa hund ska vara för ras, tänkte börja leta uppfödare så smått, ställer jag återigen...
Svar
19
· Visningar
3 244
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp