Bukefalos 28 år!

Kvinnans rätt till sin egen kropp

Fast det är ju inte riktigt korrekt. Världen kan hysa flera miljarder till, om bara standarden kan sänkas och belastningen blir mindre.

Kan hysa och och att miljön mår bra av det är inte samma sak.

Folk kommer inte vilja sänka sin standard.

Jag säger inte att det är ont om plats eller mat. Det är miljöförstöringen jag tänker på. Det enklaste sättet att göra mindre miljöförstöring är att drastiskt bli färre.
 
Och att lösningen är att dra in barnbidraget.

Det finns massa bra böcker om utveckling. Om du oroar dig över överbefolkning - gå till bibblan och låna nån bra bok helt enkelt, så kan du lära dig lite mer.

Jag oroar mig inte, jag kommer vara död innan det är ett stort problem. Och eftersom jag själv inte vill ha barn (tycker rent av illa om barn) så kommer det inte finnas några efter mig som jag behöver oroa mig över heller.

Jag skrev inte att lösningen var att dra in barnbidraget.
 
Jag oroar mig inte, jag kommer vara död innan det är ett stort problem. Och eftersom jag själv inte vill ha barn (tycker rent av illa om barn) så kommer det inte finnas några efter mig som jag behöver oroa mig över heller.

Jag skrev inte att lösningen var att dra in barnbidraget.

OK, du drar in något rätt ovidkommande i en tråd på ett annat ämne, argumenterar för att barnbidrag ska utebli eller minska för mer än ett barn. Det förutsätter att det utbetalas barnbidrag (I-land i stil med Sverige). Sedan förklarar du att du INTE menar Sverige (som vi andra diskuterar), sedan förklarar du att du inte tänkt igenom det, och slutar med att du inte oroar dig.

Varför i hela friden ö h t dra in det i tråden?!
 
@kimmis87 Nej okej, lösningen var att ta efter ett barnsregeln bland annat genom att dra in barnbidraget.

Vill du inte lära dig mer behöver du givetvis inte läsa om det. Tänkte bara att eftersom du tog upp det så kanske det är nåt som intresserar dig och då kan det ju vara kul att faktiskt bygga sina åsikter på fakta istället.
 
OK, du drar in något rätt ovidkommande i en tråd på ett annat ämne, argumenterar för att barnbidrag ska utebli eller minska för mer än ett barn. Det förutsätter att det utbetalas barnbidrag (I-land i stil med Sverige). Sedan förklarar du att du INTE menar Sverige (som vi andra diskuterar), sedan förklarar du att du inte tänkt igenom det, och slutar med att du inte oroar dig.

Varför i hela friden ö h t dra in det i tråden?!


Jag skrev bara "Det är inte som att vi behöver bli fler". Att andra spinner vidare på det är ju knappast mitt fel.
 
@kimmis87 Nej okej, lösningen var att ta efter ett barnsregeln bland annat genom att dra in barnbidraget.

Vill du inte lära dig mer behöver du givetvis inte läsa om det. Tänkte bara att eftersom du tog upp det så kanske det är nåt som intresserar dig och då kan det ju vara kul att faktiskt bygga sina åsikter på fakta istället.

Jag har redan fakta på den delen. Läste en artikel om det från SLU om överbefolking och att det är största hotet mot miljön för senast några dagar sedan.

Nej jag skrev åter igen inte att det var någon lösning. Det var ett ex.
 
Jag har redan fakta på den delen. Läste en artikel om det från SLU om överbefolking och att det är största hotet mot miljön för senast några dagar sedan.
Jag menade fakta kring hur man kan arbeta för att minska befolkningsökningstakten. Inte huruvida miljöförstöring är kopplat till hur många människor vi är på jorden.
 
Jag menade fakta kring hur man kan arbeta för att minska befolkningsökningstakten. Inte huruvida miljöförstöring är kopplat till hur många människor vi är på jorden.

Ah, ja nä, det har jag inget intresse i. Jag vill som sagt inte ha barn själv. Och då är man nog inte rätt person för att jobba för att andra inte ska skaffa för många.
 
Snarare så borde vi ha 1 barn system i hela världen.

Men tex att man inte får barnbidrag om man har fler än 2 barn eller liknande kan ju vara en bra början.

Jag skrev bara "Det är inte som att vi behöver bli fler". Att andra spinner vidare på det är ju knappast mitt fel.

Nå, det var väl inte det du skrev, om vi ska titta tillbaka? Du var rätt konkret i din åsikt vad som borde göras. I hela världen.
 
Ah, ja nä, det har jag inget intresse i. Jag vill som sagt inte ha barn själv. Och då är man nog inte rätt person för att jobba för att andra inte ska skaffa för många.
Så du skiter i hela världen bara för att du själv inte ska ha barn? Vad fantastiskt osympatiskt, om du ursäktar att jag säger det.
 
Nå, det var väl inte det du skrev, om vi ska titta tillbaka? Du var rätt konkret i din åsikt vad som borde göras. I hela världen.
Men snälla. Överbefolkning är ett problem. Hade @kimmis87 haft alla svar på HUR vi ska göra ang överpopulationen tror jag hon hade haft flera miljoner i lön per år.

Så mycket ''trycka till'' och ''Jag är bättre och smartare än dig'' mentalitet på Buke att jag snart skäms.
 
Så du skiter i hela världen bara för att du själv inte ska ha barn? Vad fantastiskt osympatiskt, om du ursäktar att jag säger det.

Vad roligt det är att du drar slutsatser efter något jag INTE har skrivit! Superhärligt verkligen!

"Och då är ma nog inte rätt person att jobba för att andra inte ska skaffa för många".

Jag avskyr barn. Det gör fysiskt ont i mig när någon visar mig bilder på snoriga ungar. Tro mig när jag säger att jag inte är rätt person för att jobba med en sådan sak.
 
Så mycket ''trycka till'' och ''Jag är bättre och smartare än dig'' mentalitet på Buke att jag snart skäms.

Att gå tillbaka och skärskåda vad någon skrivit (när denne nekar till att ha skrivit det) representerar alltså ovanstående?

Problemet med skriven text är ju att man kan behöva stå för vad man skriver. Att det skulle vara något "trycka till" med detta i en diskussion, känns ju bara skrämmande.
 
Jag avskyr barn. Det gör fysiskt ont i mig när någon visar mig bilder på snoriga ungar. Tro mig när jag säger att jag inte är rätt person för att jobba med en sådan sak.
Men vad har snoriga barn med saken att göra? Vad pratar du om? :confused:

Det jag sa var att du tog upp överbefolkning och miljöförstöring och visade således intresse för det. Sedan drog du en jättemärklig slutsats (lösningen är enbarnsregel) varpå jag föreslog att du kanska ska läsa om det, eftersom du verkar intresserad men inte riktigt verkar ha greppat vad faktan faktiskt säger.

För att läsa en bok på bibblan behöver man inte arbeta professionellt med något och man behöver verkligen inte ha snoriga barn omkring sig medan man gör det. Skulle man vilja arbeta professionellt med utveckling kan man absolut göra det utan att ha snoriga barn omkring sig. Alla mina vänner inom den branschen arbetar på kontor med vuxna människor.
 
Nå, det var väl inte det du skrev, om vi ska titta tillbaka? Du var rätt konkret i din åsikt vad som borde göras. I hela världen.

Titta igen på det jag skrev, ord som tex. Och det var endast det första du citerade som var från mitt första inlägg. Jag skrev INTE att vi skulle kopiera 1 barns regeln som de har i vissa länder rakt av. Så den biten kan du lägga ner DIREKT.


Träffar det möjligen en öm punkt? Ni som tar illa upp, är det möjligt att ni har fler än 1 barn? Kanske tillomed fler än 2?
 
Träffar det möjligen en öm punkt? Ni som tar illa upp, är det möjligt att ni har fler än 1 barn? Kanske tillomed fler än 2?

Jag har inga barn, gillar inte barn och det tåget har gått. Det kan alltså inte vara så att jag faktiskt inte håller med dig i dina argument, utan det måste vara något bakomliggande?

Nej, det är bara dina argument som jag argumenterar om. Inte min livsstil. Jag visste f ö inte att du avsåg att angripa andras livsval, men good to know...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp