Kaffedrickare se hit!

Vi kör den i diskmaskinen. Maken har fått för sig att kaffet blir godare om man låter bli att diska och bara sköljer ur den... han kan få tro det. Jag diskar den i diskmaskin.;)

Det påminner mig om en supergammal tråd här där någons mormor/farmor av samma anledning aldrig diskade brödkaveln. Det kavlades in en hel del förhistoriska rester i bulldegarna där. :D
 
Någon fin ekologisk böna, ner i malen och sen ner i kaffepressen :love:. Finns inget godare kaffe.
Hur kan man ens drick bryggkaffe och tycka att det är gott?! :wtf:
 
Det påminner mig om en supergammal tråd här där någons mormor/farmor av samma anledning aldrig diskade brödkaveln. Det kavlades in en hel del förhistoriska rester i bulldegarna där. :D

Hehe, på en brödkavel kan man ju iaf tänka sig att schyssta jäststammar samlas. I en odiskad Don Pedro samlas väl bara garvsyra. :wtf:
 
Drar upp tråden igen då jag fortfarande! inte skaffat ny bryggare o tomten har hintat om att jag kanske får en i julklapp:) och såg då när jag startade tråden att många rekommenderade moccamaster, nu har jag sett wilfa wsp i en butik. Fastnade direkt för designen men är den något att ha? Går den jämföra med moccamaster?
 
Det finns mycket få omdömen om Wilfa, jag hittar otroligt lite. Vilket givetvis gör mig misstänksam, hade den varit bra motsvarande priset bör man ha hört det.

Men om du vill ha den designen, ta den. Det blir ju kaffedrickarnas problem hur det smakar
 
Det finns mycket få omdömen om Wilfa, jag hittar otroligt lite. Vilket givetvis gör mig misstänksam, hade den varit bra motsvarande priset bör man ha hört det.

Men om du vill ha den designen, ta den. Det blir ju kaffedrickarnas problem hur det smakar
Ja det är just det som är problemet, har också letat runt men hittar inte många recensioner. Tänkte att den kanske är såpass ny men vad vet jag.
 
Moccamastern är inte bra, har ökat min kafferanson väsentligt sedan den flyttade in och gör underbart kaffe på ett kick...

Förvaring av kaffet är viktigt, speciellt om man man inte gör slut på paket på rullande band. Hälla över kaffe i burk är big no no. Kaffet förvaras bäst i sin egen förpackning lufttätt och i kylen
 
Har en kaffebryggare som mal bönorna själv. Hade en Philips innan, men det var väl en av de första kombinerade kvarn/bryggare på marknaden = inte superbra och den dog efter 2 år. då införskaffades en Electrolux, nästan likadan. Den är klart bättre och kaffet blir jättegott. Man kan om man vill skippa att använda malfunktionen och köpa färdigmalt kaffe..
kok--brygg-electrolux-ekam300.jpg

Ett tips annars är ju köp en kvarn, mal dina bönor själv och brygg i en moccamaster.
 
nu har jag sett wilfa wsp i en butik. Fastnade direkt för designen men är den något att ha?
Om man frågar mig är Wilfa som fabrikat inget att ha. Jag har fått returnera fler hushållsapparater än vad som är acceptabelt från Wilfa så jag håller mig till andra märken.
 
Tack för svar alla:) förstår inte varför något annat märke inte skulle kunna konkurrera med moccamaster... Men var bra att ha i åtanke att wilfa kanske inte har så bra produkter överlag. Ingen som har en wilfa som vågar uttala sej?:-)
 
Moccamastern står verkligen i en klass för sig, det är sanningen. Vill du inte ha den, köp en annan. Annars ger google en rätt tydlig bild.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 106
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 803
Senast: lundsbo
·
Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
4 030
Senast: Pinus
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 123
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp