Bukefalos 28 år!

Kissar ni i duschen

Men det är faktiskt alldeles ofarligt.
Bassängvattnet är fortfarande renare än sjön.

aha ok..
Min känsla är att det inte skulle vara så rent i bassäng, men det är bara min känsla och inget jag vet. jag tänker att det är så stillastående vatten på liten yta.
Dessutom många som badar utan att duscha och många som simmar tar ju in vatten i munnen och sen spottar ut..:yuck:
 
Min känsla är att det inte skulle vara så rent i bassäng, men det är bara min känsla och inget jag vet. jag tänker att det är så stillastående vatten på liten yta.
Det passerar genom ett oerhört effektivt renings-system.
Ofta så är det renare än vattnet som kommer i kranen.
 
Ja??

Människor är väl rent generellt inte så himla logiska. :-). Jag vet att jag inte är det iaf.
Det blir ju ett problem för t.ex. miljön.
Om känslor får gå före logik så kommer vattentoaletten att bli jordens undergång.
Kanske inte jordens men mänsklighetens.

Vi kommer att svälta ihjäl när gödningen som borde vara på åkrarna i stället är i våra vattendrag.
 
Det blir ju ett problem för t.ex. miljön.
Om känslor får gå före logik så kommer vattentoaletten att bli jordens undergång.
Kanske inte jordens men mänsklighetens.

Vi kommer att svälta ihjäl när gödningen som borde vara på åkrarna i stället är i våra vattendrag.

Det håller jag såklart med om, men dom här äckelkänslorna många av oss upplever är inte rationella och det är inte helt lätt att bara bortse ifrån dom. Att skuldbelägga känslor är sällan effektivt. Kanske blir vattentoaletten mänsklighetens motsvarighet till dinosauriernas komet från yttre rymden?
 
Det passerar genom ett oerhört effektivt renings-system.
Ofta så är det renare än vattnet som kommer i kranen.


fast samtidigt så stängde min kommunala simanläggning vid ett par tillfällen för några år sedan för att de hade fått bakterier i vattnet.
Och jag har läst om det i media att det har varit så på flera ställen.
 
Kissar absolut inte i duschen. Tycker det är vidrigt äckligt... En kvinna på "mitt" gym har som vana att kissa i duschen VARJE gång hon lyckats vara där samtidigt som mej och det stinker!!! Blir nästan aggressiv när jag tänker på det:banghead: Jävla ofog!! Tycker synd om personalen som städar golvbrunnarna. Det blir ju en jädra massa hår när det är många användare varje dag och så ska de behöva ta hand om pissindränkt äckelpäckel dessutom. NÄ FY!!!!

Duschpinkare kan stå i sina egna duschar men offentliga kan de väl låta bli...

Göra i offentliga duschar skulle aldrig falla mig in! Däremot i min egen, hemma.
 
fast samtidigt så stängde min kommunala simanläggning vid ett par tillfällen för några år sedan för att de hade fått bakterier i vattnet.
Bakterier kommer inte från kiss.
Problemet uppkommer då många badar med kalsongerna på och låter bli att duscha före badet.
Det är ett verkligt problem.
Då så måste man klorera så mycket att det blir farligt att bada i vattnet under en period.
 
Bakterier kommer inte från kiss.
Problemet uppkommer då många badar med kalsongerna på och låter bli att duscha före badet.
Det är ett verkligt problem.
Då så måste man klorera så mycket att det blir farligt att bada i vattnet under en period.

Så då är det ju inte renare än en sjö.
 
Jo den vanliga simbassängen var avstängd för det fanns bakterier.
Jo men inte legionella.
Den förökar sig bara i varmare vatten.

Den vanliga bassängen måste man stänga för att kunna klorera ihjäl bakterierna utan att ha ihjäl de badande.
Men det handlar då inte om legionella.
 
Vadå inget att torka sig med? Löv = naturens servetter!

(Fast jag har alltid toapapper eller servetter eller pappersnäsdukar med mig)


Särskilt kalla våta höstlöv va? ;)

Nä, jag har oxå alltid toapapper på mig (om jag inte springer) och skulle det knipa så kan väl jag med sätta mig i naturen utan större problem. Men känner ingen större njutning av det :laugh:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Folk som duschar med badkläder på badhuset 😡 Trots tydliga skyltar om att man ska duscha naken. Undrar om dom gör samma hemma. Varför är...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
3 686
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 899
Kropp & Själ Hur funkar det, när behovet verkligen finns, personerna inte klarar sig utan hjälp men ekonomin är katastrof? Mamma ramlar titt som...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 620
Senast: Fetaost
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 494
Senast: Linn-Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp