Bukefalos 28 år!

Kissar ni i duschen

Enda gången jag har kissat i duschen var när jag precis fött barn och behövde späda ut kisset för att det inte skulle svida! Kissar inte i duschen - men däremot när jag badar i havet på sommaren!
 
Kissar inte i duschen - men däremot när jag badar i havet på sommaren!

Att kissa i havet/sjön kan bidra till en ökad algblomning. Den mängd urin som en person normalt kissar under ett dygn ger gödning till ungefär 1 kg alger och eftersom det troligtvis finns fler än en person som kissar i vattnet kan det leda till mycket gödning även om en bara kissar ut en del av sin egen dygnsproduktion av urin. Så gillar du att bada och vill förlänga badsäsongen (och vill tänka på miljön) så håller du dig till toaletten eller skogen.
 
Duschen är väl helt okej. Läste dock på Flashback för några år sen om en pappa som lärde sin son kissa i handfatet :yuck: Han tyckte det var bekvämt, använda kanten som stöd liksom. Där går nog min gräns faktiskt. Han gjorde det även hos andra. Sen framkom ju att fler i tråden gjorde det ibland.
 
Nej, skulle inte få för mig att kissa i duschen.
OT kanske, men....
För något år sedan stod jag i duschen med min dåvarande pojkvän, vi hade inte varit tillsammans så jättelänge. Han sa att han vart kissnödig och behövde gå på toaletten men klev inte ur duschen direkt. Jag vet inte vad som föll mig in, men jag tog ett steg tillbaka och "gav plats" och sa 'Varsågod'. Jag lyckades hålla masken och se ut som om det var den mest självklara saken i världen att han skulle kissa i duschen framför mina fötter (det var en rätt liten dusch dessutom). Han visste inte hur han skulle reagera, han blev ståendes och stirrade på mig och öppnade och stängde munnen som om han försökte säga något (påminde starkt om en förvirrad guldfisk) tills jag inte klarade av att hålla mig för skratt längre och han förstod att jag skämtade.
Såhär i efterhand kan jag tycka att han stod ut förvånansvärt länge med mig....
 
Kissar absolut inte i duschen. Tycker det är vidrigt äckligt... En kvinna på "mitt" gym har som vana att kissa i duschen VARJE gång hon lyckats vara där samtidigt som mej och det stinker!!! Blir nästan aggressiv när jag tänker på det:banghead: Jävla ofog!! Tycker synd om personalen som städar golvbrunnarna. Det blir ju en jädra massa hår när det är många användare varje dag och så ska de behöva ta hand om pissindränkt äckelpäckel dessutom. NÄ FY!!!!

Duschpinkare kan stå i sina egna duschar men offentliga kan de väl låta bli...
 
Urin är "nästan" sterilt och går även att använda att göra rent sår,,,,, ( :) ) om man t ex skulle befinna sig i naturen utan tillgång på rent vatten. vilket är kanske inte är så vanligt i skandinavien där det finns vatten lite överallt ..men var/är vanligt under krigsliknande situationer i andra länder

Det finns det som gör allt möjligt, se bara :
http://www.2000taletsvetenskap.nu/tidning/03nr1/03-1art8.htm
Å är man ute på havet i nöd på en livbåt eller flotte där vattnet är salt så kan man dricka kisset för att överleva :)
 
Efter den förra, eller var det förrförra (?) tråden i detta ämne har jag faktiskt provat att kissa i duschen, det var svårt i början, är inte van att stå upp och kissa men nu går det bättre och bättre för varje gång. :D
Så gör det om jag råkar känna mig kissnödig när jag duschar. :D
Se där ja. Man måste ju prova för att komma på att det är bra att kissa i duschen :D
 
Att kissa i havet/sjön kan bidra till en ökad algblomning. Den mängd urin som en person normalt kissar under ett dygn ger gödning till ungefär 1 kg alger och eftersom det troligtvis finns fler än en person som kissar i vattnet kan det leda till mycket gödning även om en bara kissar ut en del av sin egen dygnsproduktion av urin. Så gillar du att bada och vill förlänga badsäsongen (och vill tänka på miljön) så håller du dig till toaletten eller skogen.
Att människors kissande i havet under bassängen skulle bidra till miljöförstöring tror jag inte på - tala om en piss i Mississippi! Om man nu förfasar sig över det av andra skäl så kan man nog dessutom inte gå till en simhall - det lär det kissas mycket isvattnet efter vädjat förstår!
 
Att människors kissande i havet under bassängen skulle bidra till miljöförstöring tror jag inte på - tala om en piss i Mississippi! Om man nu förfasar sig över det av andra skäl så kan man nog dessutom inte gå till en simhall - det lär det kissas mycket isvattnet efter vädjat förstår!

usch.. nu vill jag aldrig gå till sinhallen längre...
däremot duschen bryr jag mig inte om... men folk får se till att inte kisssa i bassängen... där går gränsen..:rage: :wtf:
 
Om man nu förfasar sig över det av andra skäl så kan man nog dessutom inte gå till en simhall - det lär det kissas mycket isvattnet efter vädjat förstår!
Men det tas ju omhand av reningsverket.
Man skall inte kissa i vare sig havet eller i sjöar.
Lagen om fosforfälla för strandnära avlopp har en orsak.

Faktiskt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Folk som duschar med badkläder på badhuset 😡 Trots tydliga skyltar om att man ska duscha naken. Undrar om dom gör samma hemma. Varför är...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
3 684
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 899
Kropp & Själ Hur funkar det, när behovet verkligen finns, personerna inte klarar sig utan hjälp men ekonomin är katastrof? Mamma ramlar titt som...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 620
Senast: Fetaost
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 493
Senast: Linn-Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp