Bukefalos 28 år!

könslöst barn

Sv: könslöst barn

Jag misstänker att barn rätt ofta var nakna undertill, i alla fall sommartid och då är ju kolten rätt praktisk.
Är det inte i indien/nepal där barnen hade vida men grenlösa byxor?
 
Sv: könslöst barn

Jag misstänker att barn rätt ofta var nakna undertill, i alla fall sommartid och då är ju kolten rätt praktisk.

Säkert, inte minst på landet där även kvinnorna ofta saknade underbyxor under kjolarna. Lite samma praktiska funktion får man ju även idag om en tunika kombineras med strumpbyxor/tights, vilket borde underlätta blöjbyte om man jämför med ett par mer oflexibla byxor med knapp.
 
Sv: könslöst barn

Ja gud byxor till barn är hemska! :crazy: Vi har bara haft mjukisbyxor på sonen och nu när det är varmt har han tights, som givetvis måste inköpas på "tjejavdelningen" eftersom pojkkläder är gjorda i jättegrovt tyg. Det var till och med så illa att vi fick ta ett par svarta mjukisar som "finbyxor" när vi skulle på konfirmation i våras. :p

Jag vägrar än på ett bra tag ta på byxor utan resår i midjan med knappar och gylf. Det kommer han få nog av i framtiden ändå.

110613-102_153546618.jpg


110528-015_153546802.jpg
 
Sv: könslöst barn

som sagt, opraktiska kläder...... :crazy:

får väl visa en bild på min skrutta på väg hem från dagis då!
2011-05-30%25252014.07.42.jpg
 
Sv: könslöst barn

jag kan hålla med om att det är svårare att hitta kul pojkkläder, och likadant för män. men randigt är ju bäst, så himla fint! Jag har ofta jeanstights till min yngsta, den äldre springer så fort att jeans är det enda som skyddar mot fall och uppskrapade knän.

Vi kör på mjuka baggy jeans från HM med lite resår midjan, men med vanlig knapp och gylf också. De är fina :) men kanske inte så partysnygga.
 
Sv: könslöst barn

Sen undrar jag också, många (i min uppfattning) och då i synnerhet mammor som har det här tänket går ändå själv och klär sig med tex rosa klänning, smycken, läppstift, högklackat osv, dvs klär sig sällan så könsneutralt som barnet ska..Ser inte barnet en rollsskillnad då på de vuxna? Eller ska då föräldrarna också klä sig "könsneutralt"? Hur stor uppfattning har ett barn om hur sina föräldrar klär sig/ser ut, ser dom den skillnaden på mamma/pappa?

De flesta kvinnor jag känner går livet fram i jeans, munkjacka o träningsskor. Osminkade eller så snyggt sminkade att det inte syns. Avänder högklackat o smink på fest och kjol när det är bekvämt och praktiskt. Det är möjligt att det finns horder av högklackade mammor i tighta läderkjolar och illande läpstift i någon annan stad.

Faktum är att inte ens mina extremt modeintresserade kollegor i Stockholm någonsin är klädda som du antyder. Lite sminkade möjligen och designerjeans och dyra sneakers... (eller ok höga klackar på boots, men de kan fasen gå i dem!) en kofta från Tiger. Tror inte det påverkar några barn. Killar har ju också designerjeans och sneakers. Om sedan toppen sitter tight på mamma medan pikétröjan hänger löst på pappa må det väl vara hänt.
 
Sv: könslöst barn

Vi kör på mjuka baggy jeans från HM med lite resår midjan, men med vanlig knapp och gylf också. De är fina :) men kanske inte så partysnygga.

Sådana har vi också. Ibland är det lite opraktiskt med bara tights kom jag på nu och då får man köra det näst bästa helt enkelt. Jeans är ju mer "slitvänligt" om man har en liten apa till unge som jag har :D
 
Sv: könslöst barn

Mja du vet klänningar, dreads och stora tält är inget för mig, jag är mer inne på skjorta, metro och snygga skor!

Men nu tänker du ju helt fel ;) bara häromdagen såg jag en man som var såå himla snygg, på stan. Skämdes lite för att jag stirrade eftersom hans lille son tittade tillbaka och kanske trodde att jag tittade av annan orsak. Nåja. Mannen hade i alla fall kjol -kilt... ursnygg helgrå kilt.

Visst i helsike kunde man se att han var man! ursnygg! bra klädsmak! modemedveten! Ingen kräver att en man i kjol har indieteält och dreads.

ImageVaultHandler.aspx
är ett populärt och praktiskt plagg.

Och här är en sida för män som gillar kilt och varför det är just kilt som är bekvämast.
http://www.kiltmen.com/

Please note that Bravehearts prefer attire that is entirely and unambiguously masculine. Ideally, it should be completely separate and distinct from skirts and other clothing worn by women. Being a Braveheart has nothing to do with cross-dressing, wearing women's clothes, or adopting "feminine" styles. While we respect those skirt-wearing men who seek to eliminate gender boundaries in clothing, that is not the Bravehearts' mission. Likewise, this has nothing to do with sexual orientation. You will find the same percentages of gays and straights among Bravehearts as you will in the general population. We simply want to reclaim a man's right to wear masculine, unbifurcated garments because they feel good on the legs and provide greater comfort for our male anatomy.

Ooops någon hade redan lagt in bilder. Nåja jag behåller dem och min länk. Tycker kjolen är snygg.
 
Senast ändrad:
Sv: könslöst barn

Sådana har vi också. Ibland är det lite opraktiskt med bara tights kom jag på nu och då får man köra det näst bästa helt enkelt. Jeans är ju mer "slitvänligt" om man har en liten apa till unge som jag har :D

Mm det är väl lite som man är själv, jag får ju krupp i tights, tycker de trängs, halkar, hasar o sitter åt. Mjukisbyxor är varma som sjutton. Ett par mjuka baggy jeans är super! tunna, inte så varma, hindrar inte rörelse. Det gillar jag att ha! så därför får A ha det med helt enkelt. Tyget på HMs barnjeans är så mjukt att det är komplett lealöst, det är mjukare än träningsbyxor.

(kjol o kalasbyxor har jag gärna på jobbet, men är inte riktigt lika bekvämt som ett par jeans för att slumpa runt och sitta i soffan)
 
Sv: könslöst barn

Förresten måste jag protestera mot ditt - numera kan män ha rosa piké. Det har de väl kunnat ha i många herrans år. Aldrig hört talas om direktörsrosa skjorta? ;) har min pappa haft i garderoben de senaste 30 åren (möjligen innan dess också, men det minns jag inte).
 
Sv: könslöst barn

Men jag får gå emot dig, klänning är ju ett jättepraktiskt plagg tycker jag :D
Min dotter är uppfödd med strumpbyxor(kalasbyxor) som nu är utbytt till vanliga tights och klänning/tunika. Detta ger henne mer rörelsefrihet än om man ska dra på henne byxor. Jag upplever att tights ofta har mjukare och bättre passform..

Så länge man inte skäller på barnen när tightsen går sönder, för de är ju hemskt tunna och klarar inte av värst många fall med knä-skrap.

På min dotters förskoleavslutning förra veckan, fick två tjejer iklädda klänning och tights, uppläxning av sina mammor för att de smutsat ned sig, och att "det går 3-4 tights i veckan", så tjejerna var tvugna "att lugna ned sig".

Jösses, tänkte jag! De fick alltså skäll för att desmutsade ned och sabbade kläderna när de lekte! "Klä på ungarna sånt som tål lek då" hade jag lust att säga till dem. Morr...
 
Sv: könslöst barn

Gaaah! det är klart de behöver jeans i så fall. Dessutom lagar man dem bara och förstärker när de gått sönder på knäna. (som våra har efter en hel del krypande). Till råga på allt riskerar huden under tightsen gå sönder 4 gånger i veckan när tightsen gör det...
 
Sv: könslöst barn

Åh häromdagen satt jag på Saltsjöbanan och hörde då hur en mamma satt och tjatade sönder sina döttrar om att de inte fick spilla glass på sig. seriöst, hon tjatade på dem hela tiden att de ABSOLUT inte fick SPILLA PÅ SIG. Jag undrade i mitt stilla sinne om det inte hade varit bättre att dra på dem lite mindre fina kläder i stället så att det inte hade varit hela världen om de fick lite gräddglass på tightsen, herregud - glassen kan ju inte ens ha smakat bra om man var tvungen att lyssna på det där jävla tjatet hela tiden.
 
Sv: könslöst barn

Folk har såna grymma i-landsproblem. Skicka dem på missionsarbete ett år så ska de nog skita i glass på kläderna sen.
 
Sv: könslöst barn

Så länge man inte skäller på barnen när tightsen går sönder, för de är ju hemskt tunna och klarar inte av värst många fall med knä-skrap.

På min dotters förskoleavslutning förra veckan, fick två tjejer iklädda klänning och tights, uppläxning av sina mammor för att de smutsat ned sig, och att "det går 3-4 tights i veckan", så tjejerna var tvugna "att lugna ned sig".

Jösses, tänkte jag! De fick alltså skäll för att desmutsade ned och sabbade kläderna när de lekte! "Klä på ungarna sånt som tål lek då" hade jag lust att säga till dem. Morr...

:(

Min dotter är sällan ren när hon kommer hem från förskolan, jag ser det som ett gott tecken :D

Allt går att tvätta, de mesta kan man tom tvätta för hand om det bara är någon fläck på mörka tights. Jag tänkte mer på att vid viss lek så blir det lätt skrubbade knän och då kan jeans vara att föredra.
 
Sv: könslöst barn

men visst är det väl hemskt synd och tråkigt att barn inte får vara barn, utan levande små skyltdockor med vackra kläder? :crazy:

har en vän vars dotter fällde en så grym kommentar för några år sen.
hon var hos barnvakt, minns inte vem, eller hur väl hon kände personen, men efter att tappat en hel glass i knät och barnvakten blir lite bekymrad över detta, kläcker ungen det glad röst "det gör ingenting, mamma kan tvätta!" och fortsätter som om inget hänt. :love:

Hennes mamma jenny är av den bestämda åsikten att barn är barn, barn bli skitiga och spiller, men att hon alltid kunde få kläderna rena igen, så det var bara att spilla. :D
 
Sv: könslöst barn

jag själv avskydde när plagg knorrade sig under överkläder och rymde tillåmä från dagis när ja var runt 4 för att ingen hjälpte mig att sätta på vanten utan att tröjan knorrade sig. :mad:
så jag bara tar för givet att M åxå ogillar det.

Jag tror det är mycket så det fungerar: man utgår från vad man själv tyckte som liten när man väljer kläder åt sina egna barn.

Jag själv tyckte det var fruktansvärt med strumpbyxor/tights och liknande som liten, tycker fortfarande det är obekvämt med strumpbyxor och har bara sånt om jag absolut måste. Tycker alltid de sitter åt, hasar ner, eller på annat sätt blir obekväma.

Inte helt förvånande så har mitt barn aldrig haft på sig varken tights eller strumpbyxor heller, kliar i hela mig när jag ser bebisar i strumpbyxor.:D
 
Sv: könslöst barn

Och min mamma vill alltid klippa av fotterna pa mina barns pyjamasar for hon hatar sjalv instangda tår! :D
 
Sv: könslöst barn

men visst är det väl hemskt synd och tråkigt att barn inte får vara barn, utan levande små skyltdockor med vackra kläder? :crazy:

har en vän vars dotter fällde en så grym kommentar för några år sen.
hon var hos barnvakt, minns inte vem, eller hur väl hon kände personen, men efter att tappat en hel glass i knät och barnvakten blir lite bekymrad över detta, kläcker ungen det glad röst "det gör ingenting, mamma kan tvätta!" och fortsätter som om inget hänt. :love:

Hennes mamma jenny är av den bestämda åsikten att barn är barn, barn bli skitiga och spiller, men att hon alltid kunde få kläderna rena igen, så det var bara att spilla. :D

Den kommentaren kör jag oxå med när dagispersonalen bekymrat lämnar ut en unge som är skitig från topp till tå.
Har en 2 årig traktorgalen & hästtokig dotter som mer än gärna bokstavligt talat rullar runt i leran hemma eller klättrar runt i gödselstacken om hon får.
Favoriten är att klippa gräset i pappans knä på åkgräsklipparen & att åka till "lellarna" för att rida (hästarna)
Malligast bli hon när sqambon drar igång vår gamla layland nuffield med stooora rosthål i plåten :banana:

Ang nursprungsämnet tror jag att föräldrarna behandlar barnet & respekterar det efter sitt födda kön. Den som egentligen har mest ont utav att inte veta könet är omgivningen. Så dom vet hur dom ska förhålla sig till barnet.
Jag berättar inte alltid vilket kön dottern har, nu har hon iofs ganska lockigt hår till axlarna & det avslöjar en hel del. Ingen garanti iofs, men hon går ibland i jenas & någon könsneutral tröja, ibland genomgående rosa, ibland blått osv. Hon ha flick & pojkkläder i sin garderob inkl skor.

Hon får vara & göra precis vad som faller henne in, sista leksaksköpet där hon fick välja själv, blev en grön traktor med gripskopa :p
Fanns röda bredvid, men hon ville ha en grön.
Hon har en grön tramptraktor medsläp, hysterisk rosalila feeinspirerad gåbil, älskar att bära handväska & gå i mina finskor med en docka i famnen.

Hon duschas varje kväll, så hon är ren inför ny dag på dagis, och så vi kan se vilka nya blåmärken hon skaffat då hon är mer vild än tam :devil:
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 314
Senast: jemeni
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 874
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
14 961
Senast: Trott
·
Gravid - 1år Måste dela med mig av detta då det känns otroligt jobbigt och min sambo är inget vidare stöd. Jag blev gravid med första barnet i...
Svar
17
· Visningar
4 163
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp