Bukefalos 28 år!

Kan stallet kräva att jag lämnar ifrån mig passet?

Sv: Kan stallet kräva att jag lämnar ifrån mig passet?

Ett litet påpekande! Men det kanske inte är tillåtet:mad:
PL

Jodå, men det är ju ganska självklart :)

Iof så förstår jag inte stallägare som inte kräver av inackorderingarna att de ska skriva i passet att djuret inte är avsett för livsmedel.
Det är ju så att om det inte är infört så ska ju foder- och medicinjournaler föras. Dessa ska finnas tillgängliga i 5 år.
Vem ska föra foderjournalen och vem är ansvarig? Hästägaren som duttar med sina tillskott, hinkar och byttor eller den som utfodrar?
Är det stallägaren som ansvarar så måste ju denne kräva att ingen ger hästen något extra, utan att alla utfodringar/all mat går genom stallägare/stallpersonal.
Är det hästägaren så måste ju denne förbereda ALLA mål själv och även se till att hästen bara får just den maten.

Gråzon.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 125
Senast: Juli0a
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 692
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 581
Senast: Snurrfian
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 084

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp