Kattsnack nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kommer INTE att försöka med Bactrim igen.

Den här varianten vill jag aldrig stoppa i munnen på henne igen. :down:
Tji fick jag! Den andra möjliga antibiotikan skulle kräva 12 (4x3) stora tabletter om dagen (1 cm) som jag troligtvis skulle behöva dela = ännu fler bitar att svälja. :down: Det var dessutom också en humanmedicin, så smaken skulle nog inte bli bättre heller...

Så, jag fick åka in med Luna till veterinären, så fick de samarbeta för att få i henne medicinen. Det gick rätt så bra, men det ser ju mycket enklare ut när det är två erfarna människor som gör det - svårare att göra själv och oerfaren. :( Luna dreglade lite grann, men spydde inte upp det. Reaktionen var MYCKET svagare än hemma. Efter några minuter var hon okej igen, och på vägen hem var hon lika nyfiken som alltid (kul att åka vagn!). Nu har det gått några timmar, och hon verkar pigg och glad och gosig. :heart

Så... det blir att fortsätta försöka med den här ändå. Jag ska se om jag kan få tag i någon som kan hjälpa mig. I värsta fall får jag åka in till vet med Luna på vardagarna för att få hjälp med det här, men förhoppningsvis så ska vi få in knycken hemma...
 
Jag väntar på att vet ska ringa tillbaka, men jag kommer att se till att vi får ett annat antibiotika att testa. Den här varianten vill jag aldrig stoppa i munnen på henne igen. :down:
Jag skulle avmaska kisse med flytande Axilur en gång. Hade det ändå hemma. Fick i en tredjedel, sen fick han kväljningar, gigantiska pupiller och det bara rann ur munnen på honom. Har inte kört mer flytande sen dess.

Hoppas ni hittar nåt som du kan få i henne :heart.
Läst ikapp nu. Hoppas det går bättre hemma framöver.
 
I helgen märkte jag att kisse hostade upp slem. Avmaskade häromdagen och har inte hört eller sett det sen dess. Dessutom är pälsen blankare, så gissar att det var spolmask. Han äter ju gnagare med jämna mellanrum.
 
Tji fick jag! Den andra möjliga antibiotikan skulle kräva 12 (4x3) stora tabletter om dagen (1 cm) som jag troligtvis skulle behöva dela = ännu fler bitar att svälja. :down: Det var dessutom också en humanmedicin, så smaken skulle nog inte bli bättre heller...

Så, jag fick åka in med Luna till veterinären, så fick de samarbeta för att få i henne medicinen. Det gick rätt så bra, men det ser ju mycket enklare ut när det är två erfarna människor som gör det - svårare att göra själv och oerfaren. :( Luna dreglade lite grann, men spydde inte upp det. Reaktionen var MYCKET svagare än hemma. Efter några minuter var hon okej igen, och på vägen hem var hon lika nyfiken som alltid (kul att åka vagn!). Nu har det gått några timmar, och hon verkar pigg och glad och gosig. :heart

Så... det blir att fortsätta försöka med den här ändå. Jag ska se om jag kan få tag i någon som kan hjälpa mig. I värsta fall får jag åka in till vet med Luna på vardagarna för att få hjälp med det här, men förhoppningsvis så ska vi få in knycken hemma...
Har du möjlighet att typ ta med henne in till en granne eller någon du känner när hon ska ha sin dos, bara chocken av ny/okänd miljö kan göra det smidigare, om man har tur.
Kanske värt att testa?

Kämpa och pepp från oss :heart
 
Jag fick akut sticka till affären och handla kattmat (trodde helt säkert det fanns mer hemma :o).
Tyvärr fanns inte mjau kalkon så det fick bli oxkött :meh: så hoppas det passar under helgen för på måndag kommer en leverans hem.
Den omgången kan bli intressant för jag valde inte Bozita och jag valde dessutom oxkött på hela leveransen, kom på efteråt att det inte var så smart.
Jag ska försöka få tag i annat under helgen att blanda med om det behövs.
Antagligen kommer det väl inte behövas då gissar jag på?!
 
Första dosen hemma verkar ha gått ner! :bump: En del motstånd men relativt lite dreggel. Nu ligger hon och sörjer livets orättvisor under sängen :( men jag har lagt ut en godisbit som hon får ta som tröst när hon är redo. :heart

Edit: Och i samma stund som jag skickade inlägget så dyker lilla damen upp för att äta mat. :heart
 
Första dosen hemma verkar ha gått ner! :bump: En del motstånd men relativt lite dreggel. Nu ligger hon och sörjer livets orättvisor under sängen :( men jag har lagt ut en godisbit som hon får ta som tröst när hon är redo. :heart

Edit: Och i samma stund som jag skickade inlägget så dyker lilla damen upp för att äta mat. :heart


Duktiga kisse... Det är inte roligt att äta äcklig medicin. :heartheart
 
Kisarna blev kastrerade i måndags. Allt gick smidigt och dem fick dessutom en fin tatuering i örat bägge två när vi ändå hade dem nere för räkning. Tre dagar smärtstillande för henne och två för honom men ingen av dem bryr sig nämnvärt när jag är där och känner på det. Men kragarna åkte av dag två av 10 för Hemi ( honan) lekte och hoppade efter en fluga och hängde sig själv i ett dörr handtag :eek: Tur jag var hemma annara hade jag kommit hem till en strypt katt. Men ingen av dem är där och slickar så det känns rätt lugnt.:up:
 
Brunetten är smågrinig på morgonen. Mjauar barskt från badrummet och vill få vattenkranen igångsatt, stirrar på den en stund och går sedan iväg för att missnöjt nosa i matskålen... Sätter sig på köksbordet, tittar ut genom fönstret. Kommer tillbaka, gåendes med ett litet mutter genom vardagsrummet och lägger sig i soffan.

Skönhetsmissen är glad, hon har dundrat omkring en halvtimme så det nästan rungar i golvet. Nu sitter hon med mig vid datorn och försöker hitta en bekväm position på skrivaren. Hur mycket kattpäls tål en skrivare? Det var ett tag sedan jag öppnade den, det kanske börjar bli dags.
 
Pälsfröken har lekt så brutalt med en lektunnel att den är helt skev :D men det gör inte något.
Jag blir så glad att hon tar små busomgångar på egen hand ibland och det finns flera hemma om inte annat så finns det nya att köpa.

Jag har inte lyckats få tag i maju kalkon men oxe verkar gå fint så hoppas den som kommer hemlevererad imorgon är lika god den om inte godare, jag var ju klantig och tog bara det.
Ikväll ska jag ta fram en kycklingvinge hon ska få imorgon för damen fyller år och då kan hon få lite mer kyckling än vanligt, tyvärr har hon inte riktigt förstått att hon kan gnaga själv utan betjänten får skära loss köttet fast något ska ju betjänten ha och roa sig med tycker hon väl?
 
Grattis Pälsfröken på 10 årsdagen.

Just nu firar vi med att vänta på paketet med mat mm. från Zooplus.:meh:
Ikväll blir det rå kycklingvinge, lek med da birden, massa kli under hakan med naglar om hon inte behagar ligga i klösträdet och slöa hela kvällen så egentligen blir det som vilken dag som helst utom att min fd. ev. kommer hit för han vill fira henne och jag har noga informerat om att hon önskar sig mjau kalkon men jag gissar att han kanske köpt något godis eller leksak som inte kommer duga att muta henne med. Även fast jag sagt det flera gånger så går det liksom inte in.

Hur som helst Grattis Pälsfröken :heartbanana:
 
:banana::bow::bump:Paketet har kommit, skulle levereras mellan 13:30.16:30 :banana::bow::bump:

Hurra! :bump:Och grattis till Pälsfröken

images
 
Hurra! :bump:Och grattis till Pälsfröken

images
Tack och tack. :bow::heart
Nu ska jag försöka bestämma mig om hon ska få leka med nya noppbollarna eller foliebollarna framåt kvällen.
Hon är inte så mycket för bollar men måste ju testa, i överraskningspaketet (premiepoängsinlösning) var det också bollar Zooplus valt (trodde kanske det var säkert kort med tanke på vad jag själv köpt). :rofl:
Smilla toothies och vippan är säkra kort.
Får se hur nya bädden tas emot, jag hoppas den blir uppskattad då hon tar lite stryk av värmen på sommaren och den har vinter/sommarsida.
Maten vill jag knappt tänka på men jag valde ju bort Bozita och tog Smilla Nöt och där kan jag gjort bort mig och då får jag ta till lite trick från frysen för att förhoppningsvis lösa det annars blir det tufft både i matkampen och ekonomiskt. :nailbiting:
 
Pälsfröken verkar inte alls tycka att det ska läggas någon större energi på att firas födelsedag.
Hon har gömt sig under en filt och sover. :rofl:
Jaja lite kliande under hakan blev det ju och lek med da birdkopian.
Nya maten har hon smakat med en liten portion och det gick bra :banana:
Jag tänkte hon skulle vara lite småhungrig när hon får kycklingen och lite lamm jag tog fram, men hon har väl sån energibrist så hon somnade, stackars liten Pälsfröken får för lite mat :o:p:rofl:

Testa bollar får bli en annan dag, tror grannarna inte skulle bli så glada den här tiden ifall hon skulle rusa och studsa i full fart (drömma kan man :o)
 
Pälsfröken har lekt så brutalt med en lektunnel att den är helt skev :D men det gör inte något.
Jag blir så glad att hon tar små busomgångar på egen hand ibland och det finns flera hemma om inte annat så finns det nya att köpa.

Jag har inte lyckats få tag i maju kalkon men oxe verkar gå fint så hoppas den som kommer hemlevererad imorgon är lika god den om inte godare, jag var ju klantig och tog bara det.
Ikväll ska jag ta fram en kycklingvinge hon ska få imorgon för damen fyller år och då kan hon få lite mer kyckling än vanligt, tyvärr har hon inte riktigt förstått att hon kan gnaga själv utan betjänten får skära loss köttet fast något ska ju betjänten ha och roa sig med tycker hon väl?


Hehe - vi har en prasseltunnel som jag tar fram ibland, den är lika rolig varenda gång. Den får vara framme något dygn innan jag smyger undan den igen.

Alltid tacksamt att kunna återanvända grejer. Där kissarna var små så lekte de så mycket med den att jag fick ta bort den på nätterna för det blev ett sådant jäkla liv i lägenheten...
 
Funderar lite om jag vågar ha några växter hemma. Julstjärnor går naturligtvis helt bort. Likaså hyacinter. Nu brukar Nikita inte äta på växter men jag vet inte om jag vågar. Hur gör ni andra? :idea:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 596
Senast: Icfafn
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 162
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
18 928
Senast: mackan
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
28 100
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp