Kaffedrickare se hit!

Jag tänker osökt när Anders och Måns gjorde en högst vetenskaplig studie i hur mycket fortare kaffet kallnar om man blåser på det. Public service i sitt esse ;)

Ngt OT, nån som har tips på en BRA termos som håller värmen och inte läcker?
thermos-stainless-king1.jpg
 
Inser att min kaffebryggare gör kaffedrickandet till en mindre angenäm upplevelse. Jag vill dricka gott kaffe. Och jag vill bjuda mina vänner på gott kaffe. Inte att dom lämnat halva muggar med odrickbart äckelkaffe när dom ger sig iväg. Så vilken kaffemaskin/bryggare anser just du är den bästa? Hoppas tråden inte strider mot några regler och blir borttagen men i så fall var det roligt så länge det varade.
Presso.
 
Åh jag älskar Mollbergs blandning och Black behöver från Zoegas, men eftersom det känns sådär att inte köpa ekologiskt/fairtradeat får det bli Hazienda för oss. Det är nästan lika gott och samvetet mår liiiite bättre :)
Skånerost är bäst! Önskar det fanns ekologiskt. Men jag köper presso som sagt, tyvärr inte heller ekologiskt (tur att jag använder ett paket i månaden som mest).
 
Ekologiska Fair Trade lokalt rostade och färskmalda bönor och en bryggare som heter Siemens Porsche.
 
Nu tänkte jag till vid inhandlingen av kaffebönor. Det blev Musettis fair trade-bönor som de hade på Willys. Hoppas de smakar lika gott som Mollbergs! :d
 
Inser att min kaffebryggare gör kaffedrickandet till en mindre angenäm upplevelse. Jag vill dricka gott kaffe. Och jag vill bjuda mina vänner på gott kaffe. Inte att dom lämnat halva muggar med odrickbart äckelkaffe när dom ger sig iväg. Så vilken kaffemaskin/bryggare anser just du är den bästa? Hoppas tråden inte strider mot några regler och blir borttagen men i så fall var det roligt så länge det varade.

Jag är tydligen bortskämd..hela bönor i kaffemaskin som maler själv och som även har förintställt rätt temperatur på vattnet.
Experterna säger att det är stor skillnad..själv känner jag knappt skillnad på kaffe och kaffe :o
 
Jag är tydligen bortskämd..hela bönor i kaffemaskin som maler själv och som även har förintställt rätt temperatur på vattnet.
Experterna säger att det är stor skillnad..själv känner jag knappt skillnad på kaffe och kaffe :o

Bara av ren nyfikenhet, vad betalade du för ett sånt underverk?:)
 
Min sambo fick den i present från företaget, men jag har hört att den kostade ca 25 tusen..Aldrig nåt jag med andra ord ens skulle drömma om att investera som knappt märker skillnad
Vi köpte vår lätt begagnad på Blocket för 2500, nypris ca 10 000. Värre än så behöver det inte bli, med litet flyt.
 
Min sambo fick den i present från företaget, men jag har hört att den kostade ca 25 tusen..Aldrig nåt jag med andra ord ens skulle drömma om att investera som knappt märker skillnad

Hmm misstänkte att det inte va nån maskin för ca 1000lappen;)
 
Sålde precis våran espressomaskin för att vi inte använder den. Vi får så grymt gott kaffe i Don Pedron. Oslagbar.
 
Gjorde en analys i samband när jag flyttade in i huset men ska klart kolla upp vad kalkhalten, kommer inte ihåg vad det låg på:)
Vi hade nästan tio och då fick man problem med avlagringar i toaletten (såg brunt och smutsigt ut), vita beläggningar på duschväggarna, fläckar på det rostfria etc. Helt klart värt att se över! =)
 
Sålde precis våran espressomaskin för att vi inte använder den. Vi får så grymt gott kaffe i Don Pedron. Oslagbar.

Don Pedron gillar jag med! Men jag använder inte min så ofta tyvärr, tycker den är lite meckig att diska ur. Men vilken show det blir att brygga kaffe :)
 
Det basta kaffet jag hittat i Sverige ar Zoegas 'Black Velvet' och Dark Forest. Naturligtvis bryggt i en French Press. ;)

Dark Temptations sitter inte heller fel :d

Frågar man mej är märken som Gevalia, Löfbergs odrickbart.. Och heter kaffet nåt med "lyx" eller "luxe" är det inte kaffe utan vägdamm..

Bryggare då. Har själv en Melitta aroma signature. Mycket nöjd!

Nej nu ska jag nog gå och starta en kanna :d
 
Don Pedron gillar jag med! Men jag använder inte min så ofta tyvärr, tycker den är lite meckig att diska ur. Men vilken show det blir att brygga kaffe :)

Vi kör den i diskmaskinen. Maken har fått för sig att kaffet blir godare om man låter bli att diska och bara sköljer ur den... han kan få tro det. Jag diskar den i diskmaskin.;)
 
<snip>

Frågar man mej är märken som Gevalia, Löfbergs odrickbart.. Och heter kaffet nåt med "lyx" eller "luxe" är det inte kaffe utan vägdamm..

<snip>

absolut!! Inte bara vagdamm, men beskt vagdamm. Sitter just och njuter av min morgonkopp, Seattle's Best, nummer 4 ar det i koppen. Mmmmmmm
Zoegas Dark Temptation hade gatt lika bra. ;)
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 111
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 803
Senast: lundsbo
·
Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
4 030
Senast: Pinus
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 123
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp